| mip a întrebat:

Nu vi se pare ciudat ca de obicei romanii, chiar si cei necredinciosi care abia stiu cate ceva despre credinta, se boteaza si se cununa, sau sunt inmormantati cu slujbe ortodoxe? Cred ca din aceasta cauza, ca aceste slujbe ortodoxe sunt ca o traditie romaneasca, sunt multi care doar se declara ortodocsi.

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Multi incearca sa judece credinta altora pierzand-o pe a lor din vedere.
Un fel de privit in ograda vecinului.
Sau moartea de grija altuia.

15 răspunsuri:
| danay72 a răspuns:

Pentru ca de cand se nasc parinti ii boteaza la ortodocsi.Dar Biblia arata clar ca atunci cand e in masura sa decida pentru el, o persoana ar trebui sa se boteze, dupa ce are cunostinta biblica necesara.

| milan9 a răspuns:

Botezul nu este la baza o "traditie romaneasca", ci o practica a Noului Testament.

1). Astfel, evreii aveau happy "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta PRUNCIEI: circumcizia.
2). Iar Biserica, a dat inca de la inceputul ei aceasta INTRARE IN NOUL LEGAMANT, cel al HARULUI (este doar darul lui Dumnezeu catre om, credinta din timpul vietii va fi "darul" omului catre Dumnezeu):
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos? sad

Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru! sad

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Nu o fi botezul traditie romaneasca, dar pentru multi care merg la biserica doar cat pentru doua slujbe enumerate in intrebare, adica doar se declara crestini dar pot fi numiti necredinciosi, este doar o traditie, fiindca fara credinta ce rost au faptele?
Ai tu grija si nu confunda Vechiul Legamant cu Noul Legamant. Ca nu a spus Dumnezeu ca fiecare om, la varsta de cateva saptamani, sa fie botezat. Ci este doar o banuiala ca in acele case ar fi fost si copii.
Dar noi am mai discutat asta o data, de doua ori... Si am lamurit ca nu putem lamuri, asa ca nu vreau sa mai spun inca o data.

| milan9 a răspuns:

"Nu vi se pare ciudat ca de obicei romanii sunt inmormantati cu slujbe ortodoxe?"

Pai bine dar ai prefera poate sa ca defunctul sa fie dus la groapa ca un caine, fara o rugaciune, fara preot, fara speranta regasirii linistii pentru acel suflet... thinking

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Aha, deci suflerul isi gaseste linistea doar daca este slujba. Credeam ca asta nu face parte din credinta ortodoxa. O fi avut Lazar care a ajuns in rai slujba? Sau scrie in Biblie ca fara slujba gata nu esti linistit? Si atunci cum esti? Banuiesc ca nervos, agitat. Atunci ar fi vai de crestinii care mor martiri in tari pagane, vai de crestinii care mor arsi sau in oceane, in razboaie... De asta e caz cu incinerarea. De parca nu va da marea inapoi pe mortii ei, si Locuinta Mortilor pe cei care vor fi in ea, cum scrie in Biblie. Trupul oricum va ajunge in tarana.

| pet555 a răspuns (pentru pet555):

Si intrebarea se refera la cei necredinciosi. Deci banuiesc ca si ei, daca au slujba au dreptul la liniste?

| milan9 a răspuns:

Daca te referi cumva la toate obiceiurile oamenilor care insotesc rugaciunile preotului, intr-adevar, e mult balast, adaugat de oameni, de popor, de folclor, de teama oamenilor de a nu lasa ceva "nefacut".

NU Biserica a adugat toate acele obiceiuri populare. sad
In cel mai fericit caz ele ar putea avea valoare simbolica si atat... thinking

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

"fara speranta regasirii linistii pentru acel suflet..." Este o speranta, nu o certitudine.
CERTITUDINEA este oferita de FAPTELE VIETII, de CREDINTA, de HARUL in care a ramas sau pe care l-a primit prin Biserica.

| milan9 a răspuns:

Dacă Circumcizia e LEGĂMÂNT din pruncie, Botezul ca LEGĂMÂNT de ce nu ar fi?

Pot să-ţi dau exemplu de 10000 de lucruri pe care părinţii le organizează în programul de formare şi creştere al copiilor (înainte de acordul acestora), şi ar fi o ipocrizie a mea dacă aş veni să spun că părinţii n-ar trebui să-l înveţe pe copil să vorbească, să meargă în picioare, să se îmbrace, etc, până ce eventual copilul nu-şi va da verbal acordul! Şi Dumnezeu la fel cu darul vieţii, ar trebui "să aştepte" până când copilul îşi va da verbal acordul.

Deci nimeni nu impune creştinismul, el EXISTĂ PUR ŞI SIMPLU, este cadru mântuitor, iar părinţii nu greşesc dacă acceptă PROTECŢIA HARULUI din acest cadru existent deja! Ce face omul mai departe cu libertatea lui, îl priveşte…

Făţărnicie înseamnă să nu recunoşti că JERTFA EXISTĂ DEJA şi fără s-o confirme x-ulescu, că efectele harului oricum sunt benefice. JERTFA nu-şi dobândeşte efectul prin confirmarea omului!

Părinţii care-şi "permit" să-i înveţe pe copiii lor de toate şi pentru toate, constrângându-i de fiecare dată unui program, sau pur şi simplu "voinţei" lor de părinţi, aceia pot fi oare numiti parinti abuzivi? Nu. Este o protectie necesara. happy

În cazul parintilor, se spune ca formele coordonate de educatie se fac spre binele copiilor... Si asa este. Ei bine, tot spre binele lor, evreii aplicau INTRAREA IN LEGAMANT (prin disconfortanta CIRCUMCIZIE a PRUNCILOR), si asta chiar la CEREREA LUI DUMNEZEU! (şi tot spre binele lor happy )

Deci, dacă la "barbarii" de evrei, Dumnezeu a găsit aşa o soluţie dură pentru intrarea in "LEGĂMÂNT" (singurul "botez" al evreilor, aplicat pruncilor), noi de ce am fi nemultumiti de actul inofensiv al botezului, unul pasnic, dar care presupune transmitere de HAR.
Un lucru pe cât de simplu, pe atât de necesar vieţii pruncului în perioada lui cea mai vulnerabilă!

| milan9 a răspuns:

Dacă maturii pot primi HARUL prin botez, atunci pruncii cu atât mai mult! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos? sad

Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru! sad

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Hai lasa asta. Harul Botezului este harul de a intra prin botez in Biserica lui Hristos. Copiii mici nu sunt lipsiti de har, si in nici un caz nu putem spune ca harul il au doar aceia care s-au botezat. Domnul Isus a luat copiii si i-a binecuvantat. Scopul botezului nu este ceva magic de primire a unui har ce se afla in apa "magica" a botezului.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

_Harul Botezului CHIAR ESTE harul de a intra prin botez in Biserica lui Hristos. Oare chiar copiii nu au voie sa intre in Biserica lui Hristos. Biserica este cadrul in care beneficiezi de har.
Hristos S-a rastignit pentru toti dar de har beneficiaza doar cei ce intra in Biserica.

Nu-i putyem tine chiar pe copii afara din Biserica. sad

| milan9 a răspuns:

Evreii Vechiului Testament dar şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci îndepărtandu-i jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,

2). Iar Biserica, a dat inca de la INCEPUTUL EXISTENTEI EI această posibilitate a HARULUI inclusiv la această vârstă:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".

| pet555 a răspuns:

Da, dar fac asta doar din traditie. Ca au auzit ca e bine si fuga sa isi boteze copiii pana nu merg in iad. Dar copiii nebotezati nu merg in iad. Chiar Botezul este doar marturia unui cuget curat.
"Cine crede si SE boteaza va fi mantuit, dar cine NU VA CREDE va fi osandit". Oricum nu are efect botezul fara credinta si fortat. Copiii trebuie binecuvantati de Domnul cand sunt bebelusi, nu botezati. Nu e nici o magie in apa botezului care spala pacatele. Oricat se chinuie cineva sa "sfinteasca" ceva, doar Dumnezeu sfinteste.Si cununia, pentru acei oameni conteaza doar petrecerea, dar, fac si ei ca toata lumea, si in biserica, si in biserica ortodoxa fiindca acolo au fost botezati si acolo merg majoritatea. Si apoi, inmormantarea trebuie sa fie crestineasca, cum spun eu, slujba prin care omul, indiferent de cum a trait, vrea nu vrea, este automat trimis in rai. Se spune asadar ca fara slujba oricum a trait omul, nu merge in rai. Asa ca mantuirea ar depinde nu de cum ai trait, ci de slujba de inmormantare. Nu spun ca asta e credinta ortodoxa, ci a oamenilor care vor neaparat slujba, si vai de crestinii care au murit arsi sau in ocean, in acest caz. Adevarul e ca sunt prsa multi oameni care nu cunosc credinta ortodoxa si iau toate traditiile si le amesteca cu ea, crezand niste aberatii.

| Katherine20 a răspuns:

Părerea mea e că e o prostie să botezi copilul când e bebeluș. Botezul ar trebui să reprezinte nașterea din nou, atunci când alegi să-l urmezi ca Domn și Mântuitor pe Isus. Când ești bebeluș, nu știi încă chestii din astea. straight face Alegerea trebuie să fie a ta, nu a părinților.Acum toată lumea tratează cu nepăsare chestii de genu.Au impresia că dacă și-au botezat copilul când era mic, dacă se căsătoresc religios sunt mântuiți...