| iulyana a întrebat:

Ati auzit de VITILIGO? Stiti pe cineva care a avut si s-a vindecat?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da. Am citit in formula as ca exista un remediu naturist. Daca vrei caut si iti trimit.

16 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Vitiligo e o boala autoimuna in care sunt distruse celulele pigmentare ale pielii. Nu se poate vindeca. Exista un tratament care rasadeste celule pigmentare in zonele pigmentate (se trag u un ac din zonele inca neafectate), dar e scump si are efect tranzitor si doar pe suprafete mici.

| mioara a răspuns:

Nu se vindeca dar sunt medicamente si unguente care o stopeaza sa nu mai inaiteze.

| Ana-Maria94 a răspuns:

Da am auzit am o colega in clasa care are, nu stiu sigur cum se vindeca si doar ca cine are, sre pielea foarte sensibila.

| Angellina a răspuns:

Am pe cineva in scoala cu vitiligo.
in 8 ani cica s`a albit. intai i s`au depigmentat bratele si fata.
si era un tip asa frumos, slabutz, dar arata bine.
acum este slab de tot, fata ii este supta iar tenul alb alb alb.


spunea ca face injectii cu ceva, nu stiu sa-ti spun exact, dar acum are 19 ani si e tot alb. mi-a spus ca nu se vindeca boala lui, dar o poate pigmenta in unele zone. pacat ca e prea scump.

| frida0purple a răspuns:

Da, am auzit, si stiu ca Michael Jackson a avut vitiligo.

| spiritul a răspuns:

@Andru, numai ca el nu s-a mai vindecat

| Larette a răspuns:

@mioara, urasc persoanele care spun ca nu se vindeca.Si eu am, si fac tratament si deja jumatate din pete s-au vindecat.

| Parvu_Georgiana_1989 a răspuns (pentru Larette):

Bună cu ce te-ai vindecat?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Vitilgo nu se poate vindeca...si nu, nu stiu pe nimeni.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Am citit undeva ca se poate, cautati pe net va rog, nimic nu este imposibil, cautati si pe web international, in engleza, occidentul este cu multi pasi inaintea noastra, la capitolul medicina.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Salut iulyana. da eu am vitiligo de 2 ani pot sa spun ca sunt norocoasa deoarece nu este pe o zona extinsa ...tot de 2 ani incerc sa stopez sau sa vindec boala. pana acum 1 luna fara rezultat insa am mers la un control undeva in iasi si mi-a dat niste creme si niste pastile cu care pielea mea incepe sa-si recapete pigmentul...

| diiiiiannnnaa a răspuns:

Ce este vitiligo?

Vitiligo este o afectiune care consta in aparitia de pete albe pe suprafata pielii. Acestea sunt provocate de distrugerea sau slabirea melanocitelor (celulelor pigmentare) ceea ce duce la pierderea sau oprirea producerii pigmentului. Multi doctori si cercetatori sunt de parere ca vitiligo este o afectiune a sistemului autoimun. Desi nu se stie exact ce provoaca acest raspuns autoimun, tot mai multe sunt descoperite in fiecare an. Vitiligo afecteaza doar culoarea pielii. Textura si celelalte calitati raman normale.

Ce este o afectiune autoimuna?

Putem vorbi de o afectiune autoimuna atunci cand sistemul imun reactioneaza importiva propriilor organe si tesuturi. O dereglare autoimuna NU este o imunodeficienta. La cei afectati de vitiligo, sistemul imun priveste celulele pigmentare ca pe corpuri straine si le ataca, ceea ce duce la slabirea sau distrugerea lor. Alte exemple de dereglari autoimune sunt: hipertiroidismul, alopecia areata si lupus.
Ce este o melanocita (celula pigmentara)?

O melanocita este o celula specializata, localizata in piele, care produce melanina (pigment). Surprinzator, toti oamenii au acelasi numar de celule pigmentare, insa cei cu pielea mai inchisa la culoare detin celule pigmentare care pot inmagazina mai multa melanina. In imaginea de mai jos, celula cu ramificatii, marcata ‘M’ reprezinta melanocita. Culoarea maronie din celula este melanina, distribuita uniform in piele cu ajutorul ramificatiilor.

Ce este melanina?

Melanina este pigmentul maroniu din pielea si parului animalelor vertebrate, derivat din aminoacidul tirozina. Este sintetizata de celule speciale numite melanocite care au si rolul de stocare a melaninei.
Care sunt simptomele vitiligo?

Cei afectati de vitiligo observa in prima faza pete sau zone albe pe suprafata pielii. Tegumentul isi pastreaza textura normala iar la unii pacienti depigmentarea este insotita de o usoara mancarime. Petele albe sunt mai usor observabile in zonele expuse la soare: maini, picioare, brate, fata si buze. De obicei vitiligo apare intr-una din 3 dispuneri cunoscute:

dispunere focala – depigmentarea e limitata la una sau cateva zone
dispunere segmentala – petele apar doar pe o anumita parte a corpului (stanga sau dreapta)
dispunere generalizata – depigmentara apare in ambele parti ale corpului, intr-un model bilateral (cea mai comuna dispunere pentru bolnavii de vitiligo)

Pe langa petele albe, la unii pacienti se observa fire de par alb in scalp, gene, sprancene sau barba.
Vitiligo sub brat, pe picioare si in zona genitala – Sunt acestea zone comune pentru aparitia bolii?

Din motive necunoscute, anumite zone ale corpului sunt adesea afectate. Printre acestea se numara: fata, picioarele, articulatiile, degetele, genunchii si organele genitale. Sunt mai multe teorii despre motivele pentru care aceste zone sensibile sunt afectate cu predilectie – prezenta multor terminatii nervoase, natura osoasa a zonelor, prezenta glandelor sudoripare etc.


Cum evolueaza vitiligo?

Severitatea pierderii pigmentului difera de la persoana la persoana. In cele mai multe cazuri vitiligo incepe dintr-o zona mica iar cu timpul apar alte pete in timp ce acelea deja existente cresc in suprafata. La unii bolnavi de vitiligo dispunerea si dimensiunea petelor poate ramane aceeasi ani intregi. Ocazional petele de vitiligo se pigmenteaza spontan, fara nici un fel de tratament. Multi pacienti observa asta intr-un anumit moment din viata.
Este posibil ca depigmentarea sa fie insotita de mancarime?

Unii pacienti pot simti un prurit (mancarime) a pielii anterior sau in timp ce are loc depigmentarea. Studiile efectuate nu au relevat nici un motiv pentru aceasta mancarime.
Se vor extinde petele de vitiligo in timp?

In cele mai multe dintre cazuri, vitiligo progreseaza lent odata cu trecerea timpului dar nu exista nici o posibilitate de a prezice daca intr-un anumit caz vitiligo va progresa sau nu. Evolutia bolii este de cele mai multe ori lenta si pot trece ani de zile fara aparitia de noi pete. Unii bolnavi raporteaza repigmentari spontane, fara nici un fel de tratament. Folosirea noilor tehnologii insa poate stopa extinderea petelor.
Ce este vitiligo segmental?

La unii bolnavi, vitiligo este limitat la cateva zone ale corpului. Acesta poarta numele de vitiligo segmental. Cei afectati pot avea o insa combinatie de vitiligo segmental si generalizat.
Ce este vitiligo generalizat?

La cei mai multi pacienti vitiligo se dezvolta intr-o mainera generalizata, intr-o dispunere bilaterala, adica daca apare o pata pe un genunchi, adesea va aparea si pe celalalt.
Este vitiligo contagios?

Vitiligo NU este contagios. Sunt multe teorii despre ce anume provoaca vitiligo iar expertii sunt de parere ca trebuie sa fii susceptibil genetic pentru a dezvolta vitiligo.
De unde provine cuvantul "vitiligo" si ce inseamna?

Se crede ca "vitiligo" vine din limba latina. Prima parte a a cuvantului, "viti", provine din latinescul "vitium", insemnand urma sau pata. Sufixul, "ligo", este o terminatie latina frecventa si inseamna "a provoca", "a produce".

| AndyDeiu a răspuns:

Da! am auzit de vitiligo sunt suporter adevarat laughing am si eu.Pentru toti comentatori de aici in sus si in jos va zic asa.De la primele puncte consultati medicul.Mie pentru 2 pete foarte mici mi-a dat asa!
Vitix gel costa 110 lei
Vitamina A FORTE 20 lei ceva pe acolo
Magne B6

| AndaVr a răspuns:

Am eu raspunsu m-am informat mult si nu exista nici un tratament in medicina moderna care sa iti dea rezulteate fara nici un risc...Incearca cu asta e 100% natural

Sa iti spun cateva informati despre acest tratament :
Este fabricat in Dubai;
Se vinde de 25 de ani in America
Este 100% natural!
Este adus in Romania de aproximativ 3 luni...
Dupa ce te dai cu el te xpui la soare pentru a grabi vindecarea nu este obligatorie expunerea!
Poti sa te uiti in fiecare miercuri la ora 17.00 pe OTV si o sa afli mai multe viziteaza site-ul http://www.hans.ro/ si informeaza-te scrie foarte multe detalii

pretul tratamentu este 360 ron am primit un email de la ei cu informati :)Bafta

| iulyana explică:

Am inteles ca nu se pot vindeca... dar macar pentru a le estompa exisa ceva? stiti?

| juityyy a răspuns:

Utilizator anonim... unde ai fost in iasi de ai primit tratamentul?