| allleax19 a întrebat:

Buna seara, numele meu este Alexandra, am 19 ani si sunt studenta.
De aproximativ un an, ma confrunt cu o problema in ceea ce priveste somnul. De cel putin 4 ori pe luna ma trezesc din somn brusc, tremurand, cu dificultate in comunicare, speriata dar si cu impresia ca a fost cutremur. Efectiv ma trezesc de parca toata casa se misca, ma simt zgâlțâită si aud zgomote puternice ca si cum ar fi un cutremur. Deseori la cateva secunde dupa ce ma trezesc brusc incep sa plang pentru 2 minute cred, dupa care ma calmez dar nu mai dorm 2-3 h. Mentionez ca cea mai mare frica a mea sunt cutremurele, pana acum am prins doar unul care a fost de 6 grade si s-a intamplat acum cel putin 9 ani. Am incercat si somnifere dar la fel din cand in cand ma trezesc de parca a fost cutrmur si intreb pe toata lumea si ma documentez si de fapt nu a fost nimic. Credeti ca este nevoie sa merg la un medic? Este normal? Exista vreo denumire pentru ceea ce prezint eu aici?(genetic nu este ca am intrebat ici si colo) Chiar nu pot exprima in cuvinte sunetul si zgâlțâiala pe care le simt in momentul cand ma trezesc
Multumesc anticipat, va rog frumos fara glume, nu cred ca i-ar place nimanui sa se trezeasca din somn inexplicabil

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
6 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Ti-as recomanda sa mergi la un psihiatru, fiindca iti induci stari de panica fara motiv si daca nu mergi de uregenta la medic, boala avanseaza.
Sanatate multa!

| Hyperion7 a răspuns:

Nu,clar nu e normal.
Nu este exclus un amestec intre insomnie cronica, anxietatea ta față de cutremure și stresul excesiv.