| RaresIoan82 a întrebat:

Salut oameni buni.Am 17 ani 1, 73 si 68 de kg am o intrebare in legatura cu o analiza mi-a iesit Anti-TPO (Anti - tiroidperoxidaza) aceasta analiza 56 cand este normal sa fie mai mica ca 25.Mentionez ca TSH si celelalte analize la tiroida sunt bune.Am programare la endocrindolog intr o luna si as dori sa stiu despre ce este vorba pana atunci

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
3 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Salut, noi nu iti putem spune referitor la analize decat ceea ce stim de pe net! pentru nu sunt multi medici aici!

Anti-TPO (anticorpii antitiroid-peroxidaza) sunt proteine produse de sistemul imunitar care ataca enzima tiroid-peroxidaza, esentiala in productia de hormoni tiroidieni in glanda tiroida. Nivelurile crescute de anti-TPO pot indica o disfunctie a glandei tiroide, ducand la inflamatie si afectarea functiei tiroidiene

deci asteapta pana ajungi la medicul endocrinolog, el stie cel mai bine raportat si la analize si la cunoasterea pe care o are fata de acest domeniu ce sa iti recomande!

| Mosotti a răspuns (pentru Simpatic):

Pai si medicul sa zica acelasi lucru, i-am spus ce si cum.

Nivelurile crescute de anti-TPO indica pericolul ca glanda tiroida sa fie atacata, nu indica disfunctie neaparat, poti avea mult si bine valori bune ale hormonilor tiroidieni pana ce ar distruge-o anticorpii la o adica, nu o inflameaza, o distruge, o inactiveaza si trebuie sa iei hormoni tiroidieni ca sa functionezi corect.

Cat are valori okey ale hormonilor tiroidieni (nu am vazut FT4 facut, sunt cazuri cand TSH e bun dar FT4 nu), nu se face nimic, nu se da tratament.
Se va da doar daca valorile hormonilor nu mai sunt okey.