| sopranaCadaverica a întrebat:

Ce parere aveti de "race science"? Suprematia albilor e o ideologie rationala, bazata pe studii stiintifice adevarate, practice sau e instigare la dezinformare, ura si violenta?

26 răspunsuri:
| RoCkKiD a răspuns:

Nu cred ca exista diferenta relevante intre rase chiar daca apar in anumite studii din simplul motiv ca un IQ de 90-100 este suficient pentru a performa intr-un domeniu iar cele careva puncte diferenta care apar in studiile alea sunt aproape irelevante din punct de vedere practic.

In plus diferenta este greu de explicat deoarece in urma testarii cu matrici raven sau oricare alt test s-o mai folosi in studiile alea rezultatul este un scor in cifre care se refera la raportul dintre varsta mentala si varsta biologica. Scorul acesta nu iti spune si care e cauza diferentelor nici macar in cazul unei populatii omogene.

Mai mult decat atat, trebuie sa intelegi ca afro-americanii si hispanicii din america tind sa se regaseasca in partea de jos a graficului de venituri iar, daca imi amintesc eu bine, s-a facu tun studiu super interesant asupra modului in care statutul socio economic afecteaza performanta cognitiva.
Pe scurt, daca esti sarac creierul tau foloseste resurse cognitive gandindu-te la probleme de zi pe sleau daca esti sarac devi ami prost pentru ca al tau creier trebuie sa se ingrijeasca de problemele imediate (mancare, facturi, datorii etc).

Treaba asta a fost observata primta data pe niste populatii din asia de sud in satele de agricultori, acolo musonul venind ciclic la 6 luni, oamenii aia aveau 6 luni pe an in care aveau recolta, implicit bani si 6 luni in care erau saraci lipiti. Prin testari succesive s-a observat ca diferentele intre scorurile la testele de IQ din perioade "cu bani" si peroadele "sarace" au fost undeva la vreo 10 puncte.

Asta e doar un exemplu, cine stie cate alte variabile or mai fi care modereaza IQul.