| dragos38 a întrebat:

Hello ieri urmarind o emisiune pe digiworld despre celule si lupta lor contra virusilor, moderatorul spunea "In interiorul nostru se da o lupta.Razboiul acesta a inceput de miliarde de ani si este activ si acum.(nu intre demoni si ingeri, cum si-ar imagina unii)ci intre celulele umane si virusi.in documentar se arata cum virusii incercau sa ingenuncheze intreg sistem imunitar al organismului folosind tot felul de pacaleli,in fine pe la finalul emisiunii moderatorul a zis "cred ca virusi sunt responsabili pentru evolutia organismelor de pe pamant mai ales organismele complexe, pentru ca daca nu ar fi existat virusii organismele nu ar fi trebuit sa-si perfectioneze sistemul imunitar, iar virusii si ei la randul lor s-au adaptat noilor bariere.Sunteti de acord ca evolutia se datoreaza si virusilor?

| danut a răspuns:

Tare ..in "cap" moderatorul asta al tau, se vede ca a fost puternic..."virusat". Da virusi astia e fiinte vi? S-or fi si inteligenti de "ataca" numa pa astia cu "capete tari"?

| Inferno a răspuns (pentru danut):

Termenul "a ataca" este folosit intr-o pluritate de sensuri.
Chiar daca nu sunt entitati vi, modul in care "ataca" celula ne indeamna sa folosim pe buna dreptate acest verb.

E drept ca utilizatorul Alphawolf a fost si mai paralel decat tine, aruncand virusurile si bacteriile intr-o singura oala.
Pentru cineva care a studiat subiectul diferenta intre virus si bacterie este ca diferenta dintre purice si elefant, deci destul de suparatoare nestiinta dansului.

| danut a răspuns (pentru Inferno):

Daca esti atent eu nu am facut vorbire decat in privinta virusilor asa ca...

Ideea era ca virusurile joaca si ele un "oarecare rol",destul de insemnat in evolutia organismelor,nu ca evolutia se datoreaza exclusiv existentei acestora, lucru absolut tembel daca ma intrebi pe mine.

Ei contribuie la diversificarea organismelor, inserand in ADN-ul celulei gazda ADN propriu (genomul viral).

Plus ca, asa cum ai spus si tu, intervin si in selectia naturala, permitand numai organismelor cu un sistem imunitar superior sa supravietuiasca.

Ori diversitate + selectie naturala, deja avem reteta pentru evolutie.

Evolutia inseamna adaptare le un mediu si la conditile din acel mediu, desigur ca daca x a murit la influentat rau, numai vorbim de specii decimate de virusi nu vezi ciuma ce rau a facut, ciuma a evoluat mult europa tiau ei seama ca trebuie sa faca canalizare si sa fie strazile curate, desi virusi ne influenteaza pe toti

| corbulalbrosu a răspuns:

Bineinteles ca trebuie sa fim de acord deoarece afirmatia se bazeaza pe cunostintele dobandite prin cercetare si experimente.Aceste concluzii apar ca fiind bizare sau gresite doar in ochii profanilor care nu au habar cu ce se ocupa ramurile de baza ale microbiologiei si geneticii. Lumea microrganismelor este sinonima cu lumea noastra si spre informarea lui DANUT care este un profan incult, tin sa-l anunt ca :VIRUSII, MICROBII, BACTERIILE adica toate microorganismele sunt FIINTE VII.

| danut a răspuns (pentru corbulalbrosu):

"spre informarea lui DANUT care este un profan incult, tin sa-l anunt ca :VIRUSII, MICROBII, BACTERIILE adica toate microorganismele sunt FIINTE VII. "
Da enteligente e, ca de asta fu vorba, cat de enteligente e virusii de ataca ei asa hordonati ca armatele lu Napoleon.
Da ca tot e vii, virusi astia poate mai dai si matale "buzna" pe net si citesti ce zic hoamenii de stiinta aia de zici matale:
"În biologie, un virus este un agent patogen inframicrobian, invizibil la microscopul optic, care se reproduce numai în interiorul celulelor vii și provoacă diverse boli infecțioase numite viroze.[1] Virusurile sunt paraziți intracelulari, lipsiți de metabolism propriu, motiv pentru care nu sunt considerate vii."
Eee, mai este uni ca mine asa, profani inculti, ce ti-e si cu profanii, nene.

| Alphawolf a răspuns (pentru danut):

Nu e vorba de inteligenta, ci de supravietuire, ei ataca pentru a-si hrani nevoile(in functie de ce este si le place).

| danut a răspuns (pentru Alphawolf):

Iertare dar pe langa faptul ca virusii nu sunt fiinte vi, autorul intrebari ne explica:
"in documentar se arata cum virusii incercau sa ingenuncheze intreg sistem imunitar al organismului folosind tot felul de pacaleli"
Tu ce ai vrea acum sa spun si eu cand niste..chesti NE vi au inteligenta apeland la...pacaleli. laughing

| Alphawolf a răspuns (pentru danut):

E vorba de "pacaleli" pentru ca iei totul literal. Bacteriile sunt microORGANISME, sunt fiinte vii.

| dragos38 explică (pentru danut):

Am folosit cuvantul pacaleli in sensul ca, a.d.n-ul virusului care se indrepta spre nucleul celulei umane, agatandu-se de o proteina treaba e complexa, deci proteina inainte a ajunge in destinatia finala(in celula) la poarta celulei se afla cum sa le zic niste paznici sa zicem, care verifica sa vada daca proteina nu este cumva vreun intrus, faza este ca a.d.n-ul virusului nu poate fi diferentiat de a.d.n-ul uman si atunci foarte usor acel virus a trecut de acei paznici ajungand in celula umana, ei au mai explicat ca virusii au un strat exterior proteic cu rol de a depista celula gazda.Aceasta proteina atajeaza virusul la membrana celulei gazda. Odata ajunsi in celula gazda,enzimele virale,preiau enzimele celulei gazda,si vor realiza copii ale informatilor virale genetice si ale noilor proteine virale,dupa cucerirea unei celule a distrus-o trecand la cucerirea alteia,iar moderatorul spunea ''de abia atunci omul devine constient ca in organismul sau se intampla ceva putred, celelalte celule sanatoase incep sa transmita semnale organismului, organismul atunci recurge la ultima tactica trimitand celulele albe sa anihileze virusii, daca nici atunci nu iese pasenta sa va spuneti rugaciunea, dar ma rog acei virusi din documentar au fost prinsi si dati afara prin caile nazale(mucii) sau cavitatea bucala(cand tusim)atunci cica celulele albe expediaza virusii afara, imprastiindu-i prin toata camera

| Inferno a răspuns (pentru corbulalbrosu):

Tu ai formulat bine raspunsul, da ai dat rateul la ultima parte.

| dragos38 explică (pentru danut):

Cica sunt unele virusuri care se pot autoreplica si care inverseaza circuitul normal informational celular.Mai spunea ca unul dintre cele mai simple virusuri infecteza organisme simple(protozoarele)si ca de fapt virusurile ar putea fi responsabile pentru schimbari importante in evolutia specilor, mai ales la nivelul organismelor mai complexe.

| danut a răspuns (pentru Alphawolf):

Era vorba despre virusi, nu despre bacterii, vezi raspunsul meu.

| danut a răspuns (pentru dragos38):

Cica parca se plimba in barca...mai avem de studiat.

| danut a răspuns (pentru Inferno):

Un pic de rateu aici, unul mai incolo, totul este bine cand "virusi" incep sa gandeasca. Ce voi face cand sifonierul va face aidoma ca virusii?

| danut a răspuns (pentru dragos38):

Dragule, ori nu sa inteles ce a spus acel comentator' ori comentatorul a fost aerian, ori cineva sa repezit, gandindu-se ca a dat "lovitura" crestinilor. Tu alegi versiunea dar mai cu blandete ca nu toate merele sunt comestibile, mai sunt si din alea padurete.

| dragos38 explică (pentru danut):

Hai sa o luam si asa,deci virusii se plimbau cu barca prin sangele unui om,intalnind in cale tot felul de piedici, adica celule albe(leucocite e.t.c.)cum a reusit acel virus sa pacaleasca celula alba(anticorpul)pentru ai permite sa ajunga la la nucleul lui,hai sa fiu mai explicit /caci m-am tot jucat cu cuvintele,celulele umane au in interiorul lor un nucleu care la randul lui este protejat de o membrana,un fel de portita pe unde poti intra,e aceea portita decide cine intra si cine nu,daca nu ai haine potrivite pe tine,nasol, e, aici intervine pacaleala virusului printr-o schimbare la nivelul proteinei tocmai pentru a putea fenta anticorpii,in momentul in care virusul se prezinta la portita, genele din interior citesc/ decodifica mesajele,virusul se prezinta sub forma unui text,pentru ca virusul asta este, un text,dupa ce mesajele sunt decodificate proteinelor l-i se permit sa intre in nucleu,si atunci celula trebuie sa se conformeze mesajului, daca mesajul decide ca celula sa se divida, ea se divide,daca mesajul decide ca celula sa moara, ce poate sa mai faca ea decat sa se conformeze,si atunci virusul trece la cucerirea altei celule,insa acest virus prezentat in documentar era unul gripal(raceala)deci slabut, ce mai ziceau astia ca initial virusii au fost detectati de catre anticorpi si distrusi, dar unul a scapat si si-a continuat plimbarea prin sange schimbandu-se din nou atunci anticorpii nu mai reconosc tulpina si devin ineficienti, si uite asa a reusit sa infesteze o celula insa dupa ce celula aceea a fost infestata organismul uman transmite mesaje catre celelalte celule albe neinfestate si uite asa virusii multiplicati au fost detectati si scosi afara pe nas s-au pe gura, dar ce se facea persoana daca in interiorul lui ar fi fost virusul ebola sau hiv, hm.

| dragos38 explică (pentru danut):

Acum o sa zici ca virusul nu se poate plimba de capul lui prin zange, stiu pt.ca nu are organ de simt si normal ca nu stie sa se orienteze spre celula, nici nu trebuie pentru ca sangele i usureza misiunea, la fel si celula, care-i ingaduie sa-i intre in inima(nucleul)

| danut a răspuns (pentru dragos38):

In esenta se spune cam asa, cand virusul ajunge la celula alba (te citez) printr-o schimbare la nivelul proteinei tocmai pentru a fenta anticorpi...aici virusului i se artibuie caractersticile unei celule vi, ceea ce nu e. Stiu docunentarul sau am vazut unul asemanator, este o chestie bazata pe niste supoziti nu pe certitudini.

| dragos38 explică (pentru danut):

Da,stiu ca nu este o fiinta vie,insa pentru a deveni fiinta vie trebuie sa gaseasca o celula umana,animala,vegetala- odata ce intra in celula gazda,prinde viata datorita energiei primite de la celula gazda, in emisiune nu era vb de supozitie ci de certitudine, supozitia a intervenit cand cercetatorul a inceput sa vb despre evolutie, daca nu cumva si virusii au avut ceva de spus in evolutia sistemului imunitar, eu zic ca da

| dragos38 explică (pentru dragos38):

Probabil vei zice, cum sa gaseasca virusul o celula gazda daca nici nu este viu, nici nu trebuie pentru ei sunt pretutindeni esti inconjurat de virusi, celula ta le da viata laughing)

| Mădă0611 a răspuns:

Virusuri, ca virusi "e" altceva, asa cum e vise si visuri. tongue
Evolutia sistemului imunitar, da, partial, pentru ca si bacteriile sau alte microorganisme vor sa puna stapanire pe orice organism viu intalnit, dar daca vorbim de evolutia formelor de viata, nu prea cred. Ce treaba ar avea gatul lung al girafei cu virusurile, sau coltii tigrilor?

| Inferno a răspuns (pentru Mădă0611):

Eu stiam ca ambele forme se accepta.

| dragos38 explică (pentru Mădă0611):

Evolutie din punct de vedere imunitar, eu ma gandesc ca moderatorul a vrut sa zica ca, organismele pentru a putea supravietuii infectilor virale a trebuit sa evolueze, unele din organisme unicelulare(usor de infectat) au evoluat in organisme pluricelulare(mai greu de cucerit)