anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

În multe dintre răspunsurile la întrebarea :
http://www.tpu.ro/......u-funda-b/
am observat ceva foarte interesant.Am citit că adevărurile ştiinţifice se schimbă odată cu progresul tehnologic şi cu lărgirea sferelor de cunoaştere a omului.

Întrebare mea e: De ce cercetăm aceste realităţi care se schimbă sau dispar? Adică cu ce ne-ar ajuta pe noi oamenii să ştim că Pământul e rotund,pătrat, sferic sau astfel de informaţii?

Răspuns Câştigător
| Inferno a răspuns:

Stiinta inseamna cunoastere,iar a cunoaste inseamna a-ti satisface curiozitatea.

Sunt relevante in acest sens cateva randuri de pe Wikipedia:
"Curiozitatea este acea particularitate interactivă a unei ființe prin care își explorează spontan ambiența și caută schimbări în structura sau dinamica acesteia. Probabil majoritatea viețuitoarelor sunt curioase pentru a supraviețui, dar omul a ridicat curiozitatea la rang de calitate fundamentală și o pune la baza tuturor conexiunilor și implicărilor proprii."

Faptul ca datorita stiintei, avem curent,apa calda, si multe alte beneficii,este, in opinia mea, o simpla intamplare. Stiinta nu si-a propus asta, si nu se rezuma la asta.

Realmente, faptul ca un bec ne ajuta, nu are legatura cu stiinta. Stiinta se termina acolo unde se termina intelegerea modului de functionare al becului, cum devine filamentul incandescent prin efect Joule si incepe sa radieze lumina.

Stiinta a creat becul si becul e o chestiune stiintifica, insa ceea ce faci tu cu becul nu e stiintific deloc.

In consecinta toti acei oameni care aduc un tribut stiintei prezentand ca argument masian de spalat, frigiderul, calculatorul si resul obiectelor ce ne ajuta in viata de zi cu zi, nu inteleg stiinta.
Daca vrei sa aduci un tribut stiintei, aduci un tribut pentru ca ne-a satisfacut curiozitatea timp de 2000 de ani, pentru ca in tot acest timp ne-a raspuns la cele mai complexe intrebari pe care fiinta umana si le-a putut pune.




3 răspunsuri:
| Mădă0611 a răspuns:

La "astfel de informatii" intra existenta si influenta microorganismelor asupra oricarei alte forme de viata. Ei, daca niste unii ar fi stat toata ziua in genunchi, cu fruntea in pamant cerand iertare pentru ca respira, tu nu existai acum, probabil, majoritatea dintre noi. Cercetam pentru intelegerea lumii in scopul supravietuirii.

| sublime89 a răspuns:

Dar informatia ca Pamantul e rotund nu se va schimba niciodata. Ea e un exemplu de descoperire stiintifica a anui adevar neschimbator. Fara cercetarea realitatii, noi n-am fi purtat acum conversatia asta, nu doar pentru ca n-am fi avut internet, ci pentru ca probabil nici n-am fi existat. Medicina moderna, rezultata direct din cercetarea realitatii, a facut posibila existenta a miliarde de oameni, si dublarea sperantei de viata. Asta-i un exemplu. La fel, o societatea care nu studiaza realitatea, nu are de unde sa stie ce primejdii o pasc. Cand a erupt vulcanul Vezuviu in anul 79, oamenii de pe langa el credeau ca zeii sunt doar putin suparati, si ca daca vor lua masurile necesare pentru a-i imbuna, atunci totul va fi in ordine. Dupa cum stim, multi si-au gasit sfarsitul atunci pentru ca nu au inteles ce inseamna de fapt un vulcan. La fel se poate intampla cu intreaga specie umana. Daca vom fi ignoranti, si vom fi orbi in legatura cu realitatile care ne inconjoara, atunci la prima amenintare la adresa noastra, vom fi complet incapabili sa reactionam, pentru ca nu ne vom da seama ce ni se intampla. Informatia e cea mai puternica arma pe care o poate avea cineva.

| Costel_Alexandru_1994 a răspuns:

Si apropo pamantul nu e rotund, ci sfericlaughingSe investeste multi bani in experimente si teorii simple pentru ca tot ce e fascinant si aparent greu e aberant de fapt. Daca nu s-ar stii forma Pamantului nu ar mai fii cursele de avioane, pentru ca nu stii unde se duc..Nu ar exista harti nu ai mai avea telefon acum pentru ca nu mai existau sateliti ca sa iti dea tie semnal.Realitati au devenit imediat dupa ce au fost date publice niste informatii.Sunt date reale pentru care pe timpul inchizitiei multi oameni de stiinta scriitori au murit. Religia si stiinta se contrazic pentru ca in crestinism se spune"Crede si nu cerceta" pentru c atunci cand cercetezi inseamna ca nu esti sigur de cuvantul lui Dumnezeu si vrei sa il infrunti sa aflii daca chiar asa e sau nu.(E pacat sa pui la indoiala cuvantul lui Dumnezeu)Stiinta spune adevaruri care sunt scrise si in Bibile dar sunt intelese gresit de oameni care cred ca au facut intentionat aceste greseli ca sa strice religia.Pentru ca in orice societate se vrea sa dispara religia.Religia e singura care ne mai tine in constiinta de om, daca n-ar fi religia ar fi haos