anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

În multe dintre răspunsurile la întrebarea :
http://www.tpu.ro/......u-funda-b/
am observat ceva foarte interesant.Am citit că adevărurile ştiinţifice se schimbă odată cu progresul tehnologic şi cu lărgirea sferelor de cunoaştere a omului.

Întrebare mea e: De ce cercetăm aceste realităţi care se schimbă sau dispar? Adică cu ce ne-ar ajuta pe noi oamenii să ştim că Pământul e rotund,pătrat, sferic sau astfel de informaţii?

Răspuns Câştigător
| Inferno a răspuns:

Stiinta inseamna cunoastere,iar a cunoaste inseamna a-ti satisface curiozitatea.

Sunt relevante in acest sens cateva randuri de pe Wikipedia:
"Curiozitatea este acea particularitate interactivă a unei ființe prin care își explorează spontan ambiența și caută schimbări în structura sau dinamica acesteia. Probabil majoritatea viețuitoarelor sunt curioase pentru a supraviețui, dar omul a ridicat curiozitatea la rang de calitate fundamentală și o pune la baza tuturor conexiunilor și implicărilor proprii."

Faptul ca datorita stiintei, avem curent,apa calda, si multe alte beneficii,este, in opinia mea, o simpla intamplare. Stiinta nu si-a propus asta, si nu se rezuma la asta.

Realmente, faptul ca un bec ne ajuta, nu are legatura cu stiinta. Stiinta se termina acolo unde se termina intelegerea modului de functionare al becului, cum devine filamentul incandescent prin efect Joule si incepe sa radieze lumina.

Stiinta a creat becul si becul e o chestiune stiintifica, insa ceea ce faci tu cu becul nu e stiintific deloc.

In consecinta toti acei oameni care aduc un tribut stiintei prezentand ca argument masian de spalat, frigiderul, calculatorul si resul obiectelor ce ne ajuta in viata de zi cu zi, nu inteleg stiinta.
Daca vrei sa aduci un tribut stiintei, aduci un tribut pentru ca ne-a satisfacut curiozitatea timp de 2000 de ani, pentru ca in tot acest timp ne-a raspuns la cele mai complexe intrebari pe care fiinta umana si le-a putut pune.




3 răspunsuri: