| Inferno a întrebat:

Sa presupunem ca am deschis un stand de limonada. Vand un pahar cu 1 leu, iar in general reusesc sa vand 100 de pahare pe zi.
Incerc sa cresc pretul paharului la 2 lei si constat ca reusesc sa vand doar 90 de pahare de aceasta data.
Cresc pretul la 3 lei, iar numarul paharelor vandute scade la 80.

Pare sa fie destul de clar ca fiecare leu in plus ma face sa vand cu 10 pahare mai putin.

Intrebare este, care credeti ca este pretul optim pentru a avea profitul cat mai mare? Cu ce pret ati decide sa vindeti limonada stiind toate informatiile de mai sus.

Răspuns Câştigător
| saftaiiustin a răspuns:

5 / 6 lei iti dau acelasi profit de 300 lei

10 răspunsuri:
| sabin89 a răspuns:

Cu 5 lei sau cu 6 lei.

| Inferno explică (pentru sabin89):

Cum ai calculat?

| Simpatic a răspuns:

O intrebare logica, cine naiba cumpara limonada iarna? cand ea se vinde varawinking

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu e clar că 240 e mai mare că 180 ca 100 samd?

| anonimg a răspuns:

Eu aș proceda altfel, și anume:
-pahar copii 3 lei
-pahar adulți 5 lei.
Un leu este doar paharul cu apă. Deci aș începe de la 3 lei. Eu aș fugi de comerciantul care ridică prețul în mai puțin de un an, chiar dacă îl ridică cu puțin. Prețul trebuie menținut pecât posibil, și nu trebuie să cedeze prea ușor din pricina inflației și să fie ridicat. Așadar, nu aș începe cu un preț prea mic, dar nici unul prea mare. Două tipuri de pahare ar ține cont și de salariul minim și de cel mediu. Eu nu aș ține cont de profit mare, ci de o susținere de durată.

| Holiday a răspuns:

Profit nu inseamna cat vinzi, ci cu ce ramai dupa ce scazi toate cheltuielile. Numarul de pahare, respectiv pretul cu care vinzi, pentru a obtine profitul maxim depinde de cat ai cheltuieli pentru fiecare pahar vandut. Adica, un calcul este daca ai cheltuieli de 1 ban pe pahar, altul e daca ai 30 de bani, si altul daca ai 99 bani.

| Xox0 a răspuns:

As lasa la 3 lei big grin

Răspuns utilizator avertizat
| EliLeli a răspuns:

8

| risteacristi a răspuns:

Strict matematic poti calcula singur. Din punct de vedere al afacerii, unde se iau in calcul mai multe variabile, atunci tot tu trebuie sa stii cel mai bine in functie de contextul afacerii pe care o derulezi! Vezi : piata cu cerere/oferta (tipul de clienti, vadul comercial, costurile implicate etc).