| Anonimul151 a întrebat:

Cum se oferă garanție unui produs ( ex casti Bluetooth), de către vânzător? Trebuie să fac contract cu un anumit service specializat pe acest tip ( garanții etc )? Sau nu? ( pentru magazin online ).

6 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Castile bluetiith (si alte asemenea aparate marunte) nu se repara, doar se schimba de catre vanzator.
De obicei firmele chinezesti trimit rezerve de garantie, daca firma ta face comenzi la ei (evident, asta inseamna un contract /agrement intre cele doua firme).
La aparate mari, care se repara, firma ta trimite aparatul defect la un service agreat de producator (cosurile de transport le suporta vanzatorul, adica firma ta).

| Anonimul151 explică (pentru Bula):

Am înțeles. Nu voi avea produse mari ( cum ar fi televizoare, telefoane, laptop-uri etc ), ci doar de acestea mici cum spuneai și tu, casti Bluetooth, umidificatoare, ceasuri smart watch și alte "accesorii", aparate de acest gen. Însă ce nu am înțeles eu, e că nu va mai trebui să ofer alt document in afara de factura nu? Practic factura e garanția prin care dacă i se defecta produsul ( căștile) clientului i se pot schimba...

| Bula a răspuns (pentru Anonimul151):

Garantia este chitanta (care confirma plata).

| Wr3nch a răspuns:

Ai garantie 1 an pe accesorii si 2 ani pe electronice. Doar bonul sau factura is destule pentru garantie.

| Anonimul151 explică (pentru Wr3nch):

Deci practic dacă eu cumpăr ceva spre exemplu din China, de exemplu smartwatch, casti Bluetooth sau alte produse de acest gen, ofer factura de pe firma mea clientului, practic acea factura e un fel de garanție nu, asta vrei sa spui nu? Adică dacă produsul se defecta in timpul garantiei, clientul trimite produsul defect iar eu il voi repara cu costurile mele sau ii voi trimite alt produs nu?

Și nu va mai trebui să ofer un alt document clientului? Pentru acea "garantie", e ok doar factura?

| UserRo10 a răspuns:

In primul rand totul depinde de tine.
1. Daca esti bisnitar si cumperi de undeva si vinzi mai scump e strict problema ta cum repari produsul sau daca il schimbi (ai o legislatie de citit)
2. Daca faci contracte cu producatorii va trebuii sa negociezi termenii de garantie. Asta include stoc tampon pentru garantie sau metode de reparatie (sa repari tu produsul si sa deconteze ei), dar fiind vorba de casti inlocuiesti instant produsul.