| NuStiuCeSaFac2000 a întrebat:

Salut! Sunt un elev la un liceu din Sv unde sunt multi elevi din Republica Moldova. Colegul meu de camera a venit la mine si mi-a spus ca a aflat o metoda "ilegala" de a face bani pe care o practica moldovenii. Ma tem sa nu faca o prostie. Ce ar putea sa faca cei din Republica Moldova ca sa faca bani si sa fie ilegal? Ar trebui sa imi fac griji pentru el? Au ei o "schema"? (cer ajutor celor din Moldova, pentru a sti mai exact in ce se baga, dar si romanilor daca stiu)

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu cunosc metoda, dar îți pot spune ce să faci cu colegul tău, asta dacă chiar mai există bunătate în secolul 21, prietenie și colegialitate sau tu ai postat asta doar de dragul de a o posta, dar nu ai de gând în final să-l ajuți.

Stai lângă el. Fii umbra lui în perioada asta, vârsta asta este cea mai propice pentru a intra pe tărâmuri primejdioase și tot vârsta la care dacă ai să calci, nu o să mai ieși prea ușor. Ba chiar o să ajungi să placi și o meserie din asta ilegală. Deci dacă ești bun așa cum ne prezinți nouă aici intențiile tale și vrei să salvezi un om de la pierzare, stai lângă el. Ascultă-i povestea, fără să-i violezi intimitatea, dar fii atent dacă nu cumva el se confruntă cu lipsuri materiale acasă și poate de aici decizia de a merge pe drumuri ilegale, deci fii atent. Dacă e așa, ajută-l să-și găsească un job part-time, ceva legal și moral prin care să-și asigure un trai mai bun. Ajută-l să învețe, ca să ia note mai bune și să termine și el liceul. Dacă nu poți face astea, doar stai cu el cât mai mult, timpul petrecut cu cineva bun vindecă tot. Dacă nu merge așa și totuși vrei să-l ajuți îl poți amenința în final și cu spusul directorului, familiei lui sau chiar poliției, poate măcar așa va înceta.
Succes! Și gânduri înțelepte!

5 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Dă-l in gât la poliție! Adică să facă pe mafiotu' aici?

| Eireann a răspuns: