anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am un Volkswagen Golf 4 (benzina) si mi s-a aprins EPC. Ce inseamna?

Răspuns Câştigător
| Bogdy2k a răspuns:

Salut martorul EPC se aprinde atunci cand nu mai functioneaza switch-ul de la frana(butonul din spatele pedalei de frana) al tau ori e defect ori a ramas blocat. Ar trebui sa ai aprinse non-stop stopurile pentru franare.

| anonim_4396 explică (pentru Bogdy2k):

Mersi, mult, dar sti ce inseamna EPC? adica prescurtare de la ce cuvinte? happy

| Bogdy2k a răspuns (pentru anonim_4396):

EPC = Electronic Power Control

| relian a răspuns (pentru Bogdy2k):

Corect,ceea ce inseamna ca ai probleme cu motorul nicidecum cu frinele.De unde ai dedus ca frinele sint problema? Cind ai probleme cu acel senzor stii ce se aprinde? ABS nicidecum EPC.Asta are dea face cu puterea la motor, apare daca bujiile sint duse, in general ceva legat de admisia amestecului, ori aprindere.

7 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Cauta la bujii, vezi ca ceva nu mai da sc inteie cum trebuie.Ai spalat cumva motorul? EPC inseamna ca motorul nu mai are putere, in general se aprinde cind mai multi cilindri nu are benzina.Eu am patit dupa ce am spalat motorul,s-a aprins EPC, de abia se mai tira si intr-un final am tras undeva, am controlat bujiile si erau fleasca de unde. poate aparea si din alte motive, cum ar fi de la clapeta de aer, de la navigatie sau cum ii zice cruze control si etc.Nu are a face EPC-ul cu frinele

| hav4cik a răspuns (pentru relian):

EPC cand apare nu are ceva legat cu coropca automat

| tusha a răspuns (pentru relian):

Salut. Am spalat azi motorul si dupa vreo 3 ore am plecat la drum. Si din mers s-a aprins EPC si Check engine.Da mi vreun sfat. S a ars vreun senzor ce am facut?

| relian a răspuns (pentru tusha):

Asa se intampla cand speli motoru si nu acopri, ori speli cu motorul oprtit.
O fi intrat apa prin conectii, pe la bujii daca ai bujii, trebuie sa cauti la Engine ala ON sa vezi ce coduri da, apoi te uiti ce posibile cauze ar fi, alea ar arata ca apa le-a facut sa apara.
Nu ai spus ce masina ai, daca e pe benzina sau diesel.Nu s-a ars nimic, doar ca intra apa pe la conectii sau la bujii, acolo garantat este apa, deci daca masina e benzina, scoti bujiile cureti, scoti boninele de inductie le cureti, au si alea apa la ele, sau daca ai doar delocu sau ce ai acolo care da prin fise la fiecare bujie, controlate alea, sigur au apa la ele.
EPC ala de aia s-a prins. Daca e diesel verificat tot cei electric si au senzori, scosi verificati daca au apa, uscati pusi la loc.

Deci cand speli motorul cu apa trebuie sa functioneze, dar la bijii intra apa indiferent ce ai face, sau la delocu ori cum ii mai zice, la bobinele de inductie, alea ar fi trebuie inainte sa le acopri cumva.