| cossmy a întrebat:

Hai sa facem un versus: Motor benzina vs diesel. Opinii pro si contra, avantaje si dezavantaje, de ce ati alege/nu ati alege diesel/benzina, ce aveti sau ati avut, sunteti multumiti sau nu? Tot ce se poate discuta despre aceste 2 motoare. Sa vedem care e cel mai bun pana la urmahappy

Răspuns Câştigător
| Delicv3nt a răspuns:

Benzina... unt mult mai putin zgomotoase, au in general un demaraj mai bun si costa mai putin. Pe de alta parte, consuma insa mult mai mult carburant comparativ cu masinile cu motoare diesel. In plus, benzina e ceva mai scumpa decat motorina.
diesel, principalul avantaj este consumul redus de combustibil. Dezavantaje sunt mai multe: motorul nu e silentios si se aude indiferent de cat de luxoasa si scumpa e masina, in multe cazuri automobilele diesel se "infing" mai greu la drum si, fara exceptie, costa mai mult decat cele pe benzina, in aceeasi varianta de echipare. Si totusi, care dintre cele doua variante este mai avantajoasa?

26 răspunsuri:
Stefan
| Stefan a răspuns:

Motoare diesel, pentru ca au o fiabilitate foarte mare, dubla fata de motoarele pe benzina. Motoarele diesel au consum mic, cuplu si putere la turatii mici, uzura mica a motorului si combustibilul putin mai ieftin. Dar au si dezavantaje, pornesc mai greu iarna, zgomot motor mare, intretinere cu costuri mari si masina in general e mai lenta. La benzina, preturile de achizitie si costuri de intretinere mici, piese mai ieftine si emisii de noxe mica. Dezavantaje, consum cam mare, cuplu si putere mari la turatii mari si uzura motorului e mai mare.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Diesel.
e mai economic...mai ales la ce cozi sunt acum in Romania. chiar daca e ma zgomoos si mai scum tot aleg diesel. o sa te obisnuiesti cu zgomotul iar pretul la carburant esta mai mic. stiu ca sunt mai scumpe dar o sa faci economie la carburant.

regis
| regis a răspuns:

Benzina - demaraj mai bun, zgomot si vibratii reduse, pornire facila iarna, costuri de intretinere mai mici, pret de achizitie mai bun, raport putere/cilindree mai bun, iar raportul consum/cal putere comparabil cu dieselul. O instalatie GPL costa putin si injumatateste cheltuieilile cu combustibilul.

Diesel - durata de viata mai lunga dar si costuri de intretinere mai mari (cand nu se parcurg multi km pe an), cuplu mare la turatii mici, mai usor de vandut cand vine momentul, consum mai mic in sarcina (foarte important pentru vehicule comerciale). In plus motorina se mai gaseste inca "la negru".

Fiecare are avantaje si dezavantaje, nu se poate afirma ca unul este mai bun decat celalalt. Fiecare trebuie sa aleaga ce e mai bun pentru el, eu unul nu am inteles niciodata nebunia asta dupa dieseluri; am avut numai benzinare si probabil asa va fi si pe viitor.

| cossmy explică:

Regis, complet de acord...eu efectiv nu suport diesel'urile. Nu vad absolut nici un avantaj la ele. insa tot mai multe si mai multe sunt pe piata si mi'e ca nu cumva in viitor sa dispara cu totul benzinarele. Eventual daca ar fi un diesel care sa fie silentios, sa aiba aceleasi performante si fara turbo si sa poti sa'l urci linistit pana la 6000 de ture, ramanand insa cu cuplul si la turatii mici. Daca nu e asa, atunci NICIODATA nu voi opta pentru un diesel, mai ales ca probleme aparute sunt mult mai dese, mai complicate si mai greu de rezolvat...my opinionhappy

regis
| regis a răspuns:

Sa ne intelegem, eu nu zic ca nu le suport pe unele sau pe altele. Doar ca nu ii inteleg pe cei care vor numai diesel, numai diesel, numai diesel, parca au o obsesie. Daca faci peste 30. 000 de km pe an este de inteles sa vrei un diesel, daca vrei sa cari marfa sau obisnuiesti sa legi o remorca dupa masina, din nou inteleg perfect alegerea facuta. Ca esti sofer de camion si nu dai banii pe motorina, inteleg perfect si asta, ba chiar si daca o cumperi la 3 lei litrul, tot e un avantaj.
Ce nu inteleg eu este de ce vor diesel unii care abia fac 5000 de km pe an si aia prin oras. Si de ce majoritatea calculeaza consumul pe centimetru cub, nu pe cal putere, adica ceva de genul "are motor de 1. 7 si imi ia doar 6 l/100, fata de un benzinar de numai 1. 6 care mi-ar lua 7", fara a tine cont ca primul are 80 de cai, iar al doilea 100.

| cossmy explică:

Nici nu am zis ca nu le suporti. Am zis ca sunt de acord, si ca EU nu le suport. Si intr'adevar, nu le vad utilitatea decat in transporturi.

| bsorynovidiu a răspuns:

Vad ca multi spun ca dieselul e mai fiabil, ce e foarte fals.
Benzinarele sunt mult mai fiabile, pentru ca nu au nimic decat de injectie, aprindere, si blocul motor. Dieselul are blocul motor, are pompa de motorina, are injectoare, are turbina, etc. De ce vezi masini din anii 90 majoritatea benzinare? Pentru ca rezista mai bine, sunt motoare mult mai simple.
Deci, avantajele benzinarelor: - motor de turatie ridicata, au putere in general mai mare, sunt mai fasnete, mai fiabile, mai sportive as putea zice.
Dieselul e economic, consuma putin, si ofera cuplu mai mare la turatii joase, un diesel poti sa il incarci cat vrei, va scadea din demaraj mai putin decat o masina pe benzina, dar nu poti zice ca motorina e sportiva, nu e masina de turatie, si nu ai acelasi sentiment cand accelerezi pana la 3500rot/min fata de benzina cand ajungi la 6-7000...

| cossmy explică:

Pai asta ziceam si eu.toti zic ca dieselu da clasa, bla bla. Atunci de ce toate masinile de putere, sport, viteza sunt benzinare? Pentru ca motorul pe benzina este mult mai bun. Si nu numai...happy

| valy1233 a răspuns:

Sunt tanar, aleg benzina pentru performante, sunetul motorului.etc.dupa 40 de ani o sa aleg motorin cu siguranta laughing

| LaTulipeNoire a răspuns:

Benzina se foloseste pentru sportive, daca mai ai si o turbina,, rupe". Diesel pentru masina de familie, pentru mers mult in afara orasului ba chiar si in oras.Nu ai sa vezi niciodata super caruri sau masini sportive cu motor diesel (bugatti veyron sau alte marci chiar si opel opc sau alte marci mai sportive)

Eu personal nu sunt hotarat, depinde ce masina voi avea dar cred ca voi merge pe benzina... VR6 Power!

| cossmy explică:

Eh...nici chiar sa comparam un diesel cu o dacie. Si ce, chiar atat de simplu este?laughing Nu prea cred totusi. Este un filmulet pe youtube, in care unu cu un passat incearca disperat sa depaseasca o dacie si nu poate. Isi tot filmeaza vitezometrul lui, unde are 170 si ceva de km/h si dacia lua avans bine de tot. Ca sa citesc si sa zica la sfarsit, ca dacia avea pe ea motor de bmw 320(ma gandesc oare cum l-a adapatatthinking). insa ideea e, ca intr'adevar dacia cred ca are cel mai simplu motor, insa diesel'ul nu poate fi comparat cu el. Daca ii pui turbina la o dacie(nu cred ca se poate), e ca si cand o femeie ar lua viagra. Adica vax. Cat despre motoarele benzinare, am vazut cu ochii mei masini la peste 500. 000 km care mergeau brici, fara probleme. Am un prieten, care are un opel vectra 1, nu stiu exact de cand, oricum el cred ca e undeva la al 4'lea proprietar. Si masina are la bord 623. 000 km. Si ii da omu talpa bine de tot si credeti'ma ca nu o menajeaza. Asa ca sigur motorul ala mai duce destul. Cat despre diesel, acum sa fiu sincer, dar sincer... daca ar fi silentios si ar urca mai mult in ture, ar fi un motor perfect(cel putin din punctul meu de vedere), desi e ceva mai greu de intretinut, ii apar mai multe hibe si mai complicate si de asemenea mai greu de rezolvat. Si inca ceva. Am citit undeva cum ca motoarele diesel in timp pierd mai multi cai putere decat banzinarele. Nu stiu daca e adevarat, insa intr'adevar nici eu nu inteleg mania asta pentru diesel in ziua de azi.

regis
| regis a răspuns:

Atentie, nu a zis nimeni ca nu duc benzinarele 630. 000 km, insa nu fara a desface motorul! Fiabilitatea rezulta din turatiile mai mici la care functioneaza, din care rezulta automat mai putina uzura. Restul sunt povesti, pareri personale, impresii.
Si daca tot insistati cu motoarele diesel mai complicate, spuneti concret componente ale acestora care nu se regasesc la benzinare, altfel discutia cade in derizoriu. Parerile trebuie sustinute de argumente, iar faptul ca unuia sau altuia i se pare mai simplu sau mai complicat unul sau celalalt nu este un argument.

| cossmy explică:

Pai, in primul rand ieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si ideile care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.(complet adevarat) In general un motor disel(vorbim despre common-rail) are pompa de injectie, injectoare(care se duc mult mai repede, in special daca motorina e de slaba calitate), bujii incandescente, intercooler si turbina. Ultimele fiind in plus fata de benzinar(bineinteles, exista si otto cu turbo). Si sa nu mai zicem ca dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.Si la acest aspect, benzinarul pare mai simplu, desemenea din aprinderea aceasta nu rezulta zgomotul acela deranjat al diesel'urilor. O alta dovada ca motorul diesel este mai complicat, este ca necesita o "ingrijire" sa zic asa mai speciala pe timp de iarna, ca sa nu mai spunem pornirea defectuoasa la temperaturi scazute. De asemenea, este si mult mai poluant decat ottotongue.Si ca sa mai aduc inca un argument ca diesel'ul este mai complicat, motorul asta are nevoie de regulator de turatie ca sa controleze turatia motorului, nefiind controlata cantitatea de aer aspirata ceea ce duce la supraturarea motorului. Cam asta e tot ce'mi vine in minte acum. Parerea mea e ca diesel'ul nu are ce cauta pe autoturisme. Merge ok la autobuze, camioane/tiruri, nave si eventual la persoane care fac mii de km /anhappy

| Eugen000 a răspuns (pentru Delicv3nt):

NU e corect. Diesel-urile pot avea un demaraj mai bun DIN CAUZA CA ELE AU UN CUPLU MAI RIDICAT DECIT ACELASI BENZINAR!
Daca comparam un motor 2.0 Turbodiesel si unul de 2 litri Turbo pe benzina, nu e exclus ca diesel-ul sa prinda suta mai rapid!
Diesel-urile au un raport de compresier mai mare si presiunea aplicata pe cilindru e mai mare => demaraj mai bun!

| Eugen000 a răspuns (pentru regis):

Iarasi e incorect. Un turbodiesel poate avea un demaraj mai bun decit un turbo-benzin

| Eugen000 a răspuns (pentru cossmy):

CHESTIA NU CONSTA IN A TURA MOTORUL LA 6000 rotatii pe minut!
Un motor diesel in primul rind e mai econom, in al doilea, are o constructie mai dura, si are si un cuplu mai ridicat.

regis
| regis a răspuns (pentru Eugen000):

Un diesel nu are un demaraj mai bun decat un benzinar de aceeasi generatie, la aceeasi capacitate cilindrica si nici chiar la aceeasi putere. Dupa cum motoarele electrice demareaza mai repede, chiar daca au o putere mai mica. Poate nu am fost eu suficient de clar in precizari, insa cand vorbesc de demaraj ma gandesc in primul rand la raspunsul la acceleratie, care pentru mine este important, intrucat eu nu sunt curios in cate secunde atinge suta, ca nu folosesc masina pentru liniute. Eu vreau doar am siguranta ca atunci cand e nevoie, o piscatura a acceleratiei ma poate scoate rapid dintr-o situatie neplacuta. Dar repet, daca parcurgi 30.000 de km pe an, daca folosesti masina pentru carat marfa sau mergi cu ea mereu incarcata, daca mai legi si o remorca, este mai bun dieselul. Pentru cine parcurge 10.000 de km pe an si aia prin oras, benzina este alegerea optima, iar in privinta economiei, am detaliat deja mai sus, nu e cazul sa revin.

| Eugen000 a răspuns (pentru regis):

Am un Subaru Legacy 2.0R TD de 150 de cai si 350Nm, si zic ca nu e mai scump in exploatare decit un benzinar.
Daca zici ca un diesel nu are un demaraj mai bun atunci cum se explica faptul ca Subaru are un raspuns mai brutal la apasarea acceleratie decit un BMW 525i cu un benzinar de 2.5 litri ce scoate 189 cai putere si 245Nm, chiar daca nu pornesc masinilie de la 0 km/h ( ca sa excludem sistemul integral de pe Subaru)

regis
| regis a răspuns (pentru Eugen000):

Nu prea cred sa aiba un raspuns mai brutal la acceleratie, dar recunosc ca nu am condus Subaru, deci nu pot sa ma pronunt in cunostinta de cauza, ci doar sa imi exprim indoiala. Totusi, posibile explicatii ar fi: o optimizare diferita a cutiei de viteze, masa proprie diferita sau chiar dimensiunile rotilor. Dar o comparatie corecta cand vorbim de motorizari ar fi intre motoare disponibilie pe acelasi model, intrucat si pe mine daca ma pui sa aleg intre un diesel de la Mercedes si un benzinar da la Peugeot, nu voi sta prea mult pe ganduri...

| Eugen000 a răspuns (pentru regis):

Inainte de a face cunostinta cu acest Subaru, exact asa spuneam. Ok, diferenta de masa e de 200kg. Oricum, decit sa aleg un 2.5 si chiar 3.0 pe benzina, mai bine iau 2.0 Turbodiesel.
Recent am facut o comparatie intre Subaru si Octavia RS 2.0 Turbo benzina, si am constatat ca pina la 3800rpm Turbodieselul are SI CUPLU MAI MARE SI PUTERE MAI MARE!
Dar bine, sa admitem ca cele pe benzina au o acceleratie mai brutala, CARE E EXPLICATIA?

| Eugen000 a răspuns (pentru regis):

Subaru fiind 4x4, atunci sa luam treapta a 2-a. Astfel avem un raport de 1.296 (3.9- diferentialul) la Subaru si 2.52 (3.15 diferentialul) la BMW si la roti avem un cuplu de 1769 Nm la Subaru si 1944 Nm la BMW, deci BMW ar trebui sa aiba o acceleratie mai brutala in a II-a treapta TEORETIC, dar PRACTICA ARATA UN REZULTAT TOTAL DIFERIT!

regis
| regis a răspuns (pentru Eugen000):

Ti-am sugerat posibile explicatii, nu am idee daca sunt acestea sau nu si nici nu cred in ceea ce numesti tu practica. Dar repet, cand cineva ma intreaba daca e mai bine pe benzina sau e mai bine pe motorina, nu ma gandesc sa compar Subaru cu BMW sau Skoda, cu atat mai putin un 4x4 cu un 2x4. Comparatiile sugerate de tine nu au nici o legatura cu discutia diesel vs benzina, tu faci comparatii intre producatori si modele diferite.

| Eugen000 a răspuns (pentru regis):

Tu ai spus ca nu crezi ca are un raspuns mai brutal la acceleratie, eu ti-am zis din ce am vazut.
De ce as compara un motor diesel cu unul pe benzina pentru acelasi model? Datele tehnice spun tot.
Ok, ce numesti tu practica? Am luat 2 masini cu motoare diesel si benzina.
Cind vorbim de capacitatea de a accelera masina, nu avem cum sa neglijam masa, tipul de tractiune( 4x4 sau 4x2) si rapoartele cutiei. Un 4x4 va avea un raspuns mai rapid, in primele trepte.

| Ionut_Bota_1990 a răspuns:

Am un golf 3 de 1.9 tdi de 5 ani la mine si 380 000 de km. mentionez ca l-am intretinut corespunzator distributie ulei filtre pentru parte de sub capota la motor nu s-a umblat deloc niciodata(lucru spus de specialist).sub el am schimbat mai multe randuri de capeti de bara bucse si ruulmenti(datorita drumurilor de **** din judetul meu) consum de 5 la suta 90 de cai si un logan de 1.6 care tot asa s-a stricat pe dedesubt din cauza drumurilor da care are 100 de cai consum de 8 la suta. ma face golfu intr-o 100 de metri si pe panta in sus ma clanxoneaza mama(ea conduce in general golful) sa ma feresc cu loganu din calea ei.Merg pe diesel da astept sa ma contraziceti!

| Vtp_Teddy_1997 a răspuns:

Salut am 14 ani si sunt pasionat de masini.Eu sunt destul de multumit de motorul diesel. Tata are un VW Golf 4 Variant 1.9 TDI 131 cp. Avantajele sunt ca masina consuma destul de putin, cam 5-5.5%,fuge cam 235km/h blana si este usor de intretinut.Dezavantajele sunt ca la temperaturi scazute porneste greu, motorul se aude putin cam tare, la plecare violenta scoate putin fum.

| Sofer a răspuns:

Diesel! Cuplu, putere, motor zgomotos si fum.