| Ion091831 a întrebat:

Salut. Am un golf 5, 1.9 TDI, la care am probleme cu instalația AC. Aerul condiționat pornește doar când apa urca la 90 grade și depășesc viteza de 140 km/h. După ce pornește, nu mai am probleme cu el pana opresc mașina. Stie cineva care poate fi problema? Mecanicul mi-a apus ca ar fi Compresorul.

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mergi la un service de climatizare.
Teoretic nu au legătură criteriile date de tine (viteza și temperatura motorului), pentru funcționarea compresorului.
Dacă ai climă automată, poate e o problemă la senzorii acesteia, care citesc temperatura exterioară, interioară și penetrarea solară. Dacă senzorii ăștia dau valori "reci", nu merge compresorul cum/cât trebuie.
Mai trebuie și verificarea mecanică a acestuia.
Îți trebuie un "băiat cu diagnoză", dar unul cu măcar 8 clase, nu orice mecanic laughing

| relian a răspuns:

Ce legatura are apa cu prefectura, n-are nici o treaba.

Cite ventilatoare are masina aia? Ma refer in fata la radiatoare? Ar putea acolo sa fie problema, alea sa nu functioneze, sau sa functioneze doara unul din ele.

Ce spui tu de apa, nu are nici o legatura cu AC-ul. dar la viteza mare aerul raceste mai bine radiatoarele si de aia pleaca iar AC-ul.

Cam aia ar fi problema.Pt ca AC-ul are acolo la radiator switch de presiune, iar daca ventilatoarele nu racesc acele radiatoare, presiune creste f mult, atunci acel switch ce zic inchide aerul conditionat.

La viteza mare, aerul ce trece prijn radiatoare, ala de afara, raceste si atuci acel switch da iar drumu.
Cu masina pe loc, pune AC ON apoi du-te afara deschide capota si vezi daca ventilatoarele functioneaza.Cind pui AC on ventilatioarele obligat trebuie sa plece, cu masina stind pe loc.

Compresorul nu are nimic, mecanicu lu peste prajit ce logica are laughing adica functioneaza la viteza mare, dar e compresorul este problema laughing daca era compresorul defect indiferrent ce viteza aveai, cruce, era la fel.
O alta problema ar putea fi de la ambreaj, sau cum se numeste fulia aia cu ambreaj care cupleaza si decupleaza compresorul.
Ar putea sa fie acel ambreaj slab, sa nu mai cupleze normal, de acolo si probleme ca nu mai raceste.Dar la vioteze f mari mai ajuta si turatiile asa ca mai compenseaza si de aia la 140 ce spui este ok.

Deci astea ar fi posibile cauze, ambreajul sau ventilatoarele din fata de la radiatoare.
Nu ai spus dupa ce raceste, adica la 140 km la ora, dupa daca scazi viteza ala functioneaza corect sau doar la viteza aia functioneaza bine?

Da si tu mai multe detalii, fii mai clar.

| Ion091831 explică (pentru relian):

Știu ca nu are treaba temperatura cu AC-ul. Ideea e ca dacă depășesc 140km/h când e apa sub 90 grade nu pornește. In momentul in care a pornit merge perfect pana opresc mașina. Pot sa stau pe loc, sa merg cu 50 km/h, funcționează normal. Mai pornește dacă o las pornita foarte mult timp pe loc.

| relian a răspuns (pentru Ion091831):

Am inteles.Ambreajul de la compresor lucreaza defectuos, altceva nu vad.
Fa cum am spus porneste masina pe loc, nu trebuie sa conduci, deschizi capota, cineva sa puna AC on, tu stai acolo la capota, cred ca stii unde este compresorul si asculti, cand cel din masina pune AC pe ON ar trebuie sa auzi un clik acolo la compresor, atunci cupleaza acel ambreaj.

Compresorul nu poate odata sa functioneze bine, altadata sa nu mai functioneze.
Turbina nu stie ce vorbeste laughing penetrare solara, temp exterioara interioara laughing e tare de tot.
AC-ul are unu sau 2 sensori de presiune, in rest nimic, apoi bordu ala de comanda din interior.
Sa nu ai probleme la interior, ma refer la butoane sau ce ai tu acolo, ar putea fi si de acolo.
In niic un caz nu are legatura cu viteza, sau cu temp apei.
Cum am spus in mesajul anterior si ventilatoarele daca nu pleaca, sau lucreaqza defctuos, compresorul chiar daca cupleaza, creste presinea in sistem si atunci switchul de presiune decupleaza acel ambreaj.

Se intampla sa raceasca, spui tu si cand stai pe loc, ce temp este afara cand functioneaza?
Intreb pentru ca daca afara este racoare, iar sistemul ar fi low in refrigerant, atunci ar putea sa faca fata, adica sa raceasca.Cum afara temp creste, el fiijnd low in freon nu mai poate sa raceasca.

Treb sa stii ce tem este afara, atunci cine el functioneaza bine asa cum spui.
Nu e cine stie ce mare filosofie, dar trebuie sa am masina sa verific astea.Mecanicii nu prea se pricep la AC, nu se pricep ei nici la mecanica cine stoe ce laughing

Deci cam astea ar fi problemele
-ventilatoare
-ambreaj
-low in freon
Restu cum ar fi acel switch de presiune, ala poate fi verificat cu un aparat de masura, iar la interior acele butoane sau ce ai tu acolo, daca totul afara este in regula, alea doara schimbate.

Dar nu te apuca sa schimbi nimc, fara verificare. Daca tu personal nu te pricepi ce sa verifici sau cum sa verifici, eu degeaba iti spun, nu iti rezolva nimeni problema aasa online.