| Iancu_Silvan_1996 a întrebat:

Daca cumpar o masina inscrisa pe RO iar respectivul nu ofera fiscal, ce e de facut? Se poate circula cu autoturismul si asa? Si inca ceva... la cumpararea unui autoturism inscris pe BG, Franta, Anglia etc. se ofera fiscal? sau alt act care are aceeasi valoare? Multumesc

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

O masina fara fiscal, nu poate fi inmatriculata. Se poate circula asa, dar e un risc.
Risti, de exemplu, sa te opreasca politia si sa-ti confiste masina, pentru sechestru pus de banca pe averea proprietarului, sau plangere depusa de proprietarul din acte, pentru ca a vandut masina si cumparatorul nu a radiat-o. Sunt dubioase aceste masini fara fiscal, si in majoritatea cazurilor, le vand intermediari, nici macar nu ajungi sa cunosti persoana din acte.
E mai putin riscant sa circuli cu o masina cu proprietarul decedat, care a fost radiata fiscal, decat cu un fara fiscal, despre care nu stii nimic.
La autoturismele din strainatate, ai nevoie de contract v-c + actele din strainatate, sau factura. Daca o cumperi de la un intermediar care a adus-o din strainatate, ai nevoie de fiscal de la acest intermediar.
La masinile pe Bulgaria nu se 'poarta' fiscal, ele oricum sunt radiate fiscal de acolo, ai nevoie de o procura pe numele tau, care sa te imputerniceasca pentru a utiliza si raspunde in drepturi egale cu pesroana/firma din acte, in fata autoritatilor.

| Iancu_Silvan_1996 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc frumos!

| JohnnyBi a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Sa iti confiste masina? pe asta unde ai auzit-o bobita? sechestru pus de BANCA? BANCA NU PUNE SECHESTRU! banca nu e instanta de judecata! daca ai act V-C BUNUL E AL TAU DE DREPT. fostul proprietar poate DOAR sa te dea in judecata, dar pana la hotararea definitiva si irevocabila, in functie de cum considera instanta iti poate confisca (nu sechestru) bunul. din practica, nu se intampla asta. pentru ca, in favoarea cumparatorului, opereaza principiul prezumtiei de nevinovatie.

singura problema la masinile fara fiscal sunt amenzile, impozitul si imposibilitatea de inregistrare la circa financiara. atat. restul ai debitat frumos si ai impresionat un idiot ceva mai mare ca tine.

p.s. orice tara din lume, nu doar ue, are o circa financiara. orice vehicul este inregistrat la politie si la fiscal. (poate in tarile din lumea a3a nu o fi asa, dar nu discutam de Zimbabwe). Asa ca, si Bulgaria trebuie sa aiba o formatiune administrativa de acest gen

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JohnnyBi):

Te-ai bagat si tu in seama...
Poate n-am folosit termenii corecti, dar un prieten s-a ales cu 'bemveul' cumparat de la al 7-lea intermediar, sigilat, in curtea politiei, pentru ca era dat in urmarire din cauza asta, fusese judecat proprietarul din acte. Nu sunt avocat, sa-ti spun exact situatia.
Si spune-mi tu cum poate cineva sa-ti ofere un V-C valabil, daca nu poate obtine certificatul fiscal? A cui e masina aia? Iti spun eu, a unui tip care stie ca a vandut-o dinainte de a se casatori, si acum habar n-are daca mai exista, iar cel care ti-o vinde, mai are vreo 5 cazane la fel, ca din asta traieste.
Cat despre tarile heuropene, n-ai inteles ce am vrut sa spun: inmatricularile pe Bulgaria pentru cetatenii romani, sunt facute oarecum abuziv acolo, pe numele unor persoane, societati sau fundatii care practic NU DETIN masinile acestea, de aia, dupa ce se obtin toate actele necesare pentru a circula, masinile sunt radiate de la acea circa fiscala, pentru ca Giany, cocalarul din Berceni, n-o sa-i trimita bani prin Western, celui din Bulgaria, ca sa-i plateasca impozitul pe BMW. Lui Giany i se rupe, ca Garcea nu intreaba de situatia fiscala, nici macar nu are dreptul/posibilitatea sa verifice asa ceva. Politia cere certificat, dovada itp si asigurare, CNADNR verifica rovinieta. De impozit li se rupe.

| JohnnyBi a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Teoretic, masina este a aluia care a inregistrat-o la administratie. ca la intabulare. daca 10 idioti cumpara o casa de la un tigan, primul care o intabuleaza este proprietar de drept. in speta cu masina, ultimul proprietar de drept e ala pe numele caruia este inregistrata la finante/politie.

practic, odata radiata de pe numele primului vanzator, masina aia, cu fiscal sau fara, apartine aceluia pe care nume este contractul de V-C, fiind un contract real, translativ de drept de proprietate. prezumtia de nevinovatie functioneaza in favoarea acestuia, considerandu-se, pana la contrariu, ca a cumparat vehicului de buna credinta.

numai ca intre teorie si practica, masina aia poate apartine in totalitate de drept cumparatorului doar odata cu inregistrarea la circa financiara. care, in ultima vreme, are o procedura speciala pentru cazurile astea. se pot face cereri/actiuni sa rezolve reaua credinta a vanzatorului care refuza, pe orice motiv, sa ii ofere fiscalul cumparatorului. ca procedura este inca proasta si dureaza mult, aia e, dar exista si cu rabdare chiar se ajunge la un rezultat. lumea nefiind dornica de drumuri prefera sa nu o foloseasca, dar aceasta procedura exista.

cat despre inmatricularile in BV am o oarecare idee despre faptul ca persoanele fizice nu le pot inmatricula acolo, se folosesc persoane juridice gen firma fantoma pe care se inmatriculeaza, sunt firme de profil care fac asta si chiar o pot tine in circulatie, platind impozitul acolo in numele persoanelor fizice din statisticile lor. ca in practica nici 10% nu cred ca fac asta, este o problema majora pentru noi, pe drumurile publice, dar problema pleaca de la tigania sistemului nostru. daca vrei motor 3.0 sau peste (poate ca vrei sa ajute la depasiri, poate vrei viteza repede, poate iti place sunetul sau pur si simplu aia ai vrut tu si alta motorizare nu avea) repede 5000 ron impozit. este aberant. si asigurarea peste 1000 sigur, ca daca ai masina scumpa automat esti un retard blocat pe ideea de gaz.

este normal ca toti sa fuga de asa ceva daca au pasiuni la motoare mai mari. sa ne oblige pe toti cu motoare de 1 litru, intri in depasire, dai talpa si ...atat. nimic. risc mai mare de accident. ca de rca nu discut, mi se pare scarbos sa am sub 30 de ani, motocicleta de 600 cmc si rca de 990/an neavand pe numele meu niciun accident din vina mea in peste 8 ani de permis. de unde suma asta? de ce sa o pot face doar pe 6 luni sau un an cand la noi de prin aprilie pana in noiembrie poti iesi lejer. faci pe 1 an, pierzi 3 luni, faci pe 6 luni, 3 luni nu te poti da. aberant.

si cand e sa plateasca despagubiri? nicaieri. cu bon, factura si chitanta pe 15000+ ron daune materiale si fractura dubla la mana, muschi rupt la picior, chestii care m-au bagat in spitale cu tije peste 5 luni, ramasa mana cu semipareza, tata care cand a aflat de mine facut zdrente din vina altuia a facut preinfarct...si imi ofera ei 5000 pe dauna materiala (desi aveam dovezi pentru 15000) si dauna morala 9000 lei? pai imi dai 3 salarii d-ale mele pentru o mana cu care raman paraplegica si atatea operatii dovedite prin acte? dar imi ceri 990 pe an. de ce?

| Iancu_Silvan_1996 explică (pentru JohnnyBi):

Adevaru' asta e. Multumesc pentru raspuns, ma ajuta orice parere.

5 răspunsuri: