| LifeLines a întrebat:

Vreau sa dau la medicina militara; m-am documentat ce m-am documentat (am inteles ca e greu dar nu imposibil), stiu ca se castiga foarte bine (pentru mine asta e partea cea mai tentatnta) dar as vrea sa stiu daca dupa facultate poti sa faci rezidentiatul in orice domeniu al medicinei. Eu as vrea la psihiatrie, se poate ca medic militar sa practici psihiatria? Si ce inseamna asta mai exact, ca va trebui sa lucrezi doar cu soldati?

Răspuns Câştigător
| Dana211 a răspuns:

Greu nu e daca iti dai silinta. Eu sunt la medicina militara si pot sa zic ca diferenta fata de medicina normala nu e foarte mare exceptand cateva cursuri si instructia pe care o faci in fiecare vara. La rezidentiat iti poti alege orice atat timp cat ai medie de asa ceva si daca sunt scoase locuri pentru specializarea pe care ti- o doresti (spre deosebire de civil, la noi nu se scot in fiecare an locuri la toate specializarile). Legat de bani... da castigi ceva mai mult ca un medic rezident din tara, doar ca ala poate pleca in strainatate daca vrea tu nu!
Ideea este ca dupa ce termini ca si medic militar esti un medic normal dar care lucreaza intr-un spital de profil, are un alt statut (acela de militar) care implica anumite responsabilitati, obligatii si indatoriri, dar in rest faci aceleasi lucruri ca si unul normal. Si nu lucrezi ca soldat niciodata. Nu ai si nici nu poti avea statut de soldat.
E o chestie faina dar eu spun sa te interesezi bine si sa te gandesti la dezavantajele care le implica aceasta meserie (care crede-ma ca sunt multe) mai ales daca nu te pasioneaza nimic din ce are legatura cu Armata. Mult succes!

2 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca vrei sa faci medicina doar pentru bani, sa stii ca iti va fi foarte greu. Gandeste-te ca e vorba de cel putin 9 ani de invatare continua, 9 ani cu sacrificii, cu sau fara sustinere din partea parintilor tai.