Întrebare recomandată | Neagoe_Alexandra_1994 a întrebat:

Hei, ajutati-ma si pe mine cu cateva sfaturi pentru a invata mai usor! Dau funda! :**

9 răspunsuri:
| AndreiGabi a răspuns:

Metoda mea: energizante, ciocolata(lumea observ ca bea ceai si asculta muzica clasica X_x) si dupa invatatul efectiv scriu pe o coala tot ce am retinut din portiunea aia in cuvintele mele. Mai invat si schematic, la fel, o coala cu titluri, subtitluri, idei cat mai pe scurt(chiar cuvinte cheie) apoi incerc sa dezvolt. Nu este neaparat mai usor dar am garantia ca a doua zi la un examen am becul aprins si nu ma rog la doamne doamne sa imi aminteasca un cuvant. Cunosc persoane ce invata cu markerul in mana, alti citesc de 100 de ori tot etc. Ar trebui sa ai propria metoda, dupa felul in care te-ai obisnuit(asta daca obisnuiesti).
Chestiile precum odihna si pauzele vin de la sine...
Bafta!

| TheCritic a răspuns:

O sa iti trimit pe privat un text pe care mi l-a trimis si mie un psiholog. Numai bine! happy

| luri a răspuns (pentru TheCritic):

Lasa-l aici sa-l vedem si noi! sad :'(

| TheCritic a răspuns (pentru luri):

Cum sa inveti mai usor
Uite mai jos descrierea unui sistem de studiu: Se cheama sistemul SQ3R si dateaza din 1946 si este considerat bunicul (sau strabunicul laughing sistemelor de studiu. SQ3R este potrivit pentru materiale de invatare relativ mari, de exemplu capitole dintr-un manual. Sistemele care i-au urmat, in esenta, au pastrat etapele introducand elemente noi. Atentie, sistemele de studiu sunt altceva decat strategiile sau tehnicile de memorare! Iata, pe scurt, etapele din SQ3R:
1. SURVEY Dureaza cateva minute. Rolul acestei etape este sa ai o privire generala a materialului de invatat, ca si cum te-ai uita pe o harta inainte de a pleca intr-o calatorie. Ea (etapa) iti permite sa ai un cadru de referinta in care sa asezi informatia noua. De exemplu, daca exista un cuprins al capitolului de invatat, SURVEY-UL presupune parcurgerea acestui cuprins (identificarea subcapitolelor in text, cu titlurile corespunzatoare).
2. QUESTION Este o etapa in care iti pui singura intrebari, referitoare atat la continut cat si la legatura informatiilor de asimilat cu viata ta („La ce imi foloseste, acum sau in viitor?"). In aceasta etapa motivatia este trezita sau este consolidata. Se stie acum ca exista o corelatie pozitiva intre motivatie si performanta (persoanele mai motivate sunt inclinate sa obtina performante in invatare mai bune decat cele mai putin motivate - in ariile respective! In directia carora sunt motivate natural!)
3. READ Pentru cei mai multi elevi sau studenti acesta e primul pas. Dar acest pas este gresit! El trebuie precedat de etapele anterioare (SQ). Fireste, atunci cand citesti iti poti organiza materialul cum doresti (notite, mind mapping etc). SQ3R nu se refera la aceasta organizare personala ci doar subliniaza importanta lecturii (cum altfel sa intri in posesia informatiilor? laughing Pana de curand, in studiu, si eu incepeam cu pasul 3 "read", in loc sa incep cu "survey-ul".
4. RECITE Aceasta etapa este aproape necunoscuta de elevi si studenti desi este extraordinar de importanta. Ea presupune sa aloci un timp cel putin egal cu cel alocat cititului (daca ai citit 50 de minute, dupa o pauza, urmeaza alte 50 de minute de „recite"), timp in care iti pui singura intrebari si raspunzi cu voce tare (sau in gand). Te autotestezi si iti oferi feedback (unul din marile principii ale memorarii). In etapa de „recite" poti sa iti spui sau sa rogi pe cineva sa iti zica: „hai sa povestim despre ce ai invatat!". In etapa de „recite" cantitati masive de informatie sunt trecute in memoria de lunga durata. Din pacate, multi oameni nu realizeaza valoarea „recitarii" iar lucrul acesta poate fi testat cu multa usurita dupa ce examenul a trecut: adesea nu mai ramane nimic! Etapa de „recite" nu este prea populara, nici macar la cei care au fost ajutati se devina constienti de valoarea ei deoarece este mai usor doar sa-ti plimbi ochii pe text. Dar asta nu e decat o pacaleala: interactiunea ta cu textul este modesta. „Recitarea" te mobilizeaza mult mai mult, te faci sa fii mult mai activ in relatia cu materialul de invatat, te determina sa incerci deja sa-ti amintesti ce anume ai invatat.
5. REVIEW Ultima etapa dureaza tot cateva minute, ca si prima. Nici o sesiune de invatare nu trebuie sa se incheie fara review! Este o trecere in revista, cum ii spune si numele, a ceea ce ai invata, in punctele principale (fara detalii). Evident ca si aici poti introduce elemente personale, de exemplu sa realizezi un review peste 30 de minute sau a doua zi, cu mai multe detalii. SQ3R spune doar ca orice sesiune de invatare se finalizeaza intotdeauna cu un review. Stapanirea acestui sistem nu conduce la lectura unui ziar si la reamintirea, 3 zile mai tarziu, a paginii la care ai citit despre ceva anume. Insa, daca ti-ai propune sa-ti amintesti pozitionarea tuturor textelor, ei bine, ai putea sa o faci! Sistemele si tehnicile de memorare sunt instrumente, asta vreau sa spun. Le folosesti atunci cand doresti sau este necesar. In rest, le pastrezi cuminti intr-o „debara" a creierului.

| Danişor a răspuns:

Salut! pai Exista multe modalitati de a invata usor. in primul rand trebuie sa te decizi clar ca vrei sa inveti o anumita lectie, fara o pauza de 3 ore pe TV. deci, in timp ce inveti, poti manca in mod limitat ciocolata amaruie sau iaurt ( iti improspateaza mintea )! poti porni calculatorul, iar pe youtube cauti,, muzica clasica de relaxare " ( mintea se elibereaza de orice stres, iar informatiile se invata mult mai usor big grin ). trebuie sa inveti pe parti, altfel doar iti ingreunezi situatia, si mai ales invata ce consideri mai important si esential happy. LA GEOGRAFIE, cand ai denumiri de munti-( de exemplu ), ia initialele fiecaruia si formeaza cuvinte pe care sa le transformi intr-o propozitie ( oricat de ciudata ar putea iesi - ). de exemplu : viena ( usor de retinut ), bratislava ( brat+is-este-+lava = bratul e lava ) + budapesta ( tot usor de retinut ) + belgrad ( bel=frumoasa in ita + grad ). cuvintele incep cu v, b, b, b - vine baba batrana, Bianca.

FI creativ! daca propozitiile ies mai ciudata nu iti face griji, astfel le reti mai usor!

Acorda o sansa ideilor mele, pentru ca eficienta lor a fost traita personal de mine dupa ce le-am aplicat happy
MULT NOROC!

| RockPassion94 a răspuns:

Hei,

Uite câteva idei:

1.Pauze la intervale regulate de timp

2.Muzică clasică

3. Odihnă- minim 7 ore de somn pe noapte

4. Sport și alimentație adecvată (fără junk food, produse procesate sau zahăr în exces). Eu mănânc des migdale, alune de pădure, nuci, banane, mere, pere, fulgi de ovăz, etc. Jumătate de oră de mișcare poate face minuni, crede-mă!

5.Hidratarea e foarte importantă. Încearcă să bei cât mai multe lichide. Eu consum foarte multe ceaiuri.

6.Atitudinea contează deosebit de mult. Încearcă să nu te stresezi prea mult, fii relaxată și încrezătoare în forțele proprii, și vei vedea că lucrurile vor merge din ce în ce mai bine!

La mine funcționează.

Sper să-ți fie și ție de ajutor! Spor la învățat!

| JustLiv a răspuns:

Depinde de la om la om. Daca sa zicem ca esti la canto, canti lectia. Daca esti sa zicem, poeta le pui in versuri si asa mai departe. Eu una citesc lectiile de vreo doua ori, vad ce am retinut si repet mai mult ce nu. Succes!

| PaulSabou a răspuns:

Incearca sa inveti logic, nu mecanic.

| ChymyCosmyn06 a răspuns:

Pentru a invata mai usor trebuie sa iti golesti mintea, sa dormi mai mult, iti lasi probleme de o parte, nu trebuie sa inveti 24/24 ore, nu te stresa. Alt ceva nu stiu!
BAFTA!