Sa vedem:
Avantaje:
- Salariu destul de bun nu cat sa iti faci 5 vile dar destul de bun;
- Un loc de munca sigur daca esti bun si respecti ordinele sefului, nu faci accidente, si ajungi la timp la destinatie;
- Nu risti la fel de mult ca in alte domenii fiind pe o masina mare, dar un risc exista asta poate fi considerat atat avantaj cat si dezavantaj;
- Nu te ploua, nu te ninge, nu te bate soarele in cap cum ar fi sa lucrezi intr-o hala sau chestii de genul asta.
- Ai sansa sa vezi locuri noi si multe limbi straine.
Dezavantaje:
- In timp de la statul pe scaun vei avea probleme cu coloana daca nu lucrezi pe un tir foarte performant;
- Trebuie sa incalci de foarte multe ori legea fie ca vrei sau ca nu vrei dar nici o firma in Romania nu iti va permite sa respecti orele de odihna si vor trage de tine, si chiar si Spania sau alte tari decat in afara Europei sau in Germania, Olanda si Elvetia sunt respectate legile in amanunt;
- Politia te va controla destul de des ca si sofer pe tir fiindca stiu ca de multe ori scot spagi grase;
- Daca esti pe international sau chiar pe intern daca faci drumuri exagerat de lungi si fara pauze nu ai sanse sa iti vezi familia, sotia, copii, prietenii o buna perioada de timp;
- Nu ai sanse sa mananci o mancare gatita sau sa iti faci ce te taie capul si ce ai pofta oricand;
- Ai un loc foarte incomod de dormit, in patul din tir, sau prin moteluri de maxim o stea fiindca nu iti ofera firma bani mai multi pentru deplasari ca sofer, si stai nopti intregi prin parcari;
- Nu poti bea un pahar de vin sau de bere linistit si sa te uiti la televizor;
- In timp vei avea probleme cu vederea daca esti pe international datorita faptului ca stai foarte mult concentrat la traseu obosesc ochii nu este o regula dar se intampla de multe ori;
- De obicei o,, afectiune" generala la soferii de tir devine dependenta de tutun din lipsa de ocupatie de cele mai multe ori, incearca de cateva ori si apoi ajung sa aiba chiar probleme cu tutunul;
- Esti presat de timp in totdeauna sa ajungi la destinatie cand trebuie cu marfa, conform contractului care nici o-data nu prea iti da ragaz;
- De multe ori in orasele mari intri pe drumuri pe care nu ai voie cu tirul si nu sunt indicatoare care sa interzica asta decat dupa zeci de km de mers pe acel drum si iei amenzi si te certi cu sefii;
- De multe ori esti foarte obosit deoarece nu ai timp de odihna suficient;
- Cum spuneam exista si un risc in caz de accident nu este o meserie tocmai lipsita de riscuri, dar fiind pe o masina mare nu sunt sanse prea mari sa patesti ceva dar Doamne fereste nu poti stii nici o-data cum adormi la volan sau chiar intri in ceva din neatentie sau pierzi controlul;
- Avant incarcatura foarte mare, pe gheata iarna daca te opresti ai sanse sa nu mai iesi de acolo, si trebuie sa astepti escorte ale politiei si alte tractoare sa te scoata de acolo + ca platesti amenzi fiindca incurci circulatia!
Avantajul ar fi ca este o meserie usoara fiind sofer! Dar dezavandajele sunt numeroase! Esti plecat mereu,esti stresat, dintr-o persoana vesela ajungi una morocanoasa, nu ai timp de odihna! Eu sunt combainier de aproape 2 ani si trebuie sa incarc mereu tiruri, dar eu am o meserie mai usoara
. Merg incet si nu imi asum riscuri mari, nu am ce lovi pe camp si eu ajung mereu acasa in fiecare seara.Plus ca dupa ce am incarcat un tir stau la o bere pana vine altul! Si nu conduc in continuu pentru ca am pauze de o jumatate de ora la fiecare 3ore! Pe baieti aceeia cu tiruri ii intrebam de salariu si au spus ca le da 15mil/luna dar asta conteaza de curse!
Si presupun ca atunci cand ai inceput cursul la Mogosoaia stiai mai multe despre combine decat astia de la IP. care baga fieru-n curtea omului.
La mai multi bani sau hectare.
http://www.timserv.ro
Pai,da nu ne-au invatat mai nimic nou(nu am fost singur) si testul final a fost simplu:cateva reglaje, executarea unor manevre(parcarea) si comenzi, niste intrebari despre partea tehnica si intretinere, dar probele le-au trecut si cei care erau prima data pe o combina.Pana la urma in Romania diploma conteaza, nu? Recolta buna tuturor!
Nu te sfatuiesc sa te faci tirist. tata a avut 2 incidente cu tiristi si ei au fost de vina. faci cum iti e sufletul.
Avantajul este ca primesti un salariu destul de bun,nu e nimeni care sa-ti dea tot timpul ordine,si te simti mai liber,esti mai stapan pe cea ce faci
dezavantajul e ca esti presat de timpul limita,esti obosit din cauza condusului mult, dormi im spatii mai putin placute, esti departe de familie si prieteni si esti mai tot timpul pe drumuri
O viata de hoinar!
Avantaj:castigi mult dejavandaje:nu dormi mult poti face accidente mai usor cu tiru si depinde ce coleg de tura o sa ai ca daca ai unu imputit e vai de tine
iti urez succes
Poi sa vedem: Avantajul este ca o sa castigi putin mai bine ca in alte domenii (depinde ce transporti, firma,... ). Iar dezavantajul este ca esti tot timpul dus de acasa, departe de familie si copii si ca tot timpul viata iti este in pericol.
Aurel100009 întreabă: