Rotile sa echilibreaza ca sa nu vibreze, si cand ai pneuri noi, acestea se echilibreaza, pe masina de echilibrat roti, inainte de a fi montate pe masina. Lucien.
Mai sus ti s-a explicat de ce trebuie echilibrate. Daca ai montat pneuri noi, rotile trebuie echilibrate inainte de montarea pe masina si ulterior la fiecare remontare (de exemplu la schimbul vara-iarna sau cand faci pana).
Din turnare cauciucurile pot avea mici diferente de greutate pe circumferinta, sau in timpul utilizarii se uzeaza neuniform (inegal). Orice astfel de diferenta poate produce o "bataie" care se amplifica datorita vitezei si care se transmite la caroserie prin sistemul de directie si sistemul de suspensie afectandu-le. Nici condusul nu este o placere in asemenea conditii. Echilibrarea se face inainte de montarea rotilor pe masina chiar daca sunt noi. Dupa fiecare scoatere de pe janta este bine sa le echilibrezi.
Pneurile pot avea defecte. Asa ca, indiferent daca schimbi sau nu pneurile, la fiecare 15000 km (parca) ar trebui sa echilibrezi rotile (prin lipirea unor bucati de plumb un interiorul gentii.
Daca nu le echilibrezi, cam dupa 80km/h incepe sa-ti dardaie volanul, apoi intreaga masina... si ti se distrug amortizoarele si restul...
Petru faptul ca din costructie anvelopele au depuneri neuniforme care nu se vad la ochi iar prin rotatia lor la viteza trepideaza masina directia se distruge
Roti inseamna ansamblul cauciuc / janta.
Cauciucul din constructie nu poate fi echilibrat.
Jeanta, chiar daca pare dreapta, trebuie pusa pe masina de echilibrat si verificata. Indiferent daca este noua sau folosita posibil sa "bata " si va trebui indreptata.
Deci operatiunile ar fi astea :
1. verificat jeanta ( fara cauciuc )
2.indreptat jeanta
3. montat cauciucul si facut presiune 3! ( este mai bine asa, ajuta la echilibrare )
3. echilibrat ROATA
4. montat pe masina
5. ajustat presiunea la cit este necesar in functie de punte si nr de persoane
Daca nu se echilibreaza rotile si nu se respecta presiunea... distrugerea directiei, a anvelopelor, consum crescut de combustibil, comportament aiurea pe drum ...deci mai bine faceti aceste verificari de mai sus. Periodic si de cite ori umblati la o roata. Nu uitati ca un simplu " hop " luat in trafic poate duce la sarirea unui plumb si dezechilibrarea rotii...