Consumul optim la masinile de serie mare se obtine atunci cand mergi constant cu 90 de km/h. Consumul incepe sa creasca atunci cand depasesti aceasta viteza, precum si in localitati, unde nu ai cum sa mergi cu viteza constanta, fiind nevoit sa accelerezi, sa franezi sau chiar sa te opresti de nenumarate ori.
Cand mergi in oras cum sunt multe semafoare, masini, aglomeratie se consuma mai mult decat atunci cand mergi la drum lung cu o viteza constanta.
Motorul consuma mai mult combustibil atunci cand efectuezi schimbari repetate de viteza asa cum este cazul in oras cand folosesti 1, 2, 3 foarte frecvent. Cand pleci de pe loc, motorului ii trebuie o cantitate mai mare de carburant ca sa ajunga la turatia optima pentru a trece intr-o viteza superioara. Practic nu conteaza viteza cu care mergi atata timp cat pastrezi o turatie constanta pentru ca masina are deja inertie si motorul depune un efort minim in a trage caroseria comparativ cu situatia in care aceasta s-ar afla pe loc sau atunci cand ai vrea sa maresti viteza. In general la 2000 - 2500 de ture este consumul optim insa difera in functie de motor.
Consuma mult cand opresti/incetinesti pornesti/acclerezi. Treapta a 5a se numeste si treapta economica, dar nu depasii 100 km/h ca papa! oricum nu e mare diferenta orice treapta ai avea atat timp cat ti o viteze constanta. Deci viteza pentru un consum cat mai mic in oras ar fi 59 km/h sa mergi legal ( sau 69 pe unuele potiuni) in afara maxim 100 cum ziceam.
Cand mergi cu viteza mare, si cand mergi prin oras atunci se consuma mai mult combustibil
Aurel100009 întreabă: