| SilviaF a întrebat:

Puteti sa-mi recomandati un ulei sintetic bun?

22 răspunsuri:
| Dannyjj a răspuns:

Ce ulei sintetic? De corp, de motor sau pentru ce? Ca sa stim ce sa iti recomandam.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Castrol 5W40 e cam scump dar meritawinking

regis
| regis a răspuns:

Mobil1, Castrol, Aral.

| SilviaF explică:

Ulei sintetic pentru prima mea masina happy. De ce unul si nu altul? Cum l-ati ales pe al vostru?

| Dannyjj a răspuns:

Pai il alegem in functie de anotimp, la ce temperatura devine gros(vascos) si la ce temperatura subtire, in functie daca este benzinar sau diesel etc, la motoarele mari sunt forte mari iar uleiul trebuie sa patrunda intre piese la acele forte mari si sa diminueze frecarea pieselor si racirea acestora, poti folosii cum a zis si @cosmin 5W40, ar fi fost mai bine daca ai fi dat si detalii despre motor.

| mgtow a răspuns:

Mobil 1 sau Helix de la shell aia da trebuie sa vezi ce ulei iti cere masina 5w 40, 10w 40, etc

regis
| regis a răspuns:

SilviaF - ce marca este prima ta masina si ce motorizare are? Eu ti-am recomandat trei marci foarte bune, dar in functie de motorizarea masinii tale iti pot recomanda si exact tipul uleiului.
Si mai fa te rog o precizare: conteaza si pretul? Pentru ca Mobil1, Castrol si Aral sunt marci de prestigiu, dar uleiuri de calitate fac si altii, la preturi bune.

regis
| regis a răspuns:

Dannyjj - prima data intrebi daca e vorba de un ulei de corp, desi intrebarea a fost destul de clara si postata la categoria auto-moto... Apoi asta cu alegerea uleiului in functie de anotimp e probabil o poveste pe care ai luat-o de pe google, pe cine ai mai auzit tu sa isi schimbe uleiul dupa anotimp? SilviaF vrea "un ulei sintetic bun", nu uleiurile care se gaseau in benzinariile PECO pe vremea bunicului. Dar dupa ce stabilim cel mai bun ulei pentru masina Silviei, o sa te rog sa ne spui la ce temperatura devine acesta subtire si la ce temperatura devine gros, ca de diminuarea racirii pieselor nu cred ca are sens sa discutam.

| Dannyjj a răspuns:

@regis esti mecanic auto? nu cred, eu da sunt si la orele de mecanica, la capitolul sistemul de ungere, am invatat ca uleiul devine mai gros la temperatura scazuta si mai subtire la temperatura mare. Daca uleiul este mai gros patrunde mai greu intre piese.
Nu era nevoie sa caut pe google ca sa scriu despre ce am invatat acum 2 ani.
Orice intrebare imi pui despre mecanica iti dau raspunsul corect fara sa stau pe ganduriwinking nu ca sa ma laud dar am luat locul 3 pe judet la mecanica, locul 3 dar un loc bun zic eu.
Pe cine am auzit eu sa schimbe uleiul dupa anotimp? Pai iti explic numai la intrebarea ta despre ulei si vascozitatea la diferite temperaturi:
Pai se schimba dupa temperatura nu daca este zapada afara sau ploua, vara este cald si atunci iti trebuie ulei mai gros(cel gros la temperatura mai mare devine mai subtire)
iarna este frig si atunci iti trebuie ulei mai subtire(uleiul la temperaturi mici devine mai gros). Daca faci invers, daca vara ai pus ulei subtire si se va mai subtia pentru ca e cald atunci ungerea va fi insuficienta intre piese(ca si cand ai fi adaugat apa in uleiul care trebuie) iar daca iarna ai pus ulei gros iar afar este frig si uleiul devine mai gros, atunci uleiul care de la frig sa facut mai vascos nu va patrunde suficient de bine intre piese si atunci nu va fi ungere suficienta si mai pierzi din puterea motorului.
Este adevarat ca poti folosii acelasi tip de ulei si vara si iarna dar "omori" motorul cu timpul daca nu alegi uleiul care trebuie.
Nu vei da lectii nici odata unui mecanic, mecanicul a facut pregatire pentru chestiuni de asteaminore de intretierea masinilor, asta daca a invatat la un liceu de mecanici adevarati nu unde se joaca poker la orele de practica.
Pai tu ai habar care este diferenta dintre 0W20, 5W40, 10W40 sau 5w-40etc. Si de ce nu sunt uleiurile doar de un singur fel gros sau subtire? Si ma critici pe mine ca de ce am scris astea. Poate o sa dai search pe google si imi vei raspunde, oricum nu asta este ideea, nici sa nu imi dai raspunsul.
Ideea este ca tu repede ai intrat sa critici, este adevarat ca este greseala mea ca nu am citit ca intrebarea este pusa la categoria "Auto & Moto " dar la mecanica nu imi dai lectii. Poate vei vedea ca voi raspunde si la alte intrebari despre calculatoare si vei zice: "asta e mecanic si nu stie nimic despre calculatoare, hai sa-l contrazic", pai eu de acum iti zic ca ma pricep destul de bine si la calculatoare mai ales la programare, o mare parte ce tine de software, si cateceva despre hardware etc.

@SilviaF este valabil si pentru tine cand am explicat despre tipul de ulei mai gros(Vara, adica la temperaturi mai mari) sau mai subtire(iarna cand este frig), nu am lucrat numai pe dacia sau opeluri, ci si pe bmw-uri, porche cruislere si lambourghini si altele, am lucrat atat in Romania cat si la nemti si nu am avut reclamatii de la nimeni, ai putea verifica raspunsul meu cautand ulei cu vascozitate ridicata(gros) la temperatura mare, pentru vara si ulei subtire la temperatura mica pentru iarna, sa vezi ca tot ce am zis este adevarat si indicat si de ceilalti mecanici de la orice alt service auto cu renume.

regis
| regis a răspuns:

@Dannyjj - nu sunt mecanic auto, sunt mult mai mult decat atat, dar nu conteaza. Ma limitez la a-ti spune ca poate la un liceu bun de mecanica inveti cum se schimba uleiul la masina, dar mecanica fluidelor se studiaza numai in facultate.
Referitor la ce stiu eu despre uleiuri, spune-mi te rog care dintre cele enumerate de tine sunt recomandate vara si care sunt recomandate iarna, sa vorbim la concret.
Nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine, dar daca tot ai lucrat in service-uri serioase, in calitate de mecanic auto chiar ti-ai permis sa dai sfaturi cu privire la tipul de ulei care se pune in motor?

| Dannyjj a răspuns:

@regis n-am dat sfaturi, doar ca tu m-ai luat la rost ca de ce am zis asa si nu altfel, de asta nu imi place si cand lucrez sa fie unu langa mine si sa ma intrebe de ce asa si nu asa si sa se dea el mare mecanic ca stie ceva, citeste al 2-lea raspuns al meu, in care am zis ca era mai bine daca specifica ce fel de motor are, etc.
Si referitor la intrebarea ta:"Referitor la ce stiu eu despre uleiuri, spune-mi te rog care dintre cele enumerate de tine sunt recomandate vara si care sunt recomandate iarna" parca ai zis ca nu ai auzit de la nimeni sa schimbe uleiul dupa vara sau iarna atunci de ce zici: referitor la ce stii?
Si de ce crezi ca am intrebat ce tip de motor are? Si mi-ai raspuns daca imi permit sa dau sfaturi despre ce tip de ulei are nevoie, pai eu am cateva cunostinte despre asta din moment ce am stat langa proiectantii masinilor Bmw. Pai constructorul masinii specifica ce tipuri de ulei trebuie folosit la acel motor dupa ce a facut unele teste, constructorul specifica uleiul cel mai subtire care poate fii folosit la motor si care ulei gros, el specifica in genul 5-10W40-50(am dat un exemplu) si atunci tu nu ai voie sa folosesti ulei mai gros(cu indicele mai mare) de 5winter(iarna) si mai subtire(cu indicele mai mic) de 10winter(iarna) iar al doilea indice insemna sa nu fie mai subtire(nu mai mic) de 40summer(vara) si mai gros(nu mai mare) decat 50 summer(vara), ti-as explica mai multe dar atat iti mai explic: piesele au tolerante si abateri iar uleiul trebuie sa fie suficient de gros ca sa ramana intre piese cat trebuie si suficient de subtire sa patrunda intre acele piese.
Pai si vrei sa zici ca tu in liceu nu ai luat fiecare capitol in parte si nu ai invatat?(La partea teoretica zic) de la sistemul motor, sistemul de aprindere, sistemul de racire, de ungere, combustibilii, lichidul de ungere, etc?
Raspunsul meu din al trei-lea paragraf ti-a raspuns la intrebari si mai completez ca nu alegem uleiul pentru ca vecinu` si-a pus la masina lui cu 200 de cai putere un tip de ulei si eu am o masina cu abia 110 cai si ma iau dupa el ca mi-a recomandat acel tip de ulei.
Spre informarea ta nu sunt doar mecanic auto sunt si tehnician in transporturi am si diplome pentru asta, dar pe mine masiniile ma pasioneaza. Nu te mai straduii sa tot cauti unde am gresit eu si cu ce, am zis unde am gresit, ca nu am citit la ce categorie este pusa intrebarea.

regis
| regis a răspuns:

@Dannyjj - sa lamurim niste lucruri.
1. Cand intreb daca dadeai sfaturi in calitate de mecanic auto, stiu de ce intreb. Eu lucrez la o reprezentanta a unei marci de renume si aici clientii nu stau de vorba cu mecanicii, daca au nevoie de un sfat, apeleaza la consilierii de service sau la superiorii lor, care toti sunt ingineri auto. Mecanicul nu face altceva decat sa execute comenzile primite de la consilierul care a preluat lucrarea. Nu cred ca lucrurile stau altfel prin Germania si nici prin alte service-uri serioase din Romania.
2. Cand intrebam "unde ai MAI auzit (...)" tu ai sarit peste cuvantul "mai". Nu exista uleiuri sintetice pentru vara si uleiuri sintetice pentru iarna, aici doream de fapt sa ajung. ABSOLUT TOATE uleiurile sintetice pot fi folosite in orice anotimp, iar ca mecanic si tehnician auto ar trebui sa stii asta.
3. Nu m-am legat de faptul ca ai intrebat ce motor are. La fel am intrebat si eu, este singurul lucru relevant in alegerea tipului de ulei.
4. Asa cum am spus deja, nu sunt mecanic auto, deci nu am studiat in liceu nimic din cele enumerate de tine.
5. Nu ma straduiesc sa cauti unde ai gresit. De altfel sunt convins ca ai inteles foarte bine ce intreaba SilviaF, inca de la inceput, insa ai vrut doar sa faci o gluma. Nu as fi reactionat daca nu vorbeai despre anotimpuri, asta e greseala pe care doream sa ti-o semnalez si crede-ma ca nu am o pasiune pentru cautarea greselilor tale. Am in schimb o obsesie pentru simplitate, nu imi plac deloc rezolvarile complicate la probleme extrem de simple si de punctuale.

| Dannyjj a răspuns:

@regis deci sunt uleiuri sintetice care pot fii folosite si iarna si vara fara probleme, dar cele cu vascozitatea CEA mai ridicata nu le poti folosii iarna, nu este recomandat iar cele cu vascozitatea CEA mai subtire nu sunt recomandate vara(stratul de ulei este prea subtire si piesele se freaca aproape fier pe fier), asta nu o sa observi dupa 2-3 zile sau 2-3 luni asta observi peste cativa ani(3-4 ani), pentru ca se uzeaza incet, foarte greu de observat la cateva luni dar motorul se uzeaza. Iar daca folosesti uleiul care trebuie atunci mai impiedici din uzura si de la acei 3-4 ani ajungi la 10-15 ani(uzura devine foarte, foarte scazuta).
@regis, hai ca eu nu mai vreau sa continui cu acest "topic.
@SilviaF de inteles exemplu 5W40, primul numar este pentru pentru iarna, cu cat este mai mic cu atat este mai recomandat iarna, al doi-lea numar este pentru vara si numarul sa fie cat mai mare.

regis
| regis a răspuns:

Aiurea. Gresesti cand afirmi ca "sunt uleiuri sintetice care se pot utiliza si vara si iarna". Afirmatia corecta este ABSOLUT TOATE uleiurile sintetice se pot folosi atat vara cat si iarna. Daca nu e asa, te rog da-mi cate un exemplu de ulei sintetic care nu este recomandat vara si unul care nu este recomandat iarna, pentru un motor pe care il poti alege singur. Ma refer bineinteles la doua exemple concrete, adica sa mentionezi exact marca, tipul, indicele SAE al uleiului respectiv si anotimpul la care acesta nu se preteaza.

| Dannyjj a răspuns:

Am mai scris mai sus. Cele cu indicele cel mai mare si cel mai mic de la SAE... w si cel SAE...
Gradul de vascozitate pentru iarna mai ales cel mai ridicat grad de vascozitate SAE 25W care la temperaturi de -3,-5 grade incepe sa devina mai gros, acela nu este recomandat pentru iarna la temperaturi scazute, doar la motoarele foarte uzate. Daca uleiul este cel mai vascos si la temperatura scazuta se face si mai vascos atunci nu isi va indeplinii proprietatile pentru ungerea corecta a pieselor iar asa "chinuim" pompa de ulei sa pompeze uleiul care este foarte vascos,
iar cel de vara SAE 20 la care vascozitatea la temperaturi mari scade la 9. 3 centistoke la 100grade, uleiul devine foarte subtire.
Exemple de marca de ulei care sunt foarte proaste nu pot sa zic ca sunt proaste, fiecare tip de ulei este facut pentru un anumit motor, in anumite contitii de temperatura, doar ca trebuie sa stim care la ce fel de motor sa le folosim si in ce conditii de temperatura. Cele mai folosite de mine pana acum erau mobil1, aral, castrol, esso, valvoline cele recomandate de specialisti si nu cele cu numele de "firma fantoma" cele intre SAE 0w 15W si SAE 30-SAE 50.

regis
| regis a răspuns:

@Dannyjj - vorbesti de SAE 20W si SAE 25W, pana si neavizatii stiu ca NU EXISTA ASTFEL DE ULEIURI SINTETICE, ba nici macar semisintetice.
Inca o data, alege un motor, care vrei tu, iar apoi spune-ne un singur tip de ulei sintetic nerecomandat iarna (sau vara, cum vrei) pentru acel motor. Concret, fara alte povesti.

| Dannyjj a răspuns:

Uite doar un exemplu ca sa te mai lamuresti, dar las ca la romani nu exista asa ceva inca, nu sa descoperit inca http://www.mercurymarine.com/......ercruiser/
http://www.castrol.com/......article.do
Trist daca in scoala de mecanica tu nu ai invatat despre partile motorului, sistemul de racire, de ungere, lubrifianti, combustibili, etc.
Gradele SAE pentru winter sunt de la 0 pana la 25 din 5 in 5, iar cele de vara de la SAE 20 pana la SAE 60 din 10 in 10.
Cred ca ce am explicat eu in raspunsul de mai sus, de aceea nici nu ai auzit de alea, pentru ca nu se prea folosesc la masinile cu motoare mici.
Subiect incheiat.

regis
| regis a răspuns:

Felicitari, ai apelat in final la google si te-a ajutat sa gasesti un ulei sintetic 25W40. Faptul ca e un ulei special creat PENTRU AMBARCATIUNI, nu pentru masini, ti s-a parut probabil un detaliu nedemn de a fi luat in seama de un mecanic auto competent laughing laughing laughing. Al doilea, cel de la Castrol, nu stiu nici macar daca este un ulei sintetic, dar daca citesti explicatiile si nu te uiti numai pe poze, vei vedea ca este tot un ulei special, destinat UTILAJELOR GRELE care lucreaza in conditii vitrege, la temperaturi foarte ridicate.
De ce nu ai ales un ulei de transmisii sau chiar un ulei vegetal? Poate daca atasezi explicatii, poze si linkuri care sa arate cat de performant este el la prajitul cartofilor se va gasi cineva sa creada ca e bun si pentru autoturisme.

Inca o data, daca vrei sa aduci un argument valabil, lasa teoriile si explicatiile si da un exemplu practic, mentionand marca, tipul, indicele SAE, anotimpul si motorul. Uite, iti formulez eu raspunsul, tu inlocuieste doar cuvintele scrise cu majuscule si numerele:
"Uleiul sintetic CAMORAL RASTEC 9W99 nu este recomandat vara pentru motorul de T16LE benzina, acesta fiind prin excelenta un ulei de iarna."
Nu trebuie sa te pierzi in explicatii privind vascozitatea lui la diverse temperaturi, ca incepi sa devii haios. Este suficient sa gasesti un exemplu care sa se incadreze in propozitia mea, iar eu ma angajez sa il beau. Ce zici, te prinzi?

PS: De ce e trist ca nu am invatat despre uleiuri in liceu? Ai uitat ca ti-am spus de mai multe ori ca nu sunt mecanic auto? Ai impresia ca toate liceele din lumea asta sunt cu profil de mecanica? Nu, din fericire nu e asa, oricat de mult te-ar intrista pe tine.

| Dannyjj a răspuns:

Tot nu ai inteles, uleiurile pe care le-am specificat sunt pentru masini cu motoare mari, puternice, de 3-400 de cai putere chiar mai mult, acela este specificat pentru masini grele fiindca ele au motoare mari, dar se folosesc si la masini mici dar cu motoare puternice, nu caroseria conteaza ci motorul. Am zis si acum zic de-a binelea Subiect incheiat!

regis
| regis a răspuns:

@Dannyjj - ai cautat cele doua exemple incercand sa demonstrezi o aberatie: faptul ca exista uleiuri sintetice de iarna si uleiuri sintetice de vara, dupa cum ai invatat la orele de mecanica. Nu exista astfel de uleiuri, teoria ta era valabila in era uleiurilor minerale, dar tii ca orbul de bata, ajungand astfel sa vorbesti despre uleiuri de barca sau uleiuri pentru excavatoare, in incercarea disperata de a demonstra ca stii mai multe despre uleiuri decat producatorii acestora.
Dar stai linistit, SilviaF nu avea de gand sa isi puna un ulei de vapor in masina si nici nu dorea sa foreze puturi in desert cu masina personala, deci o recomandare simpla si clara i-ar fi ajuns.
Sfatul meu este sa te rezumi la a goli uleiul uzat si la a completa cu altul, dar nu dupa ce iti amintesti de la orele de mecanica, ci dupa recomandarile celor avizati.
Later edit: spui ca cele doua uleiuri pot fi utilizate in masinile cu motoare puternice. Ai recomanda unui posesor de Ferrari un astfel de ulei?

| doru10rapid a răspuns:

Mabil1, castrol, havoline

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mobil 10w40, full sintetic, dar cam 200 ron scumput,