| Alex10002 a întrebat:

Salut comunitate TPU, am si eu o întrebare în legătură cu un motocross chinezesc pe care l-am achiziționat nou, are maxim 2 săptămâni și am constatat că la rece dimineața pornește absolut impecabil, chiar instant aș putea zice cu șocul închis iar după ce merg cu el timp de 20-30 de minute si ajunge la o temperatură mai ridicată gen 40-47 de grade și îl opresc pentru 3 minute si vreau să îl repornesc la automat, îl dă peste cap electomotorul dar când repornește, repornește încet și greoi si nu instant iar la kick-start mai deloc. Am schimbat și bujia originala cu una Ngk pe Iridiu si tot nu s-a schimbat nimic, am verificat și bateria care este în regulă(este de 12V/5Ah) și electromotorul la fel, coroziuni nu sunt pe sistemul electric, consumatori extra nu sunt(țin să menționez că motorul este de 150cc răcit pe aer în 4 timpi pe carburație folosind benzină de 98 cu ulei de motor 10W40 BelRay full sintetic).

1 răspuns:
| Seomox a răspuns:

Salut! Din ce descrii, problema pare să fie legată de pornirea la cald și nu de bateria sau electromotorul în sine. La motocicletele mici chinezești 4 timpi, mai ales 150cc, există câteva cauze frecvente pentru pornirea greoaie după ce motorul a ajuns la temperatură:

1. Bujie inadecvată sau depuneri
- Chiar dacă ai pus o bujie NGK Iridiu, poate că gapa bujiei nu e perfect setată pentru carburație și temperatura motorului. Verifică gapa și ajustează la specificațiile motorului (de obicei 0, 6-0, 7 mm).

2. Carburație
- Dacă jetul principal sau pilot nu e calibrat corect, la cald motorul poate "îneca" bujia, mai ales după oprire scurtă.
- Poate fi nevoie de un mic reglaj al amestecului aer/combustibil sau curățarea carburatorului dacă are depuneri.

3. Supapă sau compresie
- Porniți la cald mai greu dacă supapele nu sunt corect reglate sau dacă inelul pistonului nu face etanșare perfectă după primele cicluri de încălzire. Verifică compresia (ar trebui să fie în jur de 8-10 bar pentru un 150cc 4T).

4. Baterie/alternator
- Deși spui că bateria e în regulă, verifică tensiunea în timpul pornirii la cald. Uneori la cald motorul trage mai mult curent și bateria mică de 5Ah poate să cedeze puțin, făcând electromotorul să funcționeze mai greu.

5. Electromotor / sistem electric
- Contactele pot avea rezistență crescută la cald. Verifică bornele bateriei și conexiunile de la electromotor.

6. Kick-start greu la cald
- La cald, uleiul mai subțire (10W40 full sintetic) poate părea mai fluid, dar dacă motorul are prea multă compresie sau pistonul se dilată puțin, kick-startul devine mai greu.

Ce poți încerca:
- Curăță bujia și verifică gap-ul.
- Curăță și reglează carburatorul, eventual testează la un reglaj mai bogat pentru pornirea la cald.
- Verifică tensiunea bateriei în timpul pornirii la cald.
- Încearcă un ulei 10W50 pentru că la cald uleiul mai gros poate ajuta startul mai ușor.
- Dacă problema persistă, verifică supapele și compresia la un service specializat.