| verdikt a întrebat:

Salut prieteni, are un prieten de-al meu un renault trafic 2.5 si imi spune ca s-a gripat motoru ce inseamna asta si cat il costa?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Un motor la mana a 2-a de la 500 de euro in sus, manopera in service autorizat vreo 200e, si ceva de genul 100-200 de lei la RAR, pentru a constata si omologa schimbarea.
Daca nu are serie pe motor, e mai ieftin, cumpara doar motorul la mana a 2-a, si plateste manopera la orice atelier, chiar si neautorizat, si nu mai are de mers la RAR.
E posibil sa ajunga la 1000e in total, e posibil sa se descurce si cu vreo 800 euro. Depinde cat costa motorul.

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Inseamna ca a mers fara ulei si pot fi mai multe probleme, de la un simplu blocaj pana vreun piston topit.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Inseamna ca s-a blocat motorul. Se intampla in principal atunci cand ungerea nu mai functioneaza cum trebuie (pompa de ulei defecta sau nivel foarte mic de ulei). Se intampla si din cauza supraincalzirii, se subtiaza uleiul mult prea tare, si nu mai formeaza pelicule, si nici nu il mai poate impinge pompa cum trebuie.
Costurile reparatiei sunt mult mai mari decat cele ale unui motor in stare de functionare, manopera si demersurile necesare pentru a omologa schimbarea motorului.
In plus, reparatia aceluiasi motor implica si un rodaj, si e destul de riscant. Poate fierbe motorul (si se repeta scenariul griparii daca nu e atent soferul), poate ceda o piesa de proasta calitate, sau poate gresi ceva mecanicul, lucru care duce la dezastru (motor gripat/piese rupte in interior).

Răspuns utilizator avertizat
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru verdikt):

Un motor la mana a 2-a de la 500 de euro in sus, manopera in service autorizat vreo 200e, si ceva de genul 100-200 de lei la RAR, pentru a constata si omologa schimbarea.
Daca nu are serie pe motor, e mai ieftin, cumpara doar motorul la mana a 2-a, si plateste manopera la orice atelier, chiar si neautorizat, si nu mai are de mers la RAR.
E posibil sa ajunga la 1000e in total, e posibil sa se descurce si cu vreo 800 euro. Depinde cat costa motorul.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Cel mai simplu se inlocuieste motorul.
Cost estimativ intre 30 si 40 milioane.
O reparatie capitala tot cam atat il costa dar sunt riscuri mai mari sa se strice rapid din cauza pieselor de slaba calitate si mecanicilor scoliti pe Dacia 1300.
O reparatie ok in reprezentanta cu piese originale trece de 100mil.