| pleteaalexandru a întrebat:

Am o bicicleta de mai bine de 5 ani cred pe care nu prea am ingrijit-o. mai deloc. O foloseam doar cand imi trebuia (rareori). O tineam afara in ploaie si in toate conditiile. Acum mi-a venit asa o pasiune deodata daca pot spune asa si as vrea sa o readuc la viata. V-am adresat aceasta intrebare deoarece vreau sa imi spuneti cam tot ceea ce trebuie sa fac in legatura cu ingrijirea ei. Cum sa curat lantul, cadrul, ghidonul si toate componentele bicicletei. Cel mai complet si folositor raspuns va primi frunda!

3 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Dacă a stat în ploaie, prima chestie pe care trebuie s-o faci este să-i pui o șa nouă.
Pe urmă, iei un spray WD40 și o stropești bine peste tot și o lași câteva ore, s-o pătrundă unsoarea. Ai grijă unde o ții rezemată când dai cu spray-ul! pătează rău! Folosește eventual o folie de PVC cu care să protejezi încăperea dacă lucrezi în interior.
După aia, cu un sul de șervețele sau cu câteva lavete de cârpă, o ștergi bine-bine peste tot.
Verifici strângerea tuturor șuruburilor și piulițelor.
Ungi cu vaselină foile de la pedalier și butuc, schimbătorul (dacă e din aia cu schimbător).
Schimbi anvelopele - alea vechi sigur sunt „răscoapte" și n-o să te mai țină mult (în caz că nu sunt deja duse).
Nu în ultimul rând, verifici și reglezi frânele. Schimbi saboții dacă e nevoie.
Verifică și sistemul de semnalizare (far, catadioptru etc.)

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Daca este una din bicicletele moderne prea multe nu ai ce-i face. In mod normal ar trebui desfacuta, spalata cu apa si detergent pe cadru si cu benzina sau diluant la piesele in miscare. Neavând chei speciale poti doar s-o freci cu un burete cu detergent de vase si apa. Apoi o dai cu apa curata si in partea ce se vede de la piesele in miscare dai cu o carpa cu benzina sau diluant pana se curata. Apoi ar fi bine unsa pe lant cu ulei siliconic. Daca ai un atelier o poti duce acolo sa o desfaca. Eu când o desfaceam o si vopseam.

| FurtunaDiesel a răspuns:

1). Daca vrei sa faci ceva profesional...
Se schimba franele, sunt importante si cauciucul este imbatranit, daca ai bani si cauciucul incepe sa se crape este indicat sa schimbi si cauciucurile, daca sunt camerele intepate sau crapate, alea se schimba obligatoriu!

2). Cadrul si partile metalice daca au inceput sa rugineasca, se dezlipesc stickerele si abtibildurile de pe ele, se sableaza, apoi se vopseste, daca ai posibilitatea in camp electrostatic este cel mai indicat, daca nu, vopsit cu un pistol clasic sau in cel mai rau caz cu pensula, recomand cu pistol. Daca nu ai posibilitatea sa sablezi undeva partile metalice le poti curata cu hartie abraziva (smirghel) si cu o perie de sarma, incearca sa eviti flexul, nu e indicat!

Dupa ce se curata rugina si vopseaua veche, se spala foarte bine, se degreseaza cu detergent, apoi multa apa pana cand degetul scartaie pe metal, nu aluneca absolut deloc, apoi se lasa foarte bine la uscat, si cand metalul se usuca de apa cu care l-ai spalat se vopseste, preferabil cu un strat de grund, apoi un strat sau doua de vopsea, daca arata ok prin prima, ramane un singur strat, daca nu, mai dai unul! Vopseaua daca nu este in camp electrostatic recomand una pe baza de apa.

3). Pinioane, foi, lant, angrenaje in miscare, cel de la pedala, butuci etc. se ung cu vaselina, vaselia sa fie cat mai fina, si destul de multa, din belsug, e indicat sa se evite uleiul pentru ca iti curge de pe lant si pinioane, vaselina are vascozitate mare, curge greu chiar si la caldura care este afara acum.

4). Saua daca este din piele se da cu crema pentru piele, daca este din imitatie de piele e indicat sa o dai cu o perie de haine cu demachiant din acela care folosesc femeile, hidrateaza materialul si nu crapa la soare, daca este din textil se curata si atat.

In general asta e tot!