Multe dintre ele sunt pur si simplu marci inregistrate.
TDI - turbocharged direct injection la origine, adica motor cu injectia directa, supraalimentat (inainte folosisera un sistem cu o camera de preincalzire in chiuloasa, "anticamera), insa VAG foloseste aceste litere pentru toate motoarele diesel supraalimentate produse de ei. A aparut pe cele cu injectie clasica, pompa rotativa, dar si cele cu pomp-duse si rampa comuna (common rail) poarta aceeasi marca, fiind inregistrata de ei (de asta n-o vezi la alte marci de masini).
DCI - diesel-uri cu injectie common rail, supraalimentate, marca inregistrata de grupul Renault, care detine Nissan si Dacia.
TCE - motoare pe benzina supraalimentate, doar la grup Renault am vazut denumirea, deci probabil e tot marca inregistrata.
CDI - parca e de la Mercedes, nu stiu exact ce e cu ea.
TD - asta nu mai e marca inregistrata, era folosita la diesel-urile supraalimentate (Golf 1.6 TD, Transporter 1.9 TD, Escort 1.8 TD, etc).
TR, RN, nu cred ca le-am vazut niciodata.
TDCI sunt motoare diesel cu injectie common rail, supraalimentate, marca inregistrata Ford din cate stiu. La cele cu pompa clasica rotativa, ca sa nu le spuna TDI (ca nu aveau voie, fiind marca VAG), le-au denumit TDDI.
D simplu vine de la diesel, de obicei sunt motoare diesel aspirate, adica fara turbo;
MPI inseamna multipunct injection;
Acestea doua, din cate stiu eu, nu sunt marci inregistrate, fiind intalnite la multe brand-uri care n-au nici o legatura intre ele (Dacia Solenza 1.9 D, Ford Orion 1.8D, Fiat Punto 1.9D, Dacia Logan 1.4/1.6mpi, Polo 1.4 mpi, etc).
MPI - Multi port injection
DCI - diesel Common rail à injection directe
TDI-Turbo Diesel direct Injection
CDI - Common rail Diesel Injection
TD- Turbo Diesel
TDCI- Turbo Diesel Common rail direct Injection
D, RT, RN, si TCE. nu am auzit de ele
Http://www.promotor.ro/......ce-5462970 http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=83006
Rt-reno megane
rn reno clio 1, 2ph1, 19