| NoShit a întrebat:

Este religia un factor atât de important în crearea relaţiilor dintre oameni, încât de multe ori este pusă ca o vamă între oamenii care au orientări religioase diferite? Există oameni care înainte de a-şi alege un prieten iau în considerare foarte serios religia acestuia? Nu poate exista o lume fără prejudecăţi, în care să nu ţinem cont de religie?
Două situaţii des întâlnite: Mulţi creştini spun că nu ar putea să fie prieteni cu cineva care nu vrea să il descopere pe D-zeu, iar de partea cealaltă, fără a fi ipocrită, sunt mulţi atei care spun că nu ar putea să fie prieteni cu cineva care nu raţionează. Totuşi, există şi situaţii când cele două tabere nu ţin cont de acea vamă la început...dar ce se întâmplă când se aduce în vorbă religia? Încep contradicţiile, pentru că fiecare îşi susţine cauza.
Voi ce părere aveţi?

14 răspunsuri:
NOname
| NOname a răspuns:

Pentru mine personal, preferințele religioase unui om sunt irelevante (cât timp nu încearcă să mi le impună cu forța).

Iar dacă acest subiect (și oricare altul) poate crea anumite tensiuni între doi oameni care în rest se înțeleg perfect și între care există compatibilitate, pur și simplu trebuie evitat (deși cu un om inteligent și matur orice subiect poate fi abordat, fără riscul de a se crea un conflict).
Ar fi păcat să se ruineze o prietenie frumoasă din cauza diferențelor de opinii.
Fiecare are dreptul la propriile sale convigeri și trebuie să existe respectul reciproc și înțelegere.

| shadovv a răspuns:

Eu cred ca nu tine de religie. Religia e doar un factor. Unul minim. La baza prieteniei sta varsta, limba vorbita, tara, neamul, ideile politice, domeniu de lucru, conceptia despre viata, banii si desigur si religia, dar lista continua...