| Flavius_Stanciu_1996 a întrebat:

Avantaje dezavantaje pentru benzina si diesel?

Răspuns Câştigător
| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Avantaje benzina :
- Motor mai rafinat
- Putere mai mare decat la Diesel
- Dezvolta viteze mai mari
- Costuri mai mici la revizii si la intretinere
- Polueaza mai putin
Dezavantaje benzina:
- Consum ridicat
- Cuplul devine bun doar la turatii mari
- Pretul benzinei mai mare deocamdata decat al motorinei
- Riscul de explozie in cazul unui accident

Avantaje Diesel:
- Cuplu mare la turatii mici
- Consum mai mic decat la motorul pe benzina
- Pretul motorinei deocamdata mai mic decat al benzinei
- Randament mai bun decat motorul pe benzina
Dezavantaje:
- Putere mai mica decat in cazul motorului pe benzina
- Intretinere si revizii mai scumpe
- Motor mai zgomotos, mai greu si mai rigid

De retinut ca motorul pe benzina se ambaleaza mai repede si mai mult decat motorul Diesel dar dezvolta putere si cuplu doar la turatii mari pe cata vreme in cazul motorului Diesel beneficiezi de cuplu si putere inca de la turatii mici (deci mult mai repede si cu un efort mai mic).

11 răspunsuri:
| TCosminn a răspuns:

Dieselul are consumul mai mic, ia viteaza in timp, pretul nu mai stiu care e in Romania. Eu mi-as lua diesel pentru o masina de zi cu zi, iar pentru una de iesiri in oras sau plimbari, mi-as lua pe benzina.

| GolopențaAdrian a răspuns:

Un avantaj la benzina este ca nu polueaza atat si un dezavantaj ca este mai scump, la diesel care e pe motorina un avantaj ca este mai ieftina decat benzina iar un dezavantaj ca polueaza mai mult decat benzina.

| Basag_Alex_1990 a răspuns:

Benzina acum e mai scumpa iar motorina mai ieftina putin

Masinile pe diesel au mai multa putere

Concluzie: ia-ti masina diesel

| KamiKaze31 a răspuns:

N mare sunt de acord cu ce se spune. Uzura suplimentara si costurile mai ridicate ale diesel-ului fata de benzinar este de fapt din cauza modului de functionare diferit.
Motorina trebuie sa detoneze si din cauza asta motorul MAC trebuie sa faca fata unor solicitari mai mari decat la un benzinar MAI la care benzina trebuie sa arda fara detonare.
Situatia din ziua de azi este datorata si faptului ca motoarele diesel au cam dormit pe ele. Adica nu s-a mai investit prea mult intr-un nou sistem de injectie care sa fie fiabil si ieftin. Singurul sistem "nou" (parca din 2002) este sistemul de injectie piezoelectric care teoretica ar permite o injectie de combustibil cu presiune mai mare. Dar cred ca sunt doar 2 sau 3 masini scumpe in toata lumea care-l folosesc si din pacate pana in prezent nu s-a dovedit foarte fiabil. Mai trebuie lucrat dar din pacate se lucreaza doar pentru motoare de capacitate mica iar la astea Multijetul celor de la Fiat da clasa tuturor.
Motoarele MAI au fost vazute ca fiind oaia neagra si drept urmare au fost din start "trecute" la clasa masini mai ieftine. Insa in teritoriul masinilor ieftine concurenta este crunta! Chiar trebuie sa oferi ceva ca sa-ti fie cumparata masina. Nu prea mai convingi pe nimeni sa-ti cumpere bombita daca doar pui un abtibild sau un LED ceva mai exotic. La astea chiar s-a investit mult deoarece dpdv financiar era mult mai usor sa ceri niste bani in plus.
Exemplu:
caroserie si optionale : 5000 euro
Motor MAC: 3500 euro;
Motor MAI: 2000 euro;
Cred ca este mai usor sa ceri 1000 de euro in plus la MAI decat 500 la un MAC.
Practic in ziua de azi motoarele MAI au o generatie in plus dezvoltata fata de cele MAC (diesel).
Ultimele motoare MAI au niste consumuri sensibil apropiate de cele pe motorina comparativ cu 10 ani in urma.
Cele mai moderne motoare pe benzina ar fi VVT (Honda, Suzuki) si TFSI (VW). TFSI a castigat anul trecut.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Diesel - avantaje pe camioane, locomotive si vapoare. Pe masini mici nu are nici un avantaj.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru TCosminn):

Ia vezi ca ti-ai pus chilotii pe dos.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Simplu. diesel un consum mai mic si cuplu mai mare daca ai nevoie sa cari / tractezi.

in rest nu vad avantaje la diesel. Intretinere mai scumpa, se incalzeste mai greu, iarna are nevoie mereu de combustibil de calitate, polueaza mai tare, zgomot mai mare... daca se duce un injector stai si plangi langa ea

| relian a răspuns:

Depinde ce an vrei sa fie masina si cit d ai pe ea.De ce spun asta? Pt ca in viitor sa zic asa peste vreo 10 ani te vei trezi ca or sa interzica masinile pe motorina.Acum dezavantaje la diesel este ca is puturoase, si poluiaza rau, si fctie de unde esti, de care masini is mai raspindite ai costuri mai maici sau mai mari la reparatii.Adica daca predomina masinile diesel ai cost mai mic comparativ cu cele pe benzina si invers.Adica pe scurt masinile astea diesel nu prea is vzute bine.Citeam acum ca i Franta vor sa le intrzica, ba chiar si camioanele sa nu le mai lase sa intre in oras, au pus ca pe vremea lu ceausescu circulatie cu nr pare impare bla bla.Nu stiu mi se pare in Paris sau nu mai stiu pe unde, dar e in schimb gratis transportu in comun.Nu stiu sigur daca e asa, dar am citit asta pe undeva.Dar ca masina cea pe benzina este superioara asteai pe motorina. Unia or sa zica aia diesel consuma putin, dar aia a fost, acu sunt msini pe benzina care consuma la fel ca si diesel ba is si mai puternice.Sint masini pe benzina care consuma mai putin ca una diesel, bine cai motor mic, dar daca ai in vedere consumu ce te intereseaza puterea.Am un amic si-a luat diesel VW si ce se mai lauda uite aici face nu stiu citi km consuma putin asta da masina. Dupa vreun an il vad cu chevrolet zic mai da undei VW? zice dal la jalea pai uite asta consuma la fel zice si pe benzina si e mai simpla de toate laughing zic da nu te laudai tu ca gata iai facut pe toti. laughing deci avantaje dezavantaje depinde ce cauti, ceti place.Viitoru nu este ala diesel te asigur.Bine nici benzina nu-i dar astea vor rula mai mult decat diesel in viitor, care se pare se vrea mai putin poluat.

| TCosminn a răspuns (pentru Popescu_Eugen_1964):

Tot ce e posibil.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

Avantajele apar atunci cand mergi mult. Chiar daca intretinerea si reviziile sunt mai scumpe, recuperezi la economia facuta cu carburantul si tot iesi in castig. Mai ales ca la motoarele turbo benzina costurile de intetinere si reviziile se apropie sensibil de Diesel.

| StefanCosmin a răspuns:

Pai depinde. De exemplu, la mazda cx-7, modelul pe benzina 2.3 mzr dezvolta 260 cp, pe cand la cel diesel 150 sau ceva gen. De asemenea ii poti pune gpl, pentru un consum mai redus