anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:


Am 18 ani, am categoria B si am un buget de maxim 3500 de Euro.
Ce masina pot cumpara la acesti bani, inmatriculata pe Romania, cu taxa platita, sa fie model popular, sa gasesc rapid piese de schimb noi sau SH, sa fie de maxim 2000cc Diesel pentru taxe mici si consum mic?
Eu ma gandeam la VW Golf 4 1.9 TDI ALH, cel de 90 de cai putere.
Ce parere aveti?
Astept si alte pareri!
Multumesc anticipat!
Numai bine!

8 răspunsuri:
| superdorex a răspuns:

Da ar merge si un Golf sau un Opel Astra...cauta pe Autovit.ro si sigur ai sa gasesti ce iti place.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Hmmm, am vazut niste BMW-uri 320 ieftinute mai demult, pana in 3500 euro, ai putea alege un Golf, e o masina frumoasa.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E ok ALH-ul, dar vezi ca sunt foarte alergate majoritatea.
O alternativa mai simpla la intretinere, Opel Astra G 1.7 DTI.
O alta alternativa mai performanta decat ALH, si foarte confortabila, Ford Focus 1.8 TDDI.
Eu insa nu mai am incredere in diesel-uri la buget redus, la mana a doua.
Iti spun pe scurt ce s-a intamplat in preajma mea:
-Golf 4 ALH, din 2007 pana acum a umblat de doua ori la chiuloasa, a murit ESP-ul, s-au dus doua injectoare (au fost inlocuite), acum fac iar figuri tot doua inj, motorul intra in limp-mode la viteza, nu mai trage cum trebuie de mult timp.
Golf 4 din 2006 (ultimul an de productie), parea noua masina, are 105cp, injectie pd, e intretinut cum trebuie. Vara asta i-a pocnit turbina in drum, din senin, a luat-o cu platforma de acolo.
-Ford Focus 1.8 TDCI, impecabil, cumparat acum un an la 270. 000km, facute revizii preventive, curatat valve pe la vacuumuri, distributie, etc. La aproape 300. 000km (adica vara asta), s-a dus brusc pompa de inalta presiune si toate injectoarele.
Intre timp, masinile pe benzina consuma cu un litru mai mult, pornesc la fel iarna/vara, folosesc baterii mai ieftine, ulei mai ieftin, iar defectiunile lor care tin de motor, sunt in general bobinele de inductie (150-300 de lei bucata, 500-800 la masinile care le au pe toate la un loc), fisele (maxim 300 de lei) si bujiile (20-80 lei/bucata).
Eu unul nu mai vreau masina diesel, cu mici exceptii (Logan 1. 5dci mi-as lua, dar nou).
Astea fiind spuse, eu iti recomand Opel Astra H 1.6 Twinport. Daca vrei consum minuscul, mai pui 500-700e (nu sunt o avere, ai timp sa ii strangi la un an dupa ce iei masina), si montezi o instalatie GPL secventiala cu omologare. Cu o masina pe GPL, circuli mult mai ieftin decat cu o masina diesel.

| ionutz03 a răspuns:

Faci o alegere buna. motorul foarte reusit, consuma bine, iar ca masina este destul de populara, asta inseamna ca gasesti piese peste tot pentru ea la dezmembrari.
Un model care imi mai place mie este ford focus, care la fel multi il lauda. http://autovit.ro/anunt/ford-focus-ID7Gfc31.html#031551154b

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Un logan 1.5 dCI 90 cp din 2010. Mai noua decat un Golf 4 obosit si mai spatioasa. Sa nu mai vorbim de tehnologia common rail superioara celei PD de la vw.

| OldSoul a răspuns:

Da, Golf sau Bora 1. 9ALH e cea mai buna idee, e o masina fiabila, aspect decent/frumos, consum decent, si piese gasesti la orice colt.

| lonewulf a răspuns:

Lasa Diesel-ul. Daca tu crezi ca gasesti masina la 3500 de euro Diesel (vad GOLF/Astra G, etc) mai nou de 2004, te inseli! Diesel-urile la anii aia trec lejer de 350 000-400 000 de km. Arunca un ochi pe mobile.de la pretul de acolo si mai pune 1500 de E profitul samsasarului+drumul pana in Germania. Nemaintriculata! Eh, deci vezi ce masina gasesti in Germania GOLF, ASTRA, Focus Diesel la 2000 de Euro si sa nu aiba 300 000+ de km lejer. Ce inaseamna asta?! Mare gaura in buzunarul tau! Cand incepe sa iti pice turbina, injectoare, pompa de injectie -sa te ti bine! Sau tu mai crezi in povestile cu bunicuta care merge la piata doar Sambata 5 km dus-intors?! La 3500 de E, benzina. La 2000-2500 de E prin Germania chiar se gasesc masini sub 200 000 de km si care mai au viata.Deci nu sunt asa samsarite ca cele diesel. Plus ca la una pe benzina nu are ce sa se strice. Nu turbine, nu injectoare care lucreaza la mii de bari presiune, nu chestii de genu`. Recomandarea mea: Astra G motor 1.8 cod Z1XE 125 de cai. Lasa tampeniile cu 1.6 la Astra: Sunt sugative de ulei, si consuma la fel ca si un 1.8. Pe 1.8 pui GPL si te doare la basca, fuge de rupe cu aerul pornit. Taxa de inmatriculare -in jur de 300-500 de Euro. Motorul e Euro4. Piese? Pe toate gardurile -sunt ieftine. Lasa fitele cu GOLF si Passat pe cand vei fi pe un salariu de minim 3000 de lei net. Daca castigai atata, ori aveai parinti cu bani cautai masina de 15 000 de euro, nu de 3500 de E. Deci ramai la Astra G 1.8 benzina. Eventual GPL. Nu o sa te dezamageasca!

| lonewulf a răspuns (pentru lonewulf):

Rectificare: Z18XE cod motor. Fereste-te de X18XE, e euro 2 si o mare teapa! S-au produs Astra G cu aceste 2 tip-uri de motoare in paralel. Deci atentie mare la tipul de motor si la acte! Daca o iei nematriculata masina, nu da banii samsarului pana nu trece/are RAR-ul facut! Nu te lua dupa ei ca..."trece dom`le fara probleme!" ca s-ar putea sa ai surprize.