| daniela_7403 a întrebat:

Contraceptivele dauneaza organismului? sanatatii?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
8 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Sunt medicamente cu hormoni. Sigur nu sunt complet inofensive. Nu cunoastem inca efectul lor pe termen lung. Contraceptivele vechi, cu doze mari de hormoni, cresteau riscul de mastoza fibrochistica si cancer de san. Cele actuale au riscuri mai mici, dar inca incomplet explorate (din cauza ca sunt prea putine femei care au luat contraceptive acum 30-40 de ani ca sa putem face studii concludente).
Se spune despre contraceptive ca cresc riscul de cancer de col. Dar nu o fac direct, ci indirect deoarece femeile care iau contraceptive au tendinta de a avea mai multi parteneri si mai multe contacte sexuale neprotejate.
In concluzie, nu sunt complet lipsite de reactii adverse, dar sunt mult mai putin periculoase decat avorturile de exemplu. De aceea, daca nu esti abstinenta si nu poti folosi prezervativ, atunci anticonceptionalele raman o optiune. Dar numai dupa ce mergi la ginecolog. Atentie! Daca fumezi, ai varice sau cineva din familia ta a avut accidente vasculare trombotice, atunci nu prea ar trebui sa iei anticonceptionale.

gyzzard
| gyzzard a răspuns:

Teoretic nu sunt daunatoare. Insa, cum practica si cu teoria sunt doua chestii total diferite, contraceptivele, ca orice medicamente au si reactii adverse, care variaza intre crestere in volum a glandelor mamare, cresteri in greutate, edem, pana la tromboza venoasa, migrene, etc.
De asemenea, anticonceptionalele sunt relativ noi pe piata, si fac parte dintr-o afacere foarte banoasa, asa ca studiile referitoare la efectul lor asupra organismului nu sunt foarte bine cunoscute, sau nu sunt facute publice. Se stie doar ca pot sa agraveze anumite forme de cancer. De asemenea se considera ca poate sa apere impotriva cancerului de san, dar exista si studii care spun ca ar fi cauza unor cancere de aparat reproducator.

| monyk a răspuns:

Buna, se poate ca el; e sa aiba reactii adeverse in cazul in care nu sunt administrate corect si nu sunt cele care se potrivesc organismului.Reactii adverse sunt:greata, voma, durere de cap, sensiblitatea sanilor, cresterea tensiunii, sangerare intermenstruala, chiar infectii vaginale, migrene, urticarie, etc...nu e de glumit cu contraceptivele, trebuie prescrise de catre un medic in urma unor analize pentru ca pot avea reactii adverse deloc placute...

| ღ..*Addelly*ღ.! a răspuns:

Daniela acum depinde de organismul fiecaruia

Unele persoane se ingrasa de la ele...
altele nu

Eu folosesc dar pentru a imi venii menstra si ma simt bine si le iau de ceva timp

Daca vrei sa iei mai bine du-te la un doctor el iti va dawinking
nu lua asa dupa capul tau...intai un consult

te pup papa

| rozalia25 a răspuns:

Da, in timp deregleaza tot sistemul glandular, hormonal.

| alexdop21 a răspuns:

In primul rand daca vrei sa iei anticonceptionale, trebuie sa mergi la un medic sa ti le prescrie... apoi am auzit mult vorbindu-se despre faptul ca te ingrasa... nu e adevarat, o prietena de-a mea mi-a spus : "intr-adevar ele iti dau pofta de mancare, dar nu iti baga in gura..." cred ca da destul de mult de inteles...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Am luat ani de zile si nu e bine! Dauneaza.Afecteaza ficatul si da, glanda.Acum am multipli noduli la san si glanda nodulara si trag de ani de zile! Lupt din greu sa nu ma ingras si sunt mai tot timpul deprimata. Daca glanda nu e ok, nimic nu e ok! Recomand steriletul pentru cine il suporta.

| myloveisback a răspuns:

Mai bine protejeaza-te cu alte chestii decat sa ajungi la astea

Întrebări similare