| daniela_7403 a întrebat:

Contraceptivele dauneaza organismului? sanatatii?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
8 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Sunt medicamente cu hormoni. Sigur nu sunt complet inofensive. Nu cunoastem inca efectul lor pe termen lung. Contraceptivele vechi, cu doze mari de hormoni, cresteau riscul de mastoza fibrochistica si cancer de san. Cele actuale au riscuri mai mici, dar inca incomplet explorate (din cauza ca sunt prea putine femei care au luat contraceptive acum 30-40 de ani ca sa putem face studii concludente).
Se spune despre contraceptive ca cresc riscul de cancer de col. Dar nu o fac direct, ci indirect deoarece femeile care iau contraceptive au tendinta de a avea mai multi parteneri si mai multe contacte sexuale neprotejate.
In concluzie, nu sunt complet lipsite de reactii adverse, dar sunt mult mai putin periculoase decat avorturile de exemplu. De aceea, daca nu esti abstinenta si nu poti folosi prezervativ, atunci anticonceptionalele raman o optiune. Dar numai dupa ce mergi la ginecolog. Atentie! Daca fumezi, ai varice sau cineva din familia ta a avut accidente vasculare trombotice, atunci nu prea ar trebui sa iei anticonceptionale.

gyzzard
| gyzzard a răspuns:

Teoretic nu sunt daunatoare. Insa, cum practica si cu teoria sunt doua chestii total diferite, contraceptivele, ca orice medicamente au si reactii adverse, care variaza intre crestere in volum a glandelor mamare, cresteri in greutate, edem, pana la tromboza venoasa, migrene, etc.