| Ericigiani a întrebat:

De ce se rotesc incontinuu electronii in jurul unui atom? De unde au atata energie?

| RoCkKiD a răspuns:

Asta e una din intrebarile cu un raspuns foarte complicat si cu multa matematica indescifrabila in spate.

Cele mai simple explicatii sunt in felul urmator, electronii au nivele de energie minime sub care nu pot scade orice s-ar intampla, mai mult decat atat, daca un electron s-ar opri dintr-o data, s-ar pabusi in nucleu deci i-ai stii atat pozitia cat si impulsul chestie imposibila conform principiului incertitudinii al lui Heisenberg. Cum acest principui e un fel de axioma universala, electronul trebuie sa fie continuu in miscare ca sa nu-l incalce.

Nu mi-am sters raspunsul, a fost raportat probabil, desi teisti mereu spun ca orice intrebare are ca raspuns dumnezeu, vorbim de noaptea minti, de ce sa gandim cand ne putem odihni creierele, dumnezeu invarte electroni in jurul unui atom ca na ce sa faca altceva, ceea ce nu stim =dumnezeu, daca nu stim rezolvarea unei ecuati matematice =dumnezeu, nu ai invatat lectia la biologie te intreaba profa raspunzi dumnezeu stie doamna profesoara, de ce sa gandim cand putem ne putem odihni mintile

| doctorandus a răspuns:

Invartirea electronilor in jurul nucleului nu consuma energie. De ce? Pentru ca in acest mod este definita energia (care e o functie de stare).

| sabin89 a răspuns (pentru doctorandus):

"Pentru ca in acest mod este definita energia..."
Crezi ca tine cont electronul de cum definesc oamenii energia?

| doctorandus a răspuns (pentru sabin89):

Pai tocmai asta este: energia este un concept abstract, definit de oameni. Argumentul tau este ca acest concept abstract din fizica nu ar insemna ce inseamna el pentru fizicieni. Energia are sens inteligibil doar pentru oameni, nu si pentru electroni, electronilor le este indiferent conceptul nostru. http://web.archive.org/......Energy.pdf

Concluzia: ai incercat sa deturnezi sensul unui cuvant, nerespectand principiul identitatii. De aceea este lipsit de sens sa afirmi ca electronii consuma energie pentru a se invarti in jurul nucleului, asta este schimonosirea conceptului de energie. Asta e: energia este o marime fizica inventata de oameni pentru a masura sisteme fizice.

Asta e problema: ai luat un concept stiintific clar pe care cauti sa-l deturnezi catre pseudostiinta (quantum flapdoodle).

| sabin89 a răspuns (pentru doctorandus):

"Argumentul tau este ca..."
Ce argument? Am adus eu vreun argument?

| doctorandus a răspuns (pentru sabin89):

Citat:

"Pentru ca in acest mod este definita energia..."
Crezi ca tine cont electronul de cum definesc oamenii energia?

Nu avem un raspuns deocamdata laughing ma refer omenirea nu are un raspuns clar in ce priveste atomul, electronii de ce se misca asa si nu altfel, cine ii tine sau daca stim ce iti tine acolo nu stiu de unde este acea forta si etc.

Asa sa povestim electronii is tinuti de forta electromagnetica, dar dupa o sa intrebi cei ala magnetism laughing si iarasi ne oprim aici pentru ca nu avem explicatie inca.
Omenirea nu stie la ora asta ce este gravitatia, cei magnetismul si alte chestiuni de genul asta.Asta e nu stim deocamdata dar poate pe viitor om descoperi.

Deci ce se stie este ca nucelul unui atom este marea masa a unui atom,este partea cea mai grea si este incarcat electric pozitiv.
Electronii is mult mai usori si is incarcati electric negativ.
Asa pe bajbaite laughing nucleul si electronii ar trebuie sa se atraga,deci sa apara o miscare,aceasta miscare a electronilor iar duce intr-o parte sa zicem,dar nucelul fiind mai mare trag electronii inapoi, electroni care la randul lor datorita fortei centrifuge cata sa se duca pe aratura laughing asa ca apare aceasta rotatie, nucleul trage de electroni si tot curbeaza dadule acea orbita circulara.
Dar chestiunea cum zice si Ray ne depaseste deocamdata, este o intrebarea la care nu avem un raspuns clar, cum am zis suntem depasiti de situatie laughing dar e bine ca macar recunoastem, dar lucram sa aflam.
Asa ca trebuie sa revii cu intrebarea peste alti ani.Cati? Nu stiu, mai incearca si tu peste 5-10 ani.
Uite alta intrebare fara raspuns,ce este magnetismul,cum apare? Ma refer la cel natural,universal.
Nu stim, dar il putem imita laughing la fel nu stim cei gravitatia, cum apare, etc dar o putem imita, putem face gravitatie folosind forta centrifuga, magneti folosind curentul electric etc.

| Celcestietot a răspuns:

Energia le este alimentată de campul energetic emis de către explozia Big Bangului.

| Bizon95 a răspuns:

Foarte buna intrebarea
in aceasta lume exista energii (hai sa le spunem statice) care nu sunt explicate de stiinta

in cazul tau, explicatia e: din cauza ca electonii sunt incarcati negativ iar in nucleul contine protoni care sunt incarcati pozitiv... de unde si cum de sunt incarcati cu energie, NU STIU, nu am inteles deloc de nicaieri

iar asta e numai una dintre forte, mai e magnetismul (iar nu se stie, de ce)

insa cea mai tare la chestia asta in ziua de azi e gravitatia, s-a cautat in draci "particula lui D-zeu" adica particula care da masa materiei si NU s-a gasit, iar acum teoria e alta, cum ca, gravitatia nu e o forta de atractie ci o consecinta a campului gravitational al unui obiect cu masa care ajunge in influenta campului gravitational al unui alt obiect cu masa

| doctorandus a răspuns (pentru Bizon95):

Te inseli. Deja s-a luat un Nobel pentru particula respectiva.

| Bizon95 a răspuns (pentru doctorandus):

Rili?!? wow, da-mi un link te rog!
si multumesc, NU STIAM ASTAwinking

| Bizon95 a răspuns (pentru doctorandus):

TARE, merci multwinking

| Alexandrionelu a răspuns:

Dacă toți am crede și nu am cerceta, acum am trimite mesaje tot cu porumbei călători, am avea case din pământ și ne-am încălzi cu un foc mare în mijlocul ei. Norocul nostru ca specie e ca au fost alții înaintea noastră care din curiozitate au descoperit atât de multe.

| relian a răspuns (pentru Alexandrionelu):

Si raspunsul tau la intrebarea asta ete czare anume?laughing Vad comentezi ce raspunsuri dau altii, dar tu de ce nu incerci sa dai raspuns celui care intreaba?

| Alexandrionelu a răspuns (pentru relian):

Nu știu răspunsul la întrebare. Nimeni nu îl știe încă, dar asta nu înseamnă că nu trebuie sa ne ferim de o întrebare fără răspuns din motive religioase. Îți place sau nu, dar tot progresul omeniri sa bazat pe curiozitate, nu pe religie. Smartphonul de pe care scrii este o creație a unui zeu sau este efortul a generații de oameni, care au descoperit rand pe rand electricitatea, tranzistorul, ledul, etc?

| relian a răspuns (pentru Alexandrionelu):

Cel care a spus ceva de zei nu-i religios laughing a spus-o metaforic vorbind,in sf fiecare cu cel doare, sau mai bine cum intelege laughing
Atunci cand nu ai explicatie la ceva, vine unu sau unia si baga o teorie ce nu o poate demonstra, cu ce se poate compara? Exact cu dzeu, asa fac credinciosi, asta este o explicatie la raspunsu dat de Ray
O alta explicatie ar fi ca el sal cunoasca pe cel care pune intrebarea si ala sa fie cumva religios cat de cat si de aiai a dat raspunsu ala.
Cel mai bun ar fi sa intrebi pe Ray direct cea vrut a spune.

| Alexandrionelu a răspuns (pentru relian):

Ray, asta a dat foc discuției și apoi și-a șters răspunsul happy Nu îl cunosc, de unde sa știu ca era la mișto happy

| RAY a răspuns (pentru relian):

Are doar 3 luni pe TPU e un mic bebeluș nu ma cunoaste pe mine care am 7 ani si sunt in prima clasa