anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Daca ati avea o masina a timpului si ati putea sa va intoarceti in trecut (sa zicem in era dinozaurilor), ati fi in stare sa faceti asta? V-ar tenta? Ati vrea sa aflati cum aratau dinozaurii in realitate, nu asa cum sunt prezentati la televizor, sau pe internet.

Eu sincer, fara ezitare, m-as duce, nu doar din curiozitate, ci si pentru ca sunt pasionat de chestiile astea cu dinozaurii, la fel cum sunt pasionat de astronomie happy

Chiar mi-ar placea sa pot sa ma intorc in era dinozaurilor si sa vad cum traiau dinozaurii. Dar de asemenea mi-ar placea si sa ma duc in viitorul foarte indepartat, sa vad cum va arata lumea, cat de avansati vom fi si ce fel de tehnologii vor exista.

Voi ati vrea sa puteti sa va duceti in trecut? Dar in viitor?

Răspuns Câştigător
| sublime89 a răspuns:

Atat timp cat as avea o tehnologie care sa ma fereasca de orice pericol ce s-ar putea ivi intr-o asemenea calatorie, sigur ca mi-ar placea sa ma duc, atat in trecut, cat si in viitor. Putine lucruri se pot compara cu o astfel de experienta. Cum ar arata un T-Rex viu? Ce comportament ar avea? Ce sunete ar scoate? Sunt multe astfel de intrebari. Si bineinteles ca nu e singura specie interesanta de dinozaur. Apoi mai sunt si celelalte animale si plante care traiau in vremurile acelea. Cum ar arata o padure din Jurasic comparativ cu una de acum? Cine stie cate si cate amenintari ar putea fi pentru un om intr-un astfel de mediu ostil si diferit, la care noi nu suntem adaptati. Ce bacterii sau virusi ne-ar putea imbolnavi, sau poate chiar omori? E clar ca am avea nevoie de ceva asemanator unui costum de astronaut pentru a fi siguri ca suntem in siguranta. Intr-un fel, ar fi ca si cum ai vizita alta planeta. Pana la urma, planeta noastra era foarte diferita atunci. Continentele erau aranjate diferit, clima era diferita, nivelul marii era diferit, speciile erau diferite. Daca ai vedea acel Pamant din spatiu, ai putea linistit sa crezi ca e o alta planeta, destul de asemanatoare cu a noastra. Si ai putea crede la fel si daca ai examina-o de la nivelul solului.

Sa mergi in trecut e periculos, dar macar stii aproximativ la ce sa te astepti. Avem unele date stiintifice legate de acele ere indepartate, si cu ajutorul lor ne-am putea pregati destul de bine pentru o astfel de misiune. Insa sa calatoresti in viitor e ceva complet imprevizibil. Cine stie peste ce ai putea da. Trecutul il cunoastem cat de cat, dar viitorul deloc. Si motivul pentru care nu-l cunoastem e ca inca nu exista. Daca totusi ar fi posibila o calatorie in viitor, ar conta mult in ce perioada ai merge. Una e sa mergi cu un an in viitor, si alta e sa mergi cu un milion. Putem fi destul de siguri ca peste un an aproape nimic nu va fi schimbat pe planeta Pamant. Dar peste un milion de ani, nu putem sti ce va fi. Si astfel nu am putea sa ne luam masuri de precautie, pentru ca n-am sti la ce sa ne asteptam.

Daca e posibil sa calatoresti in timp, atunci unde sunt "turistii" din viitor? De ce nu-i vedem in jurul nostru? Te-ai astepta sa viziteze epoca noastra. Probabil ca nu se poate calatori in timp, sau poate evita sa ne viziteze, din ceva motiv. Eu tind sa cred ca nu va fi posibil niciodata pentru om sa faca astfel de calatorii. Sunt mult prea multe paradoxuri care s-ar ivi. Poate ca-l stii pe ala cu omul care calatoreste in trecut si-si omoara bunicul cand acesta era copil. Ce s-ar intampla? Teoretic e interesant de discutat pe acest subiect al calatoriilor in timp, dar practic nu cred ca se va intampla vreodata ceva. Asta insa nu inseamna ca nu trebuie sa incercam.

| Mayhem666 a răspuns (pentru sublime89):

Mi-a placut foarte mult raspunsul tau, si da, stiu chestia aia cu omul care se intoarce in trecut si isi omoara bunicul atunci cand era copil si mi se pare foarte interesant, dar si usor de inteles, oricum, mi-a placut mult raspunsul tau si pentru asta primesti o funda!

22 răspunsuri:
| KodrutZ a răspuns:

In era dinozaurilor, magic. Probabil ai fi mort in maxim 5 minute.winking
As prefera vreo 50 de ani in viitor.

| RAY a răspuns:

Undeva acolo in univers cineva priveste pamantul si vede dinozauri chiar in aceasta clipa, eu nu vreau sa merg nici unde pentru ca nimic nu are sens, scop etc

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

Nu. Cred că-s mult mai atrăgători la TV!

| WaterDrop a răspuns:

Ce rost are sa ma duc in trecut sa calaresc dinozauri cand pot sta in prezent sa calaresc (nu am voie sa scriu aici sad )

| syd2 a răspuns:

As calatori in acel timp, unde valorile spirituale sunt puse mai presus decat acele materiale.

| UnBroken2016 a răspuns:

Da. Sunt curios de cum "suna" un dinozaur. Tot ce vezi la tv sunt chestii facute pe pc, combinatii intre balene, delfini si altele.

| Dorotheea21 a răspuns:

Mi-a placut Jurassic Park, si as vrea sa-l lasi asa. big grin
Cu o "masina a timpului" de joaca, sigur produci un butterfly effect ca sa nu mai ai unde sa te intorci. happy
Dinozauri! laughing
Unul nu a spus: "As merge sa-l vad pe Buddha, Iisus sau Mohamed, ca sa terminam cu certurile de la Religie!"
As vrea sa-i vad pe Fred si Barney, na! big grin

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Ar fi mult mai putin riscant sa mergi in trecut pe vremea dinozaurilor decat intr-un viitor foarte indepartat.
Poate ca atunci lumea o sa fie foarte avansata (sa speram ca nu numai tehnologic), dar e foarte posibil sa ajungi pe o planeta distrusa complet si pe care ar fi imposibil sa existe viata. Asta inseamna ca ar fi prima si ultima ta calatorie cu masina timpului.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

M-as duce in trecut, sa indrept anumite greseli.
Cu o arma asa puternica crezi ca m-ar interesa pe mine dinozaurii, da-i dracu de soparle.

| MistretulPufos a răspuns:

Eu m-as intoarce cand au aparut oamenii si i-as invata sa faca focul si alte tampenii si dupa sa imi ridice statui hahaha

| ubox7007 a răspuns:

Merg in viitor vad numerele de la loto si ce se va intampla cu economiile lumii si devin bogat tongue

| Kanpeki a răspuns:

La ce folos sa ma duc in trecut pe vremea dinozaurilor cand stiu cu siguranta ca as fi mancat in cateva secunde. As fi atras mai mult sa calatoresc in viitor.
Cel mai probabil masinile timpului s-au inventat deja dar sunt tinute secret de liderii lumii.

| Zaygon a răspuns (pentru Kanpeki):

Viitorul e incertitudine si sa iti explic si de ce: tu nu poti vedea ce nu a fost facut inca pentru ca viitorul se creaza pe baza deciziilor pe care le luam. Sa luam un exemplu: tu esti in punctu A si faci actiunea B, peste 10 minute poti fii in n puncte facand m actiuni. Deci totul depinde doar de tine. Si da exista si viitoruri apropiate dar fiecare difera prin ceva.
Iar cu calatoritul in trecut da ar fi okay dar doar sa il putem vedea fara sa se poata schimba. Ce definesc oamenii prin a schimba trecutul e de fapt un salt pe o alta ramura pentru ca fiecare decizie a noastra poate avea n alternative. Toate discutiile astea fac parte din teoria multiversurilor.

| Kanpeki a răspuns (pentru Zaygon):

Da, inteleg. Am citit mai demult undeva ca fiecare actiune pe care o facem creaza un univers paralel/alternativ. E destul de interesanta teoria.

| Zaygon a răspuns (pentru Kanpeki):

Am lucrat cercetat cativa ani buni calatoria in timp si teleportarea.
Iar ca sa sintetizez calatoria in timp am afirmatia asta: Viitorul este prezentul ce a trecut.

| ExprimareLibera a răspuns:

Nu stiu cum te-ai întoarce înapoi. Presupun că nu te teleportezi cu tot cu mașinăria respectivă.

| LostInPark a răspuns:

Nu vreau la dinozauri, am deja caini care ma considera cina, pranz sau poate direct fastfood.Mergi tu si daca te poti intoarce, ia niste masline dintr-alea mari.thx

| floresdemayo a răspuns (pentru LostInPark):

Concluzia, câinii știu ce e delicios. Ăștia de aici te-au alungat, nu le-ai plăcut, fiindcă ai fost prea condimentat.

| LostInPark a răspuns (pentru floresdemayo):

Hai ca doar nu-s fugu.Patru din cinci bucatari ma recomanda pe meniul unor canibali.

| 0Alexander0 a răspuns:

Daca as putea sa merg intr-un fel de capsula a timpului, sa nu patesc nimic, m-as duce categoric. Am putea afla totul despre istoria noastra, dar nu crezi ca este mult mai interesant sa nu stim? big grin

| Pesticid a răspuns:

Da, mi-ar placea sa vad dinozaurii.