| alexw147 a întrebat:


Sunt nou pe aici si ma confrunt cu o problema pe care sigur multi o au "Prima Masina".
Suma de care asi dispune ar fi 3000 de euro(inclusiv taxa de inmatriculare). Oscilez intre Opel Astra dupa 2005, Renault megan dupa 2005 sau un VW dupa 2003 Break.Precizes ca stau la 10 Km de cel mai apropiat oras(adica la tara, drumuri foarte proaste) si multi dintre tovarasi mei m-au sfatui sa imi iau un logan 2008 pana in 80000km.
Astept sfaturile vostre!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Stii de ce fugim noi de masinile nemtesti cu 300. 000km in bord? Ca-s aduse in tara de bisnitari, si au 700.000 de fapt! Si mie imi plac Volvo-urile, nu prea am avut ocazia sa merg cu ele ce-i drept, dar sa nu uitam ca au motoare Renault, care nu e o marca premium. In plus, pe drumurile de tara, la naveta sau la ce vrea alexw147 sa foloseasca masina, nu prea e nevoie de Volvo, Mercedes si altele. Masinile nemtesti sunt simple dar solide, de aia sunt iubite. Si intr-un logan ph2 daca te urci, ai sa-l gasesti mai dragut decat un Golf 4, ca e diferit, si cam toti ne-am saturat de VW, care la urma urmei e Dacia neamtului, conceputa doar sa fie usor de intretinut. Cat despre masinile vechi nemtesti, te asigur ca sunt mai usor de intretinut decat cele dupa 2003, pentru ca au mecanica simpla, putina electronica, iar piese se gasesc ca si pentru dacii, poti s-o faci cap-coada si mai tine cateva sute de mii de km.

15 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Eu as merge pe Astra G, este campionul fiabilitatii in gama Opel, iar ca si costuri de intretinere este muuuult sub Renault sau VW. Vezi de exemplu cat costa distributia la un Passat si cat costa la Astra G. De fapt la iti zic eu, tocmai a schimbat-o un prieten la Astra, a costat 450 un kit cu tot cu pompa de apa (kit Contitech format din curea, doua role intindere si 1 de ghidare, pompa apa Hans Pries). Un al prieten, pe un Golf, a platit 1200 doar pentru curea.
Nu e de lepadat nici varianta Loganului, e o masina foarte fiabila, la 80.000 de km are toate sansele sa nu fi fost in service decat pentru revizii. Personal insa as alege Opelul, dar numai pentru ca imi place mai mult.

| mgtow a răspuns:

La tara daca ai masina de 3.000€ nu inseamna ca se strica. Mergi cu 2ª incet pas pas si nu vei avea treaba cu ea, hoinarii merg tare de ce crezi ca se plang cei care au belele mari la masina. Mergi la un showroom unde vand masini de ocazie cu itp facut inmatriculate, revizia la zi si seriozitate maxima, nu umblii dupa unul dupa altul cu actele si nervi.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Eu as zice sa-ti iei Megane, mi-a placut cel mai mult dintre cele enumerate de tine. Are o finete aparte, te unge pe suflet cand o conduci. Multi zic ca e sensibila si defectiunile se remediaza scump, dar cunosc destui proprietari care au diverse motorizari, au grija de ele si nu i-am auzit sa se planga ca au de bagat bani in ea. In schimb, cu Astra H am vazut destule probleme.

| Florian20405 a răspuns:

Iti dau eu o skoda la 2700 E impecabila.

| JIJ a răspuns:

"MAsinile noi nu sunt o investitie buna'' ia-ti una second hend "masinile noi isi pierd valoarea la mai mult de jumatate in 3 ani.

| Adikis a răspuns:

Desi am un Passat din 2003, dintre cele e numerate as alege un astra mai nou decat masina mea. Nu e vorba ca VW nu e bun, pentru ca sunt super multumit de masina mea, dar masninile mai vechi sunt mai vechi si daca le bagi si pe drumuri proaste, vei avea numai batai de cap. Astra este o alegere destul de bune! Varianta mea ar fi 1.7 diesel dar nici benzina nu e rea. Opel sunt masini rezistene si daca nu te duci sa service ul autorizat cand vei avea ceva de schimbat, nu va fi nici scump la intretinere. Consum foarte bun si confort de masina nemteasca. Succes big grin

| RB26DETT a răspuns (pentru Adikis):

Vai, vai vai vai :)) masinile mai vechi sunt mai proaste? pai daca e vorba de cele nemtesti normal ca spui asta... orice posesor de masina nemteasca ar recomanda una mai noua de anul 2003-2004, de ce? pentru ca cele mai vechi sunt terminate, obosite, ruginite, cu putini km ce-i drept ca 200 000 sau 300 000 nu sunt km, sa fim seriosi, daca sunt atat de laudate cele nemtesti atunci de ce toti se feresc de aceste numere de km parcursi? ce ai zis tu acolo ai dreptate, intr-adevar opel este o marca foarte buna la intretinere, dar se si strica ce-i drept, se strica destul de des si nu sunt atat de rezistente precum ar vrea unii sa fie. acum referitor la intrebare, eu am avut o dacia solenza din 2003 si vazand ca este cam dusa si nu mai merge ca avea aproape 400 000 km parcursi, motorul inca mai mergea dar caroseria o cam lasa, m-am hotarat sa imi iau o masina, sa nu dau o groaza de bani la achizitionare dar totusi sa fie foarte buna, daca era sa imi iau o masina nemteasca, normal, m-am uitat la cele mai noi de 2000 dar asa de curiozitate m-am uitat pe la volvo si am vazut un v40 din 97 cu 400 000 km, full option, cu motor de 2.0i cu instalatie GPL, masina arata impecabil si merge de asemenea, la pretul de doar 2000 de euro, cand am vazut masina nu am mai stat pe ganduri, normal, cand vezi un volvo, nu trebuie sa te uiti la km parcursi si nici la anul fabricatiei! este masina suedeza, nu nemteasca! de tinut minte, calitate! si cand am spus ca 300 000 km sunt putini m-am gandit la recordul mondial la km parcursi si adica undeva la 5 milioane de km cu un volvo din 66', m-am orientat spre volvo deoarece este o marca premium, cea mai sigura marca din lume, daca tii la siguranta ta, confortul tau, placerea de a conduce o masina adevarata si solida, care se aseaza bine pe strada si atunci cand apesi pedala de acceleratie sa se tot duca atunci ia-ti un volvo! si altceva, dupa ce te vei uita sigur la un v40 vreau sa iti mai spun ca v40-ul este cel mai slab model de la volvo si motorizarea de 2.0i pe volvo este una dintre cele mai slabe [ 136 cai putere] in comparatie cu s60, s80, v70, xc-urile cu motoare de la 150 cai putere pana pe la 300. un volvo este facut sa te tina o viata, poti vedea sloganul celor de la volvo in poza de profil. si la rezistenta... uita-te la asta si convinge-te singur https://www.youtube.com/watch?v=Xneu-TYyzvA

| Adikis a răspuns (pentru RB26DETT):

Eu mi-am adus masina din Germania de la o cunostiinta ( un batranel care stiu sigur ca a avut grija de ea), nu am avut inca nicio cheltuiala cu ea inajara de carburant si cureaua de distributie, dar am platit destul pentru ea. Cu tot cu inmatriculat am depasit 5.000 euro, dar macar stiu sigur ca am carte service pana in nov 2013, km reali, deci 250.000 si faptul ca masina mea nu a depasit niciodata viteza de 150km/h la stapanul anterior ( la mine nu mai e valabila chestia asta laughing ). Imi plac Volvo de mooor! Iubesc masinile alea, am avut odata ocazia sa conduc un s60 si pot zice ca m-am indragostit! Dar nu am avut bani sa imi cumpar un Volvo si la cei 3000 Euro pe care spune Alex ca ii are, nu stiu ce sa zic de volvo la acel pret. Este adevarat ca volvo e mai bun ca masinile nemtesti gen VW, Opel etc dar totusi la acel pret gasesti o masina cam veche...

| Florian20405 a răspuns (pentru RB26DETT):

Hai sa-ti zic si eu un record la o masina intretinuta, cred ca stii si tu, Skoda Fabia 2000 1.9 TDI la 1 milion de km si inca mai merge cu ea, nu a facut nici o reparatie la ea plus ca avea sistemul de evacuare original! Sa nu uitam, masinile nemtesti sunt rezistente, ce-i drept si volvo is foarte bune.Dar cunosc multi oameni care se lauda ca-s bune volvo iar altii care le critica!
DEPINDE CUM E INTRETINUTA MASINA si cum o intreti, dar uneori si marca si modelul

| RB26DETT a răspuns (pentru Florian20405):

Da, te cred, si nu spun ca masinile nemtesti nu sunt rezistente dar fata de volvo. cei ce critica volvo sigur sunt fani inraiti bmw sau mercedes, am un prieten cu un E class din 2000 si tot critica volvo ca nu stiu ce ca nu sunt bune, ba ca mercedes e cea mai sigura marca din lume ba ca nu stiu ce volvo e praf, si l-am luat la o tura in masina si de atunci nu il mai critica, eu stiu ce fel de oameni sunt cei ce critica volvo, si fii atent ala cu E class, dupa ce a intrat intr-un v40 cu 3 ani mai vechi si v40-ul la volvo este un model foarte slab cu toate ca daca il compari cu modelele altor marci iese in evidenta foarte tare.

| RB26DETT a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ai partiala dreptate dar eu cred ca iti dai seama cand o masina are 300 000 km si 700 000 km adica frate, este diferenta foarte mare. da, masinile nemtesti sunt rezistente, intr-adevar dar calitatea materialelor cam lasa de dorit, am urcat intr-un E class din 2000 si pielea de pe usi era putin desprinsa pe la mijloc, portierele se inchideau cam greu dar in rest masina arata foarte bine si il cunosc bine pe om, a intretinut masina aia ca pe el insusi, mereu curata, ingrijita etc... altceva... ziceai de motoarele de renault, nu te contrazic, ai dreptate si aici dar acestea au fost putin modificate de cei de la volvo la fel cum au facut cu cele de la ford, dar aceste motoare sunt cele mici, pana in 2 litri pe care il am si eu pe masina ce-i drept dar se descurca foarte bine, in rest, cele puternice cu 160 cp in sus sunt originale volvo, ca motoare de ford vei vedea D2 [1.6 D care il vezi pe ford fiesta] D3 [2.0D care il vezi cel mai mult pe focus] si poate si D4 [2.4D]

| RB26DETT a răspuns (pentru Adikis):

Cam veche... multi spun asta dar la volvo nu prea conteaza vechimea, sunt facute sa tina o viatawinking apropo, si pe mine m-a vrajit s60-ulwinking cu toate ca eu am v40, cand am urcat in s60 m-am simtit ca si cum m-as duce de pe scaunul de lemn pe canapea, mi-a placut foarte foarte mult masina la interior/exterior si felul cum se comporta la drum, am condus un 2.4 D si pot spune ca este exceptionala! cu 3000 de euro isi gaseste baiatul un v40 din 2000+ poate sau daca vrea ceva putere si senzatii tari iti poate lua un 850 din 92-97, masini foarte foarte rezistente, foarte puternice, practic o masina legendara, a intrat in BTCC mai tarziu in STCC [curse pe circuite de genul lui Nurburgring doar ca prin Anglia mai apoi in Suedia, iesind castigator de foarte multe ori]

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RB26DETT):

Eu am un vecin cu E320 (nu stiu anul), si n-am vazut nici un defect calitativ la el. Interiorul este tot din piele alba, pe timp de noapte are o lumina ambientala atat de bine gandita incat poti citi fara sa aprinzi plafoniera, iar afara vezi fara nici o problema. Sonorizarea este impecabila, iar motorul... LUX! Nu e o masina sport, dar chiar si fara sa fie comutata pe S, la cea mai fina atingere a acceleratiei demareaza de iti vine sa te bagi sub scaune. Pentru diferenta intre 300. 000km si 700. 000km iti pot spune un pont; uita-te la colturile scaunului de la sofer de la un VW cu 300.000 la bord, adus in Romania de un bisnitar, si du-te sa le vezi in Germania la 300.000, sunt mai frumoase decat Logan-urile in showroom, in special in interior. Ca sa nu mai vorbim de urmele de unghii pe sub manere, pe fetele de usi, presurile schimbate... Si daca tot ai spus de portierele de la Mercedes, la S-klasse din 2001 deja se inchid electric, e suficient sa le apropii. Iar la calitatea interioarelor de vw nu te contrazic, e plastic ca la toate low-costurile, si chiar urat pe unele modele. Am fost scarbit cand am urcat prima data in Golf V, si Fiat Punto e mai dragut.

| RB26DETT a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, poate ca are mercedes atatea sisteme de lux si nu stiu ce dar de geaba ca pretul este atat de mare incat faci foamea ani intregi sa iti cumperi unul si cand ti se strica il pui pe un site de vanzari auto ca te usuca pretul repararii si oricum, mercedes nu mai este ce era o data, mai mult imi plac cele din 2000 decat cele de astazi, adica uita-te la interioare, la bordul cu acel ecran de parca ar fi o tableta infipta acolo, dupa cum toata lumea stie, mercedes putea mult, mult mai bine! la faza asta as prefera un opel insignia la interior fata de un mercedes E class!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru RB26DETT):

Stii de ce fugim noi de masinile nemtesti cu 300. 000km in bord? Ca-s aduse in tara de bisnitari, si au 700.000 de fapt! Si mie imi plac Volvo-urile, nu prea am avut ocazia sa merg cu ele ce-i drept, dar sa nu uitam ca au motoare Renault, care nu e o marca premium. In plus, pe drumurile de tara, la naveta sau la ce vrea alexw147 sa foloseasca masina, nu prea e nevoie de Volvo, Mercedes si altele. Masinile nemtesti sunt simple dar solide, de aia sunt iubite. Si intr-un logan ph2 daca te urci, ai sa-l gasesti mai dragut decat un Golf 4, ca e diferit, si cam toti ne-am saturat de VW, care la urma urmei e Dacia neamtului, conceputa doar sa fie usor de intretinut. Cat despre masinile vechi nemtesti, te asigur ca sunt mai usor de intretinut decat cele dupa 2003, pentru ca au mecanica simpla, putina electronica, iar piese se gasesc ca si pentru dacii, poti s-o faci cap-coada si mai tine cateva sute de mii de km.

| Tudor_George_1994 a răspuns:

Din cele enumerate de tine as merge pe prima varianta opel astra deoarece e o masina foarte buna care se conduce usor de-si eu am logan si stau tot la tara si intr-adevar daca ai drumuri proaste loganu e foarte bun deoarece are o garda mai inalta fata de ce oscilezi tu.