Sablatul se face cu nisip si aer sau apa, pulverizate cu presiune spre zona pe care o sablezi. Se face aceasta procedura mai mult la masinile vechi, care au foarte multe straturi de vopsea, chit si antifon, pentru a ajunge la tabla. Dupa sablare e nevoie de tinichigerie pe unde sunt gauri de rugina sau indoituri, apoi grunduire de la 0, ca in fabrica.
Pentru vopsirea unei singure portiere, cel mai simplu ar fi sa se demonteze de pe masina si sa se fixeze pe un cadru. Apoi se demonteaza geamul, manerul si tapiteria, sau se izoleaza cu banda de hartie si folie ori hartie cerata.
Mai departe se slefuieste vechea vopsea cu P400, daca exista mici denivelari se indreapta, daca exista rugina se curata pana la tabla "goala".
Pasul 2 este curatarea portierei de praf, degresarea si grunduirea/acoperirea cu filler.
Dupa ce se usuca fillerul, se slefuieste cu P500, P600 si putin cu P800 in mare, se sufla praful din nou, se degreseaza, se aplica 3-4 straturi de vopsea si 2-3 straturi de lac.
Dupa ce se usuca complet lacul, se monteaza portiera la loc, si se aliniaza cu grija, pentru a nu lasa urme in lacul nou, inca sensibil.
Sablarea sticlei? E un procedeu de acoperire cu o folie ce lasă lumina să treacă prin ea doar parțial. E ideal pentru ușa și fereastra de la baie, de exemplu sau pentru spațiile în care se dorește mai multă intimitate. Probabil că la fel se numește și procedeul prin care se acoperă geamurile mașinii...lucru nu știu cât de legal.
Sablarea in cazul metalelor,e un procedeu prin care se indeparteaza rugina si orice alta impuritate de pe suprafata materialului/piesei.
Practic, se "bombardeaza" piesa de prelucrat cu un jet de nisip (sau alte particule abrazive, dar de mici dimensiuni) sub presiune mare (presiune obtinuta cu ajutorul aerului comprimat in general), care inlatura orice, pana la stadiul in care se obtine luciul initial al metalului respectiv, si nu mai exista vreo urma de rugina.
Ontopic, pentru cel care a intrebat:
Initial, daca materialul prezinta pete serioase de rugina, ar trebui inlaturata cu o perie mecanica, la flex.
Apoi urmeaza operatia de sablare, dupa care metalul ar trebui degresat.
Daca e cazul, chituiesti imperfectiunile,
Dupa care se aplica 2 straturi de grund,
Se usuca cu ventilatie naturala, urmand
2 straturi de vopsea, apoi la final, lacuirea.