Latimea:
185 mm
Latimea benzii de rulare, partea anvelopei aflata in contact cu solul
Raport aspect:
65
Exprimat in procente, este raportul intre inaltimea flancului anvelopei (partea laterala) si latimea benzii de rulare. Exprimata in milimetri, inaltimea flancului acestor anvelope va fi 65% din 185 = 120.25 mm.
Diametru interior:
14 toli
Dimensiunea jentii pe care se monteaza anvelopa. 1 tol(inch) = 25, 4 mm.
Aceste dimensiuni inseamna:
-185 - latimea cauciucului in mm;
-65 - factor de multiplicare pentru calcularea flancului (de fapt este 0, 65), se inmulteste latimea cu acest coeficient si un flanc va fi de 120, 25 mm;
-14 este diametru jantei pe care se monteaza cauciucul masurat in inch (1 inch egal 2, 54 mm) si 14 inch egal 35, 56 cm sau 355, 6 mm.
Fata de aceasta diametrul exterior al cauciucului va fi de 596, 1 mm (355, 6 + (120, 25 x 2). Numai bine!
185= lăţimea pneului (milimetrii)
65= garda pneului (65% din 185mm)
R14= diametrul jenţii pe care se montează pneul
Ei bine, pentru a începe, pe anvelopa dumneavoastră nu scrie "185/65 R14". Ci probabil, ceva de genul P185/65R14 85T (sau 85s), totul este important, fiecare litera.
P = o anvelopă în conformitate cu P-Metric de încărcare şi tabele de inflaţie. În cazul în care anvelopa nu are un P in fata descrierea este dimensiunea "Euro-metric", are sarcina diferita şi altele particularităţi de inflaţiei decât un pneu P-Metric de aceeaşi mărime.
185 = "lăţimea secţiunii" a anvelopei în milimetri. Acest lucru nu este lăţimea benzii de rulare, ci mai degrabă lăţimea nominală a pneului la punctul său cel mai larg - aproximativ jumătate de drum în jos, pe peretele lateral.
65 = "înălţimea secţiunii", uneori numit "raport de aspect" este o înălţime de anvelope de la talon la partea de sus a benzii de rulare măsurate ca procent din lăţimea secţiunii sau, 65% din 185mm.
R = construcţie radiala
D = construcţie diagonală
14 = diametrul jantei pe care anvelopa poate fi folosita
85T (sau 85s sau 85h) = "descriere de serviciu". Acest lucru oferă două informaţii. 85 este "indicele de sarcină", care ne spune cât de mult greutate (sarcină) o poate suporta pneul la presiuni specifice. La 29 psi, de exemplu, orice pneu de această dimensiune şi descriere de serviciu, indiferent de marcă sau model care poartă o încărcătură de 1025 kg. Sarcina maximă este de 1124 kg la 35 psi. În cazul în care anvelopa a fost "Euro-metric (nr" P "- va arata dimensiunea 185/65R14 86T), indicele de sarcină ar fi 86 în loc de 85 şi la 29 psi cauciucului ar duce la doar 981 kg în timp ce sarcina maximă este de 1168 kg la 36 psi. Din cauza acestor diferenţe, uneori, trebuie să fim atenti cu presiunea între euro şi P-metric anvelope mijlocii.
Literele (S, T sau H), de asemenea, "descrierea de serviciu" este rating-ul de viteza al pneurilor, indică capacitatea anvelopei pentru a susţine o anumită viteză în condiţii de testare specifice. O litera S indică o capacitate de viteza de 112 mph, T indică 118 mph, H indică 130 mph. Cele mai multe anvelope în această mărime vor avea una dintre aceste trei evaluări viteză, cu excepţie pentru pneurile de zăpadă, care pot avea ratinguri mai mici.
185=latimea cauciucului 65=inaltimea cauciucului r14= diametrul cauciucului, jantei (se masoara in ţoli, inch 14'')
185-latimea totala a pneului, in milimetri, din flanc in flans
65 raportul intre inaltimea flancului si latimea pneului
R-indica structura radiala
14-diametrul interior al pneului
saptamana trecuta le.am invatat din legislatie(le gasesti la cap.mecanica)
185-latimea totala a pneului, din flanc in flanc
65-raportul intre inaltimea flancului si latimea pneului
R- indica structura radiala
14- diametrul interior al pneului, saptamana astea le.am invatat din legislatie