| Suck a întrebat:

Ce modificări se pot face unei maşini care să nu necesite omologare?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In primul rand, interiorul. Luminile din bord si plafoniere, lumini suplimentare (ambientale). Atat timp cat bat spre interiorul masinii si nu spre exterior, nu trebuie omologat nimic.
Tot la interior, adaugi ce sistem multimedia vrei tu (ecrane, boxe, s.a.m.d.). Poti schimba si tapiteria linistit.
Apoi, nu te opreste nimeni sa schimbi elemente ce tin de aspect (faruri/stopuri/bare), cu altele mai aratoase, de exemplu daca ai Golf TDI, sa cumperi elemente de GTI. Sau alte elemente tuning, dar pe care le cumperi gata omologate.
Ai voie cu stopuri LCD, daca acestea sunt gata omologate, insa nu ai voie sa pui folie/sa vopsesti farurile/stopurile originale, sau sa pui xenon, daca masina nu a avut din fabrica.
Poti schimba jantele originale cu altele mai aratoase, cu conditia sa pui anvelope de dimensiunile din certificat.
Poti monta geamuri fumurii, daca mergi la un atelier ce detine autorizatie de montaj.
De asemenea, poti inlocui suspensia originala cu una sport, demontata de pe o masina care avea din fabrica suspensie sport, sau cu piese aftermarket. Oricum, si cele aftermarket sunt omologate de producatori, altfel n-ar avea voie sa le vanda.
Mai poti adauga piese la motor, transmisie sau alte parti mecanice, care sa mareasca performantele masinii. De exemplu, alte discuri de frana cu alti etrieri, ambreaj mai performant, volanta usurata, chiar si alt set motor (pistoane, biele, vibrochen, cuzineti... tot ce vrei).
Poti inlocui filtrul de aer cu unul sport, iar toba finala cu una sport, cu conditia sa nu depasesti limitele de zgomot mentionate in cartea de identitate a masinii.
Modificarile la motor sunt legale, atat timp cat este acelasi bloc motor, cu aceeasi serie, sau macar acelasi cod motor, in cazul masinilor fara serie pe motor, functioneaza cu acelasi combustibil, nu au 'aparut' turbine/compresoare pe motoarele care nu aveau (insa daca aveai, poti pune alta turbina, alta tubulatura si alt intercooler fara grija), si cel mai important, se mentine in continuare sub limitele mentionate in cartea de identitate, referitoare la emisiile CO2, noxe, si zgomot.
Daca faci toate modificarile cu cap, si nu incurci/pui in pericol traficul cu ele, nu vei avea probleme nici la ITP. Insa daca exagerezi, si faci spre exemplu o masina cu garda la sol de 3cm, vei ramane atarnat pe praguri in primul limitator, sau undeva pe o denivelare, prima patrula de politie va opri la tine, te vor amenda, si iti vor retine certificatul, pe motiv ca masina ta nu poate rula in siguranta pe drumurile publice. Te trimite la RAR pentru recuperarea certificatului, inginerii de acolo scot fisa de omologare a masinii tale, si incep sa-ti verifice chestii precum ecartamentul, ampartamentul, garda la sol, s.a.m.d.; te vor respinge pana atunci cand o sa ai masina la standardele de fabrica.

2 răspunsuri:
| Bacalov a răspuns:

Pe scurt: orice nu afecteaza parametrii din carte: serie caroserie, serie motor (pe bloc), culoare si tulbura ceilalti participanti la trafic: "super xenoane", folii geam.
Pentru jante: trebuie sa le ai trecute in carte, macar la observatii.

| OldSoul a răspuns:

Orice modificari care erau disponibile cand cumparai autovehiculul de nou.
Asta insemnanad ca daca atunci exista posibilitatea sa il cumperi cu jante pe 17, poti sa pui jante pe 17, daca exista cu diverse kituri de caroserie poti pune unul din acel kit, si asa mai departe, sau cel putin asta e teoria.