Chiulasa este o piesă statică a motorului cu ardere internă, care, împreună cu blocul motor și pistonul, formează camera de ardere.
Geometria chiulasei este extrem de complexă datorită rolului multi-funcțional al acesteia. Chiulasa conține o parte a sistemului de distribuție (supape, arcuri de supapă, arbori cu came, culbutori și tacheți), bujiile de aprindere și cele incandescente și injectoarele (pentru motoarele cu injecție directă).
Pentru a răspunde tuturor cerințelor din timpul funcționării motorului, chiulasa trebuie să îndeplinească o serie de cerințe:
-rigiditate mecanică ridicată
-rezistență termică ridicată
-etanșeitate față de lichidul de răcire, gaze de admisie și evacuare, ulei de lubrifiere
-distribuirea cât mai uniformă a temperaturii
-realizarea formei optime a camerei de ardere
-masă redusă
Dar care piese este in miscare la motor? Te pomenesti ca blocu motor se misca
deci toata carcasa motorului sta, ai vazut tu motor rotinduse? De unde ai luat balaria aia de raspuns? Ei afla ca in chiulasa ca si in blcul motor ai piese in miscare.De valve ai auzit? Ei alea se misca sus jos, ai axe cu came, de astea ai auzit? Astea se rotesc
deci cum ramane cu chestia aia piesa statica a motorului? Pff mai ti-a dat si raspuns catigator
Si chiar spune acolo ce contine axe cu came pai alea sunt statice? In sf normal este sa dai raspuns de la tine nu luat de mai stiu eu unde.Risti sa te faci de ras, asta daca e ceva gresit.
Lăsând la o parte exprimarea pretentioasa, ce a luat cu copy paste Alexandru250201 corespunde in mare parte realității.
Pe scurt, chiulasa face cam 3 sferturi din treaba.
Chiulasa este parte a motorului, dar este detasabila.Sa stii ce este baga si tu pe Youtube si vezi video, dar cauta in engleza, nu conteaza ca nu stii engleza, arata video aia poti sa vezi. uite aici ceva video animatie. Poti cauta si altele singur.
https://www.youtube.com/watch?v=DKF5dKo_r_Y
https://www.youtube.com/watch?v=zA_19bHxEYg
DirectDinBerceni92 întreabă:
ambulantieru întreabă:
Denila123 întreabă: