ESC = Electronic Stability Control = ESP = este un sistem antiderapaj care previne pierderea controlului asupra autoturismului in momentul virarii si se bazeaza pe doua tipuri de senzori. Primul tip detecteaza diferentele dintre vitezele de rotatie ale rotilor, iar al doilea neconcordantele dintre manevrarea sistemului de directie si deplasarea sasiului. Sistemul raspunde acestor deficiente in doua moduri: reducand puterea motorului si franand roata potrivita pentru a compensa pierderea de aderenta. Pe scurt, este vorba de un sistem care impiedica deraparea in lateral atunci cand ai o viteza prea mare in curba.
TCS = TC = ASR = Traction Control System = sistemul de control al tractiunii; acesta reduce forta de tractiune atunci cand rotile incep sa patineze la demaraj, utilizand de obicei tot senzorii de ABS. Practic impiedica ceea ce popular se numeste "plecare cu scartz", facand astfel startul mai eficient.
EBD = Electronic Brakeforce Distribution = distributie electronica a fortei de franare - stabileste cand este cazul sa franeze si rotile din spate. Pe masinile mai vechi (vezi Dacia berlina) era un dispozitiv mecanic care indeplinea aceasta functie.
ANCAP = institutul care se ocupa in Australia de testarea masinilor cu privire la siguranta in cazul unei coliziuni, notandu-le cu stele de la 1 la 5 (echivalentul EuroNCAP din UE).
CA nu stiu ce este (AC ar fi aer conditionat, dar CA nu imi spune nimic), de DFA nu am auzit, iar ETC nu poate veni de la altceva decat de la latinescul et caetera. Deci daca masina ta este echipata cu ESC, TCS, ETC, de fapt are ESC, TSC si altele.
La ce-ti foloseste sa stii? S-a mai pus intrebarea asat de zeci de ori. Daca ai permis si masina, sti, daca nu ai nu ai nevoie sa stii! Va place sa repetati intrebarile? Printre altele este vorba si de diferite sisteme de siguranta ale masinilor dar nimic care sa te scape de la accidente majore. Baza este soferul. Masinile cu multe dispozitive de aceste gen au cele mai multe accidente. Dupa statistici.
Edmonds2342 întreabă: