anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum stii care masini au ABS si care nu?

6 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Cel mai simplu este sa te uiti in spatele rotilor, sa vezi daca are senzorii de ABS sau nu. Roaga pe cineva care are ABS sa ti-i arate, vei vedea ca dupa este foarte simplu.
Un alt indiciu este roata dintata care este fixata de obicei pe planetara la rotile motrice si pe butuc la cele "libere", roata de pe care senzorul de ABS "citeste" miscarea. De asemenea, sub pompa de frana trebuie sa existe un modul care constituie de fapt creierul acestui sistem.
Cel mai simplu este insa sa pornesti motorul. La pornire trebuie sa se aprinda un martor galben in bord (scrie ABS pe el), martor care se va stinge imediat dupa pornire. In cazul in care sistemul exista dar nu functioneaza corect, martorul din bord ramane aprins, sistemul fiind scos din functiune (frana va functiona ca si una clasica, fara ABS).
In mers functionarea se poate testa prin franarea brusca pe o suprafata fara aderenta (zapada, gheata, mazga, nisip pe asfalt). ABS-ul va elibera intermitent rotile care se blocheaza, lucru pe care il vei sesiza printr-o "bataie" in pedala de frana.

regis
| regis a răspuns:

@mihaa - dupa cum poti citi, am dat mai multe modalitati de identificare, inclusiv cea descrisa de sotul tau (cu toate ca mi se pare fortat sa spui ca orice ansamblu de componente de sub pompa de frana este sigur ABS). Mai vreau sa precizez ca indiferent daca se vad sau nu senzorii, prezenta lor este tradata de circuitele electrice care ii leaga de modulul ABS, dar sunt sigur ca stie si el asta.
Fara discutii, cea mai sigura metoda este cea cu martorii din bord, insa am dat toate variantele pentru ca am luat in considerare mai multe scenarii:
- vezi masina in targ sau pe strada, proprietarul nu e langa ea, deci nu ai cheia - in acest caz poti trage o concluzie doar uitandu-te dupa senzori;
- ai cheia masinii, dar masina nu are baterie - nu este nevoie sa te uiti sub masina, te poti lamuri ridicand capota si identificand modulul ABS;
- situatia ideala - ai cheia masinii si o poti porni - identifici nu doar prezenta ABS-ului ci si daca acesta functioneaza sau nu. Functionare de care te poti asigura si printr-un test, pe o suprafata neaderenta.

Stefan
| Stefan a răspuns:

ABS înbunatateste dinamica automobilului si reduce posibilitatea de a pierde a controlului. ABS actioneaza asupra sistemului antiblocare la franare si sistemul de control electronic al franarii care face ca rotile automobilului sa nu se blocheze, incetinirea facandu-se pe baza de impulsuri cu frcventa foarte mare, fara patinare si cu control permanent asupra directiei.

| mihaa a răspuns:

Alexdop21 imi permit sa te contrazic, se poate bloka rotile si k ABS la o franare brusca, fara revenire, iar tu REGIS, sunt masini la care nu pot fii vazutii senzorii asa cum ai precizat tu, raspunsul meu este urmatorul: ridici capota, te uitii sub pompa de frana si trebuie sa vezii un ansamblu de componente, care sigur este ABS, app sa va zic, ssotu ma ajutat sa dau raspunsul asta k este electromecanik auto k 17 ani experienta in domeniu

| alexdop21 a răspuns:

In cazul in care ai posibilitatea sa o testezi, atunci e simplu, ajungi la o viteza (nu foarte mare neaparat) si franezi foarte tare, daca rotile se blocheaza, atunci nu are abs, pentru ca abs-ul forteaza rotile sa se invarta eliminand blocarea lor si deraparea. In cazul in care nu ai cum sa o testezi trebuie sa citesti cartea ei, si optiunile pe care le are, pentru ca sistemul abs nu poate fii vazut decat pe sub motor (bine acum depinde de la masina la masina, si de unde e pus abs-ul ) dar cel mai bine citeste brosura.
Oricum daca optezi pentru o masina cauta una cu Abs, si testeaza-l pentru ca exista riscul, in cazul masinilor la mana a doua, sa fie defect sau sau nu mai lucreze corespunzator.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Te arunci in fata lor. Daca la franare li se blocheaza rotile, inseamna ca n-au. laughing