| Marian_Bogdan_1997_jP89 a întrebat:

De ce a dispărut ARO a fost o mașina foarte bine vânduta în alte țari

43 răspunsuri:
| Moon1997 a răspuns:

E veche a fost si ea la timpul ei masinuta buna laughing

| xShifT a răspuns:

Pentru ca ei nu vrut sa colaboreze cu niste investitori din Germania.Acceasi soarta avea si Dacia dar a fost un om care a gandit bine si a ales ca colaboreze cu eiwinking

| Kogaion a răspuns:

Pentru ca spaga si pentru ca automobile. ARO producea cele mai bune Jeep-uri din lume, iar strainilor nu le-a convenit si au facut exact acelasi lucru ca si cu restul industriei, au dat spaga, au luat firma si au bagat-o in faliment.

| RAY a răspuns:

Pentru ca tradatori, hoti ajunsi la putere au vandut totul, asa au inteles ei democratia tot cancerul ala e la putere si azi

andreia67
| andreia67 a răspuns:

Ajunsese extrem de scumpa si era total depasita la confort si dotari desi s-a incercat dotarea cu motoare de generatie mai noua din import. In plus calitatea/fiabilitatea erau slabe, mult sub concurenta. Fabrica nu avea nici specialistii, nici forta financiara pentru a scoate un model nou, competitiv. Valabil de fapt pentru intreaga industrie auto de la noi, in anii 90.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Pentru ca oligarhiei postdecembriste ia adus mai mult in buzunare decat daca ar fi fost produsa/dezvoltata in continuare fabrica.

Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
Răspuns utilizator avertizat
andreia67
| andreia67 a răspuns (pentru Kogaion):

Au fost bune in 1972 cand a aparut Aro 240. Pana in 2003 concurenta a evoluat mult, ei nu. In plus calitatea lasa foarte mult de dorit, nu poti sa vinzi dupa 30 de ani aceiasi masina, lumea evolueaza. Uzina era mai mult o manufactura, dotarea tehnica era la nivelul anilor 30 de aici productivitatea mica a muncii si costuri de productie mari.

| RAY a răspuns (pentru andreia67):

Astea nu sunt adevaratele motive,motivele au fost destramarea economilor din europa de est pentru ca europa de vest sa devina o super putere, falimentarea a tot ce e national si importarea a aproape totul, masina aro avea viitor se gaseasu specialisti, erau multe tarii in care se putea vinde dar nu sa vrut pentru ca scopul a fost cel scris de mine mai sus, in Germania de est s-a destramat totul dupa reunificare si acolo la fel somaj, saracie si multe dezamagiri

| RAY a răspuns (pentru Kogaion):

Multe aveau viitor in Romania asta nu doar aro, unde stau eu era o fabrica cu 5000 de muncintori sa ales praful de ea, merg prin Timisoara totul e doar din vest atat, daca pleaca astia e praf economia, unde isi vindea toti gunoaiele daca Romania fabrica totul? la Timisoara erau si calculatoare si ingineri buni la facultatea de vest dar dupa 90 sa ales praful de ce? pentru ca concurenta naste competitie asa ca mai bine falimentezi concurenta

Răspuns utilizator avertizat
| Kogaion a răspuns (pentru RAY):

Pai de aia a si cazut Ceausescu, riscam sa devenim una din cele mai puternice economii ale lumii, mai ales dupa plata datoriei externe, erau sanse foarte mari sa facem unirea cu Moldova si atunci crestea considerabil economia, pe langa astea, aveam cateva piete de desfacere foarte mari la vremea aceea, ex Rusia, Turcia, China, Libia, etc, care erau dependenti de noi la vremea aceea, in special Rusia cu graul.

| Kogaion a răspuns (pentru Marian_Bogdan_1997_jP89):

Boss, ce nu intelegi, economia tarii a fost asasinata complet, nu a fost o nestiinta a cuiva, s-a vrut din exterior ca Romania sa nu mai aiba industrie.

Răspuns utilizator avertizat
| RAY a răspuns (pentru Kogaion):

La asta isi dau dreptate, solutii erau corect aveau legaturi bune cu multe tarii

andreia67
| andreia67 a răspuns (pentru RAY):

Produsele est germane (si aici vorbesc de masini) erau mult mai bine lucrate decat cele romanesti chit ca se bazau pe tehnologii din anii 30. Am avut 2 Barkas si chiar mi-au placut masinile astea, cu aerul lor retro. Exact ca si in Romania oamenii voiau produse vest, voiau varietate, se saturasera de modul de viata socialist. E greu sa iti explic ca nu ai trait vremurile alea. E adevarat ca in Germania de Est s-a trait mai bine decat in Romania dar asta pentru ca nivelul de la care s-a pornit dupa razboi era mai ridicat si nemtii nu erau atat de hoti si necinstiti ca romanii. In plus in DDR au fost multi comunisti din convingere in timp ce in Romania 99% au fost doar oportunisti.

Răspuns utilizator avertizat
andreia67
| andreia67 a răspuns (pentru Marian_Bogdan_1997_jP89):

Dacia Duster ti se pare o masina rea? E unul din cele mai vandute SUV-uri si unul din cele mai ieftine. Si e la ani-lumina distanta de orice Aro vrei tu, la toate capitolele.

| RAY a răspuns (pentru andreia67):

Nu ma indoiesc ca erau mai de calitate si azi made in germany e un simbol al calitati recunoscut de orice tara din lume, ce s-a facut in estul europei s-a facut si acolo falimtarea a tot si importarea a tot din vest

| Kogaion a răspuns (pentru andreia67):

Nu a spus nimeni ca Dacia si ARO erau peste Mercedes, BMW, AUDI si VW, dar erau mai bune dpdv al motorizarii decat Renault, Peugeot, Fiat, etc. Si erau destinate oamenilor cu venituri medii, era 2 companii foarte profitabile si cu putina infrastructura mai buna cu siguranta ar fi crescut considerabil, eu cel putin cred ca ARO, ar fi fost peste Jeep si Dacia ar fi fost peste Skoda, Peugeot, etc in ziua de astazi.

Răspuns utilizator avertizat
| RAY a răspuns (pentru Kogaion):

Mercedes, BMW, AUDI si VW erau produse in vest nu in est

Răspuns utilizator avertizat
| Kogaion a răspuns (pentru RAY):

Si am zis eu ca erau facute in est?

Răspuns utilizator avertizat
andreia67
| andreia67 a răspuns (pentru Kogaion):

Exceptand industria auto nici vestul Europei nu mai are industrie. Minerit nu, metalurgie nu, industrie usoara nu, sticlarie si ceramica nu, electronica si electrotehnica nu. Industria e pentru asiatici si in general pentru lumea a 2-a si a 3-a. Se mai produc doar produse de nisa, in general cele premium, cu pret mare. Productia de masa se face in Asia si se importa de acolo.

Întrebări similare