Sall fratilor! Eu stiam ca un cauciuc ingust are aderenta mai mare decat unul lat! Poi sa va explic! Masinile de zapada acelea cu senile late, le au late ca sa nu intre masina in zapada! Ati vazut ca bicicleta intra in zapada("face sunt" cum se mai spune)...de ce? Masinile de off-road au cauciucurile late ca sa nu intre in noroi, si tractoarele la fel, au rotile late ca sa nu intre in pamant la ce greutate au! Poi ia ganditiva la greutate si suparafata! O masina de zapada poate are 5t/5m patrati si o masina normala 1, 5t/0, 5m patrati! Faceti un raport si spuneti-mi care are aderenta mai mare! Eu zic ca o masina normala! Sper ca ati inteles ceva!
Dacă ar fi aşa ar însemna ca patinele să aibă cea mai mare aderenţă. Înafara aderenţei mărite şi stabilitatea este mărită mai ales în curbe, pe teren accidentat sau moale dacă se folosesc cauciucuri late.
Ai inteles exact invers.Cu cat suprafata de contact cu solul este mai mare si aderenta este mai mare, logic, nu?
Un cauciuc ingust are aderenta mai mare decat unul lat?
In niciun caz, observa la cei care isi modifica masinile, dupa ce isi pun jenti de 18 inchi, adauga pneuri cu latime mare si mai coboara si garda masinii cu cativa centimetri, la viteze mari te-ai rasturna in curbe cu cauciucuri inguste.
Aurel100009 întreabă: