O sa iti dai seama singur cum va fi cel mai bine. Ideea este sa gasesti un "echilibru" al motorului si al masini astfel incat atunci cand mergi cu masina ea sa nu urle degeaba si sa fie supraturata dar nici sa nu se chinuie sa traga. In oras de obicei trebuie sa schimbi foarte mult vitezele asa ca ai de lucru destul de mult la una manuala dar daca nu faci asta pierzi toata placerea condusului. Eu recomand sa nu schimbi viteza daca nu ai cel putin 2000 de rot/min indiferent ce fel de automobil este diesel benzina gpl(desi pe gpl nu mai este masina din pct meu de vedere). Daca esti mai incarcat atunci accelereaza mai puternic pentru ca atunci cand treci intr-o treapta superioara de viteza sa nu se chinuie motorul. Deci de la 2000 in sus pana la maxim poti schimba oricand viteza. De preferat ar fi undeva la 2500-3500 sa schimbi viteza pentru a avea un regim de condus placut si cat de cat economic. Bafta la condus si drumuri bune.
Am avut si eu Logan de 1. 6 si la 50 la ora mergeam cu a 4-a. Iti vei da tu seama in functie de cum se aude motorul. Normal nu prea e bine sa mergi cu ea sub-turata. Atunci cand acul e cam in 2000 de rotatii, e bine.
Am mers puţin şi în a5a, dar şi în a4a şi cel mai mult în a3a...am mers mult prin oraş, nu mi s-a oprit motorul decât de2 ori, dar interesant că nu la început, când m-am suit prima dată în ea... oricum, cred că nu-i aşa rău. sper. m-am mai încurcat o dată şi schimbătorul tremura, nu ştiu ce am făcut dar stătea cineva cu gura pe mine.
Ideea e sa nu scada turatia sub 1800, si sa nu boloncane ambreiajul. O simti la ureche...si la talpa. Ce rost are sa urle motorul sub tine? Deci poti merge si cu a 5-a prin oras, cu conditia ca motorul sa mearga rotund. Sper ca m-am facut inteles.
NU este recomandat cu un motor de 1. 6 sa mergi cu 50 intr-a 5-a. Masina nu se conduce dupa o regula am 50 trebuie sa am a-5-a. Cu masina se merge dupa turometru... Sa nu mergi sub 2 mii de turati in treapta. Daca intr-a 5-a la 50 km/h ai peste 2 mii de ture e oK.
Aurel100009 întreabă: