anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

O masina diesel de putere 70-80 cai 2005 turbo, isi poate "mari" puterea dupa cum urmeaza?
1)doar prin scoaterea filtrului de aer
2)doar prin micsorarea greutatii(scoatere scaunelor, plasticelor, tot ce se poate pentru a reduce masa)
Nu ma refer la cai putere la roata ci efectiv care varianta ar aduce mai mult zvac masinii
Astept cu nerabdare pentru ca este vorba de un pariu

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Parerea mea de posesor a doua masini diesel, dar nu specialist :
1.scoaterea filtrului de aer nu creste in niciun fel CP, ci doar probleme, la diesel nu se recomanda nici punerea unui filtru de aer sport chiar fiind el si K&n;
2.prin scoaterea elementelor de tapiterie deci reducerea masei creste greutatea totala a masinii, de ex: la 80 de cp si o masa de 1400 kg ajungi la 80 de Cp si p masa de 1320 kg, iar nu exista o crestere de cai, ci poate o plecare mai buna...
3.cea de-a doua varianta aduce zvac masinii.
4.la diesel cel mai bun tuning pentru cresterea puterii/cuplului este resoftarea + evacuarea completa, la benzinar admisie sport+evacuare completa. ciao

7 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

De ce ar vrea posesorul unei masini diesel de 70-80 de cai sa ii creasca puterea sau demarajul? Nu ar fi mai simplu sa schimbe masina cu una similara, dar cu o motorizare mai buna (eventual benzinara)?
Lasand absurdul discutiei la o parte, doar prin scoaterea filtrului de aer, nu se castiga mare lucru, debitul de aer nu va creste semnificativ decat daca filtrul este foarte imbacsit. Avand in vedere ca masina are si turbo, probabil ca avantajul obtinut tinde la zero.
In schimb prin reducerea greutatii se poate castiga semnificativ la demaraj. Totul depinde de cat de mult reusesti sa reduci greutatea masinii in procente. Daca ii scoti scaunele, bancheta, roata de rezerva si cateva ornamente, vei elimina probabil 5% din greutatea masinii. Ei bine, cam in aceeasi proportie se va modifica si demarajul...

regis
| regis a răspuns:

Raspunsul este simplu: prin eliminarea filtrului se obtine un spor de demaraj care este fix. Nu stiu sa iti spun exact cat vei castiga din asta, dar oricum nesemnificativ.
Prin reducerea greutatii masinii se poate obtine un castig variabil, in functie de cat de mult reduci greutatea. Daca reusesti sa o reduci cu un procent semnificativ, vei obtine un rezultat semnificativ.

| heddy10 a răspuns:

Nu scaoterea filtrului aduce probleme, masa scazuta nu mareste puterea, este tot aceeasi dar cu o eficienta mai buna.adica de ex cu 1200kg faceai suta in 9 sec, sa zicem iar cu 900 kg in 7, 5 sec.

| sanders a răspuns:

Daca ai bani ai putea sai pui si o turbina mai mare care ar fi de mare ajutor

| dani80_6136 a răspuns:

Sa ma fac bine inteles, nu alte variante ma intereseaza caci este o discutie ipotetica dar contradictorie.Strict pe cele doua variante, care da un plus de "putere" un demaraj mai bun, tinand cont ca e diesel si ca are si electronica.Filtru sau reducerea masei

| dani80_6136 a răspuns:

Repet e vorba doar de o discutie pornita asa din senin cu cele doua variante nu doresc sa fac modificari ci sa aflu doar care-i mai plauzibila, filtrul sau reducerea greutatii prin inlaturarea oricarui obiect inutil (ca si la raliuri), asta pentru a vedea cine are dreptate

| LUKU a răspuns:

Eu cred ca este prima varianta! Sigur este prima varianta!