| Cricricris a întrebat:

Poate sa consume mașina mai mult ulei, dacă anulezi din soft egr?

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Nu are a face EGR cu consumul de ulei. Uleiul nu este un carburant, deci el normal nu ar trebui sa se consume, desi se pierde din el dupa o vreme, dar nu mult.
Sistemul de ungere este ceva, sistemul de alimentare altceva, nu au nici o legatura nici la nivel de soft una cu alta.
Atit timp cit uleiul nu intra nicaeri sa arda, sau sa se mixeze cu ceva, nici mama softului indiferent ce i-ai face, nu duce la consum de ulei.
Daca se consuma ulei, cauta si vezi pe unde, se pierde, se arde, dar chiar de sar arde nu are legatura cu ce intrebi tu.

Uleiul se consuma daca :
-Se pierde prin scurgeri in afara motorului, conducte fisurate, garnituri ciupite, deterioarate de vreme etc
-Garnituri ciupite, sau uzate, care lasa uleiul sa treaca spre cilindri asa cum este semeringul de la turbina, asta daca ai turbina, garnituri de la supape, sau segementi daca sunt uzati rau, alte garnituri, cum este cea de la baie, sau garnitura de la capacul de ciloasa, etc.

Dar faptul ca tu umbli la soft, sau ai scos EGR nu are absolut nici o legatura cu sistemul de ungere.EGR asta nu lucreaza cu ulei, el doar recircula ceva gaze arse, le baga din nou in motor, sa mai elimine din noxele care ar ajunge in atmosfera.
Softul, nici el nu controleaza uleiul, in sensul sa-i faca ceva anume, sa il elimine, sau sa il bage undeva sa il arda. Softul si daca vede de exemplu ca nivelul de ulei este scazut nu poate face nimic decat sa te anunte, ori daca vede ca presiunea la ulei este scazuta la fel, doar te anunta, dar nu se poate atinge de ulei, uleiul circula in motor gen ca intr-un sistem inchis, softul sau alte piese care nu fac parte din sistemul de ungere nu poate afecta sub nici o forma.

Si chiar de ar controla softul piese din sistemul de ungere, tot nu ar putea sa consume din uleiul din sistem.

Daca intrebai de combustibil, acolo raspunsul putea sa fie Da, consumul de combustibil poate fi afectat in sensul sa consume mai mult combustibil daca scoti EGR, sau sa consume la fel.

| Cricricris explică (pentru relian):

Dacă anulezi din soft egr, își mai face regenerarea filtru de particule?

| relian a răspuns (pentru Cricricris):

Dar ce legatura are filtru cu uleiul? Nici chestia asta nu are nici o legatura cu consumul de ulei, nici nu afecteaza nici nu face ceva mai bun uleiului.

Daca anulezi EGR nu vad de ce nu sa faca regenerare ce spui. EGR si DPF is 2 sisteme diferite, chair daca ambele urmaresc eliminarea noxelor, sau noxe mai putine.

EGR - o parte din gazele arse, care ies pe evacuare sunt intoarse si batate din nou in cilindri sa reduca temperatura din cilindri astfel sa nu se formeze mult oxizi de azot. Gazele arse continind putin oxigen, ajuns in cilindri diluiaza aerul de acolo, deci va fi mai putin bogat in oxigen si arderea va fi mai rece si mai lenta nitel, oxigenul nu se va combina prea mult cu azotul din aerul ajuns in cilindri si vom avea mai putini oxizi de azot.

DPF - este un filtru care opreste particulele care ies odata cu gazele arse, gen funingine, chestii nearse si le retine in el, apoi datorita temperaturi mai mari care se obtin acolo in procesul de regenare le arde, nu lasa sa iasa funingine afara, o reduce.

Ca idee, lipsa EGR nu face rau masinii, dimpotriva se pare ca face mai bine filtrului, pentru ca arderea in cilindri este mai curata, avem doar aer si motorina, deci nu mai avem aer viciat de la evacuare si creste temperatura usor in cilindri, nu se mai formeaza multa funingine, deci nu mai este nevoie de regenerari dese.

Dar este rau din punct de vedere al noxelor, pentru ca la temperaturi mai mari se formeaza oxid de azot mai mult odata ce aerul din cilindri va fi mai bogat in oxigen, care este mai rau decat funiginea, asa ca de aia au lasat si EGR si Filtru si ce le mai da prin cap, ori ii constring guvernele, sa faca, va trebui sa il ai, altfel nu treci inspectia.

Dar Filtru de care spui nu se curata ca ai EGR, ori ca nu ai, el are senzorii lui si computerul cand vede ca filtru este mai umplut cu particule declanseaza aceasta regenerare, sau iti spune tie sa faci regenerarea.

Insa eliminearea EGR iti va aprinde lumina Engine, nu vei trece inspectia, poluezi mai mult.

Cu alte cuvinte anularea EGR si din soft si fara soft, nu opreste sau afecteaza regenerarea, cel putin teoretic asa este, chiar daca ambele fac parte din sistemul asta de eliminare a noxelor, is alti senzori care sesizeaza pe fiecare in parte.

| Cricricris explică (pentru relian):

Dacă ai anulat egr din soft regenarile le mai face la fel sau mai des?

| relian a răspuns (pentru Cricricris):

Le face mai rar logic, am explicat mai sus.

EGR face ca arderea sa dea mai multa funigine, acea funigine trebuie oprita si arsa de catre acest filtru de particule.

Daca scoti EGR se face mai putina funigine, deci filtru de particule se infunda, sau vorba vine, se umple mai rar intelegi?

Cam asta e tot.

Dar fara EGR nu treci inspecția. Fara EGR poluezi mai mult.

EGR chiar daca face mai multa funigine, reduce din noxe care is mai poluante decat funiginea.

Deci Regenerarile se vor face mai rar, nu la fel, nici mai des.

Regenerarile nu se fac dupa un orar, adica gata a trecut X luni trebuie sa fac regenerare. Ele se fac in functie de cate impuritati sau strins in acel fitru, computerul stie asta si spune cand sa faci acea regenerare sau o face el automat.