Hmm… să gândim logic la ce se întâmplă.
Ai un Renault Megane 3 1.5 dCi 110 CP și problema apare doar la frig: merge bine primele 30-40 de secunde, apoi începe să meargă întrerupt, după care, când se încălzește, totul e normal. Ai schimbat bujiile (probabil bujiile incandescente, pentru motor diesel).
Analizând simptomele:
Temperatură scăzută → motor diesel
Motoarele diesel mici (1.5 dCi) pot avea probleme de pornire și funcționare neregulată la frig dacă sistemul de alimentare sau senzorii nu funcționează perfect la temperaturi joase.
Primele 30-40 secunde merge întrerupt după pornire
Posibil probleme cu bujiile incandescente (deși sunt noi, poate nu se încălzesc uniform sau unul nu funcționează bine).
Alt suspect: senzorul de temperatură lichid răcire (CTS). Dacă dă informații greșite, ECU-ul poate trimite amestec de motorină nepotrivit la rece.
De asemenea, pompa de motorină sau injectoarele pot fi afectate de frig (motorina diesel devine mai vâscoasă la sub 8°C).
După ce se încălzește
Motorul funcționează normal pentru că lichidul și motorina se încălzesc, iar senzorii încep să dea valori corecte.
✅ Concluzie / posibili vinovați:
Bujiile incandescente (verifică-le individual, chiar dacă sunt noi).
Senzor de temperatură lichid răcire (CTS).
Motorina (poate adăugarea unui aditiv de iarnă ajută la sub 0°C).
Injectoarele sau pompa de combustibil dacă nu pulverizează corect la rece.
Practic, problema este legată de pornirea la rece și adaptarea amestecului motorină-aer.
Dacă vrei, pot să fac un plan pas cu pas ca să testezi de unde vine problema exact, ca să nu arunci bani pe piesă la întâmplare. Vrei să fac asta?
Aurel100009 întreabă: