| mekata a întrebat:

am o Dacia 1310 Li 2004. 50.000 km motor sigilat, nici o problema la ea...in schimb imi papa benzina de rupeee : 11 -15 % depinde cum ma dau la ea. Care ar putea fi problema?, deja am inceput sa folosesc mijlocul de transport in comun, pentru ca nu-i fac fata, mai ales cu pretul la benzina care este acum.
da-ti-mi cateva sugestii cunoscatorii straight face

3 răspunsuri:
Stefan
| Stefan a răspuns:

Daca ne referim la consumul de benzina exagerat sunt foarte multe cauze. O prima cauza poate sa fie din cauza anotimpului rece, pentru ca motoarele se incalzesc mai greu situatie cand relantiu este cam mare. Apoi trebuie sa verifici injectoarela care pot fi calaminate datorita calitatii benzinei. O ultima sugestie ar fi sa verifici filtru de aer si sonda lambda care are un rol foarte important.

| 9gygy a răspuns:

Daca mergi cu ea in oras, nu mi se pare un consum exagerat pentru vremea asta. La drumuri scurte de 3-4 km poate sa iti consume si mai mult fiindca motorul nu are timp sa se incalzeasca. Ar trebui sa faci la un service si testul de compresie, desi ma indoiesc sa se fi dus segmentii asa repede. Si, vorba lui M. S. verifica filtrul de aer si sonda lambda.

| zetmada86 a răspuns:

Iti spun ce scrie in cartea de Corneliu Mondiru. Defectiuni generale pentru consumul peste limita;
Filtrul de aer este colmatat, avansul initial la aprindere este dereglat, amestecul aer combustibil este foarte bogat, pozitia gresita a clapetei ce comanda aerul rece sau cald in filtru, clapeta de pornire a motorului la rece este blocata pe pozitia partial sau total inchisa, bujiile orezinta defecte, ruptorul-distribuitor defect sau dereglat, automobilul ruleaza franat, carburator dereglat sau jicloare decalibrate, presiunea de refulare si debitul pompei de alimentare foarte ridicate (retur infundat), ulei cu vascozitate foarte mare, compresia mica la sfarsitul comprimarii la toti sau o parte din cilindri, supraincalzirea motorului, dereglarea sistemului de distributie. sper sa-ti fie de folos