| CorteXx a întrebat:

Salut!
La un Passat b8 2.0 150cp dsg dq250 170. 000km, uneori, la plecare pe loc (doar la rece), moare motorul. Azi spre exemplu am plecat de pe loc și am vrut sa întorc, am băgat în D și a dat o mica smucitura la plecare, a dat în "nas" motorul, ca și cum a rămas fără cuplu, apoi când am vrut sa dau cu spatele sa intorc, am băgat în R și a murit motorul Asta se întâmplă rar, odată pe luna sa zic. Mi s-a întâmplat de 2 ori și în mers la viteza mica (sub 5km/h).Eu tot zic ca nu e cutia, totuși are 170. 000km verificați cu tester pe cutie și carvertical, schimba bine, nu da șocuri la schimbul de trepte sau la plecarea de pe loc, nu patinează ambreiajele. Cineva care avea aceleași simptome mi-a spus ca ar putea fi senzorul g28 de pe volanta (sau de la arobre nu mai știu exact). Am făcut schimbul de ulei în cutie în urma cu 15.000 km. Aveți idee ce ar putea fi?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, ar putea fi senzorul ala, sau un EGR semi gripat, de exemplu.
Nu inteleg de ce iti plac cifrele atat de mult. Pe asfalt nu mergi cu Carverticalul, 170. 000km nu inseamna ca ai garantie.
Masina ta trebuie constatata fizic (de catre mecanici), periodic. La tester trebuie sa vezi parametrii, nu kilometrajul.
La 170. 000km cu istoric curat, ar fi putut merge cu ulei prost de reprezentanta, schimbat la 30. 000km. Iar una bulita si refacuta de samsari, cu 240. 000km dati inapoi de la 300. 000km, ar putea fi mai impecabila decat Carvertical story asta a ta, daca a fost la un PF care a ales uleiul dupa review-uri si a mers pe banii lui la revizii de 10. 000km.
Bine, de fapt a ta ar putea fi aia bulita, cu 300. 000km. Ultima intrare in reprezentanta fiind la 170. 000km, dupa care a mers la service-uri de cartier care nu scriu in istoric, a avut accidentul din vina lui si nu a fost evaluata (ca doar masinile despagubite de asiguratori ajung pe Carvertical).
A luat-o Vasile, care aduce "dupa Austria" de 20 de ani, a trecut pe la baiatul lui care scrie km direct pe pinii chip-urilor, si bineinteles ca stie sa-i rescrie si in cluster, si in ECU motor/ore functionare, si pe cutie. Doar in memoria ESP si airbag nu prea se baga, ca acolo nu-ti arata nici o diagnoza OBD, iar deranjul ar fi inutil.

4 răspunsuri:
| AsgaardSephiroth a răspuns:

Colegul NoTurbinaNoGood a răspuns cel mai cuprinzător. La fratele meu a fost un EGR super colmatat. Curățat și galeria de admisie și trage ca o rachetă. Dar este posibil sa fie și de la multitudinea de senzori enumerata de colegul. Bafta

| CorteXx explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ai dreptate. Totuși am încercat sa o verific cât de bine posibil sa fie în stare buna și fără daune sau alte mânării. Am facturi de la fostul proprietar (care deține mașina de la 120. 000km, eu am cumpărat mașina la 154. 000km) cu service făcut la băieții de la autoweb(distribuție, ulei cutie, ulei motor etc.), iar mașina a fost adusa în tara prin Adesa la 100. 000km. Mașina e de Italia și am văzut ca are ceva carte service de acolo, dar nu prea am încredere în asa ceva. Sunt conștient ca dacă a fost mearsa in oras/aglomerație 170. 000km sunt echivalenți a 350. 000km mers exterior. Lasând astea la o parte eu tot sper sa nu fie cutia pentru ca este destul de costisitoare laughing.
Multumesc pentru răspuns!

| CorteXx explică (pentru AsgaardSephiroth):

Mulțumesc!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru CorteXx):

Cutia nu prea are legatura in cazul tau, este ceva de alimentare (aer, motorina sau senzor care intrerupe injectia).
Nu prea exista algoritmi care sa genereze erori de citire ale senzorilor de rotatie, doar pe oscilometru se observa functionarea lor. Si pana acum doar am auzit de oscilometru in diagnoza auto, nu am folosit, nu am de gand sa-mi iau, si nici la altii nu am vazut.
Cat timp clientii platesc minimul la noi, ar trebui sa pun la vanzare si jumatate din sculele pe care le-am cumparat deja; noroc ca-mi fac treaba cu ele la masinile proprii.