Pozitia la volan trebuie sa fie comoda si sa ajungi la comenzi. Uita-te si aici: http://www.digi24.ro/......a+la+volan
La scoala de soferi nu cred ca am vazut botul masinii, decat cand ma dadeam jos. La Golful unui prieten, scaunul e atat de nasol, incat abia imi vad nasul peste bord. E tampit Golful ca si constructie, asa era si Octavia mea, desi bordul era putin mai jos. Oricum, ambele sunt la fel de proaste. Oglinzi, geamuri, toate sunt in 'legea lor'. Masini construite de adolescenti.
La Passatul pe care il am acum, dupa fosta proprietara, in fiecare zi cobor cate un pic scaunul, si tot vad capota
La Dacii vad capota pentru ca e lunga si in plan orizontal, nu ca-mi doresc eu, sau ca m-ar ajuta la ceva.
Oricum, faptul ca vezi sau nu capota, nu te ajuta la nimic. Farurile, aripile si bara sunt mai proeminente decat capota, ele sunt punctele "de lovit", iar pe ele nu le vezi de la volan, deci tot pe 'ghicite' mergi.
De la pozitia in volan, conteaza sa vezi la o distanta mai mica de un metru in fata masinii, si mai mica de 0.5m pe lateral. Asta asa, dupa mintea mea. E nasol cand te urci in masina altuia cu scaunul reglat aiurea, si dai cu genunchii in volan, sau nu vezi nimic in fata de bord, sau nu vezi in lateral pe unde e bordura, daca te apropii de ea.
De capota ti se cam rupe, din postura de sofer.
Pozitia la volan trebuie sa fie in asa fel incat atunci cand calci ambreiajul la genunchi sa ai un unghi de aprox 120 grade(cred ca intelegi ceea ce vreau sa zic).
Pe inaltime trebuie sa-ti placa tie, nu conteaza daca vezi sau nu botul masinii. Sunt unele masini la care nu poti sa le vezi botul indiferent cat de inalt ai fi si cat de sus ar fi scaunul (daca ai condus vreodata Honda stii despre ce vorbesc).
Andreea_Brandus_1995 întreabă: