| ValiConstantin123 a întrebat:

Salutare!
Astăzi am făcut schimbul de ulei la un motor de 1.9 tdi cod BLS.
Problema care îmi pune semne de întrebare este ca în filtrul de ulei am găsit mici foițe de pilitura și nu înțeleg ce poate fi.
Motorul are 287000 km.

6 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Intrebare ajutătoare: cum stai cu consumul de ulei, cât ai completat?

| ValiConstantin123 explică (pentru sierra1):

Sincer de când i-am făcut ultimul schimb acum 9000 și ceva de km max. 200 de grame

| sierra1 a răspuns (pentru ValiConstantin123):

Urmărește la schimbul ce va fi dacă mai ai pilitura aceea metalică. Dacă e să fie probleme, constați mai intâi un consum mare de ulei. Ce ai pus tu in completare, e aproape zero

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E motor PD, deci pilitura poate fi (si) de la axul cu came.

La pompa de ulei nu cred ca pot fi probleme, nu cred ca e acel model de pompa cu imbus.

| relian a răspuns:

Foite de pilituta? or este pilitura ori foite, plilitura is chestii foparte marunte de metal, polizat, sau rezultata din taieturi metalixce sau uzuri metalice.
Foite deja is ceva chestii mai mari, foite desprinse de pe anumite metale, piese in cazul tau.
Nu intelegi ce poate fi, sunt fote de pe piesele in frecare, iar la motor ai destule piese care se freaca metal pe metal.

Presiunea la ulei cum este, ai ceva aprins la bord? Piese care se pot uza, arborele cotit, segmentii, cilindri, piesele din chiuloasa, eventual pompe gen pe roti dintate, turbina daca masina are turbina, Pistoan.
Nu iti fa probleme daca nu ai nimic aprins la bord.Cind o fi sa cada, atunci vei vede cum este acea piesa defetca, daca este uzata, cit de rau, mai verifici uleiul la urmatorul schimb.

| Frank51 a răspuns:

Dacă motorul trage și pare în parametrii probabil nu e mare lucru, e bine că filtrul le-a captat și acum având ulei fresh totul trebuie să fie ok.