anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Se merita sa pui instalatie GPL pe astra bertone motor 1.8 16v? Cat va consuma, se va simti diferenta in rau sa bine din punct de vedere al puterii?

6 răspunsuri:
| Stefanuk a răspuns:

Instalatia GPL inseamna;
1.consum mai mic
2. putere mai mica
3.uzare a motorului mai mare
4.investite aiurea
SINCER NU ARE ROST DISTRUGI MASINA.nu fa prostia asta asculta de mine...nu te uita dupa ce zic alti

| adinaciosescu a răspuns:

Consumul la GPL este la jumate +10 procente fata de benzina,este nepoluant, se amortizeaza repede investitia, dar, da, e adevarat, scurteaza viata motorului la aproape jumatate. Puterea motorului e mai mica in cazul in care vrei sa gonesti cu viteza.E rentabil daca nu ai de gand sa ti masina 10 ani la tine...

| RB26DETT a răspuns:

Eu am gpl pe un volvo v40 din anul 1997 practic a avut instalatie gpl din fabrica acum cat de curand am ajuns pe autostrada la 180km h pe gaz. Motor mare 2.0 136 cai putere.este o investitie foarte buna. Avand in vedere ca un litru de gpl e trei ron iar un litru de benzina s a scumpit la sapte ron. Si eu nu cred in prostiile spuse de ceilalti.sunt niste tampenii. Asta este de fapt vorba vanzatorului de benzina gpl fiind mai ieftin se cumpara mai bine decat benzina asa ca vanzatorii de benzina tot baga motive de aiurea cum ca:ba troncane ba omori motorul ba miroase naspa ba nu stiu ce. Eu cred ca singurul dezavantaj la gpl este greutatea in plus si pericolul in caz de accident mai puternic ce poate duce la explozie.:-D

| BassHunter13 a răspuns:

Consumu o sa scada dar si performanele...Motorul nu il uzezi mai mult cum zice Stefanuk ba din contra il curata mai bine si ii prelungeste "viata"...Imi dau seama ca un Bertone de 1.8 16v 125 caluti cam consuma vreo 12l in oras! Daca circuli cu masina mai mult prin oras si mult si nu prea ii dai in pi2da atuncea eu iti recomand! Daca esti cu viteza nu prea merge!

regis
| regis a răspuns:

Am instalatie GPL pe un Astra 1.6 16V. Dupa montare, consumul a ramas absolut identic (calculat in cateva mii de km), cat consuma pe benzina consuma si pe gaz. Diferenta la consum o constituie benzina pentru pornire (vara cu 10l pornesc 3 luni, iarna cam o luna), iar diferenta de putere este absolut insesizabila, ba dimpotriva, mie mi se pare ca merge mai bine pe GPL.
Uzura motorului nu este mai mare pe GPL, am citit enshpe argumente pe internet si nu m-a convins niciunul, nu exista o explicatie plauzibila pentru aceasta teorie. Am auzit tot felul de aberatii: ardere uscata, de parca ar exista ardere umeda, faptul ca benzina ar fi mai "unsa" decat gazul, de parca ungerea o face combustibilul, nu uleiul de motor. In plus, este la mintea cocosului cat de "unsa" este benzina, ea fiind adesea folosita de mecanici ca si... degresant. Inainte de a monta instalatia, m-am consultat cu un inginer auto care a desfacut multe motoare pe GPL, precum si cu taximetristi care au parcurs sute de mii de km, toti mi-au confirmat ca nu au avut probleme din acest punct de vedere.
In privinta pericolului de explozie, este mult mai redus la GPL decat la benzina sau motorina. Vaporii de benzina si de motorina sunt mult mai inflamabili decat gazul, de aceea si pornirea se face pe benzina. Iar in caz de accident, butelia practic nu se fisureaza, nu se sparge (sunt o gramada de filmulete pe youtube de la testarea acestora), are supape de siguranta care previn scurgerile accidentale, iar chiar in caz de scurgere, butelia este putin probabil sa explodeze, iar gazul se imprastia rapid in atmosfera, spre deosebire de benzina sau motorina, care se va scurge pe sub masina. De altfel, incearca sa iti amintesti daca ai vazut vreodata la stiri vreo masina pe GPL care s-a aprins sau a explodat din aceasta cauza.
In privinta costurilor, investitia mea s-a amortizat in putin mai mult de 1 an si ma limitez sa iti spun ca un drum Arad-Costinesti, cu 4 persoane in masina (+bagajele aferente) a costat 160 ron, adica sub 20 de bani/km.
Singurul dezavantaj dupa mine este spatiul ocupat suplimentar de roata de rezerva in portbagaj (am rezervor toroidal) si calitatea GPL-ului. Daca la benzina mai ai impresia ca trage mai bine cu o benzina de 98 de exemplu, la GPL daca nimeresti unul prost efectiv ai impresia ca s-a defectat ceva: masina nu mai trage deloc, da in nas la acceleratie, moare motorul din senin, trece singura pe benzina sau refuza pur si simplu sa treaca pe GPL, desi motorul este cald. Imediat ce am facut legatura intre calitatea GPL-ului si aceste simptome, am fost mai atent de unde alimentez si nu am mai avut astfel de probleme.

| InstalatiiGPL a răspuns:

Da! Se merita. Inca nu te-ai convins?
Intra pe site-ul nostru autogpl.com si convinge-te!