| BaraLaurentiuLaur a întrebat:

Va salut, am si eu o intrebare, am un golf 4 1.4 si am o problema. Cand accelerez mai tare in mers se orpeste motorul, ce ar putea fi? Mentionez, am schimbat filtru benzina, ce ar putea fi? Va multumesc.

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Filtru la benzina nu prea se infunda. Poate ca ai apa in benzina, poate ca pompa nu baga bine si la turatii mari nu mai existe suficenta benzina.
Poate ca pompa de mare presiune desi aia nu prea se defecteaza. Poate alternatorul nu mai functioneaza bine, la turatii devine si mai defectuos asa ca nu mai produce curent si moare masina.

Pompa de benzina poti sa verifici usor, scoti frtunul care vine de la rezervor, este pe undeva pe deasupra motorului, pui intr-o sticla si pui contactul, trebuie sa vina benzina cu un anume debit, vizual o sa-ti dai seama chiar daca nu ai mai vazut, chiar daca nu ai experienta ca debitul este bun sau nu.

Alternatorul il poti verifca cu un aparat de amsura, cand motorul este pornit, la bornele bateriei masori citi volti scoate, ar trebui sa scoata 13.8-14.5 volti. Asta daca amsina nu are o incarcare inteligenta.

Problema poate apare la alimentare ori sistemul electric.

La alimentare ai:
-pompa in rezervor, acolo are sita, flitru, nu stiu ce filtru ai schimbat tu, la masinile ce eu le am, sau le-am vazut, nu am vazut filtre altundeva. dar nu zic ca nu ar fi la alte modele, branduri.
- pompa de presiune, asta la masinile cu injectie directa, apoi pompa de presiune baga benzina intr-o teava mai groasa, in engelza "rail" la care sunt conectate tevi mai subiri care merg la injectoare. Acel rail mentine o presiune constanta la fiecare injector, printr-un,
-regulator de presiune, in caz ca presiunea este mare el lasa sa treaca benzina in conducta de retur.

Avem: pompa in rezervor-pompa de presiune-regulator-injectoare.
Oricare aer lucra defectuos, ar putea sa dea probleme, care sa duca la ce spui tu, asta teoretic.

Dar din astea doar injectoarele au cabluri la ele, iar daca nu ai coduri de injector, atunci injectoarele ar fi bune, ar ramane doar pompele si regulatorul de presiune de vina.

Dar nu te grabi ca cauza ar putea fi si de natura electrica cum am zis sau de alta natura.

Sistemul electric, alternatorul, daca functioneaza defectuos, sa nu dea curent si la un moment dat masina sa se opreasca. Dar daca ai bateria buna, asta inseamna ca alternatorul functioneaza corect si problem a nu este de aici.

Ce ar mai fi? Cheia cipul de la cheie sau contact sa lucreze defectuos si la viteza mare computerul sa opreasca motorul.
De ce la viteza mare? Nu stiu, dar am patit asa, adica am avut un amic care asa a patit, masina pe autostrada s-a oprit si na mai vrut sa porneasca.Inainte pornea asa pe strazi, poate ca fost o coincidenta, si a murit de tot antena de la cip atunci, asta nu stiu, dar si noi tot la fel ne gandeam la alimentare, am verificat toate ce am spus mai sus.
Apoi am vazut eu la bord o cheie, asa am descoperit ca eras de la antena de la contact.

Dar tu nu spui nimic de alte probleme de la bord. Ar trebui sa fii atent cand se mai intampla, ori asa in general daca in bord apare ceva lumina care nu ar trebui.

Tu nu ai spus daca ai injectie directa sau ai delcou adica ai fise la bujii sau ai bobina pe fiecare bujie?
Ce am spus eu mai sus este pentru masina cu injectie directa. la cele cu injectie in galerie sau deasupra cilindrului is alte piese, dar in general alimentarea cam la fel ar trebui sa fie, tot pompa, tot regulator.
Daca ai delocu ar putea fi si de acolo de la aprindere, acel distribuitor sa functioneze defectuos la viteze mari.
La direct injectie si unde ai bobina pe fiecare bujie, nu are cum se opri motorul de la acele bobine nu ar fi toate doeodata defecte.

Alta cauza, ar putea fi pedala de acceleratie sau ce contoleaza pedala, la masinile astea pedala nu duce direct, nu tu prin pedala actionezi cum era la carburator, pedala de fapt da comenzi, deci prin cabluri electrice la computer.

Ar putea fi cauza si ce este montat sub pedala, sau de la pedala la compuer, ori chiar computerul insasi sa functioneze defectuos.

Asa ca nu te apuca sa schimbi piese dupa ureche, pana nu ai un diagnostic cit mai clar, cauzele dupa cum observi sunt foarte numeroase si toate costa destul.

Poate fi si de la benzina, cum zic sa ai apa in ea, voi romanii cum mergeti de regula cu rezervoarele mai mult goale laughing apa stind la fund sa itrre mai multa in sistemul de alimentare si ai motor cu apa laughing desi destul de curios sa se opreasca motorul si de la apa.

Atentie la bord, vezi ce arata, ce apare, scaneaza masina cu o scula mai suprata, una care sa patrunda mai adinc in toate sistemele masinii.
De scanat ai scanat masina? Adica sa aiba ceva coduri?

| romeo78 a răspuns:

Injectoarele cum sunt?
Avansul?