Adenozina este un tratament foarte bun pentru tahicardia supraventriculara (forma de tahicardie cea mai frecventa in atacul de panica). Doza este buna. Deci nu e nici o greseala, probabil ti-au salvat viata.
In timpul unui atac de panica se elibereaza mult cortizol din glandele suprarenale, crescand ritmul cardiac, iar sistemul nervos simpatic (lupta sau fugi) este supra solicitat si asa se ajunge la un ritm cardiac de peste 200bpm in atacuri de panica.
TPSV, AVNRT si AVRT sunt tahicardii supraventriculare cauzate in urma unor functionarii proaste a sistemului electric al inimii prin urma unor modificari structurale sau a unei imbalante de electroliti, au debut brusc si sfarsit brusc fata de adacurile de panica unde ritmul cardiac creste treptat si scade treptat.
Nu sunt student la medicina dar nu ma cunosc sa sufar de o boala cardiaca.
Excesul de cortizol determina adesea tahicardie supraventriculara. De altfel, tahicardia supraventriculara nu e o boala in sine, este pur si simplu efectul biciurii cordului de catre diferiti mediatori, priontre care cortizolul este frecvent. Pana la 120, e tahicardie sinusala. Dupa aceea, la cei la care nu se opreste aici, in cele mai multe cazuri, trece in tahicardie supraventriculara.
Nu exista cuvantul imbalanta, nu stiu de unde ai luat chestia asia, dar simplul fapt ca foloseste cuvinte inexistente ar trebui sa iti arate ca nu e o chestie serioasa. Faptul ca nu esti student la medicina te face sa iei de bune toate prostiile citite pe internet, desi cele mai multe sunt partial sau complet gresit. CEa pe care o citezi este si incompleta si gresita, nu o lua de buna.